۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

بسیاری از شرکت‌های انبوه سازی در حال تعطیل شدن هستند/ وضعیت ساخت و ساز مناسب نیست

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۲۰
کد خبر: 379427
بسیاری از شرکت‌های انبوه سازی در حال تعطیل شدن هستند/ وضعیت ساخت و ساز مناسب نیست

مدیر عامل شرکت انبوه سازی عمران سرای سپهر گفت: از منظر اقتصادی وضعیت صنعت ساختمان سازی در کشور به شدت نامناسب است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین فرهادزاده، درگفت وگو با اقتصاد آنلاین گفت: هزینه ها به شدت سرسام آور و قیمت ها در کمتر از دو سال گذشته، سه برابر شده، برای مثال اگر دو سال قبل با 200 میلیون تومان افراد قادر به خرید مسکن بودند درحال حاضر همان ملک را با 500 میلیون تومان می توانند خریداری کنند.

وی،درواکنش به رکودحاکم بر بازار مسکن تصریح کرد: زمان و برنامه مشخصی برای رکود مسکن وجود ندارد اما تاکنون قیمت مسکن نزولی نبوده و حتی می توان مواردی را مثال زد که از متری 7 میلیون تومان به متری 25 میلیون تومان رسیده است.

مدیر عامل شرکت انبوه سازی عمران سرای سپهر افزود: هر 6 ماه یک بار، بازار مسکن دچار رکود می شود اما اتفاق خاصی رخ نمی دهد و پس از اینکه از رکود خارج شد، ملکی که متری 25 میلیون تومان قیمت گذاری شده بود به متری 27 میلیون تومان می رسد اما خریداران تصور می کنند مبلغ چندانی به ملک اضافه نشده است.

وی،اظهار داشت: درحال حاضر مهم ترین مشکل صنعت ساختمان سازی و مسکن، مدیریت کلان و بی برنامگی است و مناطق مختلف تهران از نظر قیمت تفاوت چشمگیری دارند و دسته بندی های زیادی در این صنعت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت انبوه سازی عمران سرای سپهر،اضافه کرد: تا زمانی که این دسته بندی ها یا به اصطلاح باند بازی ها و مشکلاتی مانند درگیری های نظام مهندسی با شهرداری تمام نشود، نمی توان موانع را برطرف کرد.

وی،گفت که به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی، پایین بودن ارزش پول  و بالارفتن شدید هزینه ها، بسیاری از شرکت های انبوه سازی درحال تعطیل شدن هستند.

فرهادزاده تصریح کرد:میزان ساخت و ساز در دو سال گذشته پایین آمده و بسیاری از افراد ریسک ساخت و ساز را قبول نمی کنند.