۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

فروش 8هزار 460میلیارد تومانی شرکت مس طی 5ماه

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲
کد خبر: 377938
فروش 8هزار 460میلیارد تومانی شرکت مس طی 5ماه

اردشیر سعدمحمدی در بازدید از مجتمع مس سرچشمه گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال 8هزار و 460میلیارد تومان فروش صورت‌گرفته که رکورد خوبی است و فکر می‌کنیم تا پایان شهریورماه در مرز 10هزار میلیارد تومان فروش داشته باشیم که معادل کل فروش در سال 97 است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اردشیر سعدمحمدی در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: کارخانه ذوب خاتون‌آباد با هدف افزایش ظرفیت از 80 هزار تن به 120 هزار تن و به خاطر کیفیت مناسب زیست‌محیطی در حال تغییر تکنولوژی است که طبق برنامه در حال انجام است و امیدوارم ظرف مدت کوتاهی ذوب خاتون‌آباد راه‌اندازی شود و برای همیشه آلودگی زیست‌محیطی در منطقه از بین برود.

وی در ادامه به بازدید از معدن، لیچینگ و پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه اشاره و بیان کرد: در پالایشگاه همکاران ما توانسته‌اند شرایط سیستم تغییر تکنولوژی تولید کاتد از روش سنتی به روش مکانیزه را ارتقا دهند و میزان تعداد صفحه کاتدی که امکان جدایش آن به‌صورت کاملاً مکانیزه با نرم‌افزاری که پرسنل پالایشگاه برنامه‌ریزی کردند رو به افزایش است و خوشبختانه این سیستم مونتاژ شده و در حال کار در پالایشگاه است.

سعدمحمدی با اشاره به بازدید از معدن مس سرچشمه و برگزاری جلسه با مدیران و روسای معدن، گفت: برنامه‌های آینده معدن مس سرچشمه را به لحاظ پیت معدن و شرایطی که به جهت اکتشاف جهت ارتقای ذخیره برنامه‌ریزی‌شده بررسی و برنامه‌ریزی کردیم که بتوانیم شرایط را برای کاهش عیاری که از معدن برمی‌داریم فراهم کنیم تا بتوانیم طول عمر معدن را افزایش دهیم تا شرایط بهره‌برداری از معدن به‌صورت فنی و اقتصادی قابلیت دفاع داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: همچنین یکسری طرح‌ها برای خود مس سرچشمه وجود دارد  مثل ایجاد یک نوار نقاله برای سرعت بخشیدن به انتقال باطله و کاهش زمان و هزینه که بتوانند برنامه‌ریزی بهتری برای اجرا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از بخش لیچینگ و بیولیچینگ مجتمع مس سرچشمه نیز بازدید شد و خوشبختانه برنامه‌ریزی شد که برای آینده شرایط بهتری در تولید این دو بخش فراهم کنیم.

سعدمحمدی تصریح کرد: درمجموع همه پرسنل سختکوش شرکت صنایع ملی مس به نحو احسن با جان و دل کار می کنند و برای ارتقای این صنعت از تمام وجود خود مایه می‌گذارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران شرایط تولید و فروش شرکت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در پنج ماه ابتدایی امسال 110 هزار تن تولید کاتد داشتیم که شرایط خوبی را دنبال کردیم و بهترین رکوردی است که در تاریخ شرکت ملی صنایع مس اتفاق افتاده است.

وی ابراز داشت: امیدوارم با شرایطی که برای طرح‌های توسعه ازجمله کنسانتره دره آلو، کنسانتره دره زار و شرایط سونگون تعریف کرده‌ایم  توسعه‌ها را سرعت ببخشیم.

سعدمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: درمجموع احساس مثبت و خوبی نسبت به شرایط شرکت صنایع ملی مس دارم و امیدوارم شرایط بهتری در آینده توسط پرسنل این شرکت رقم بخورد.