۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امکان فروش تمام محصولات تولیدی مرجان کار میسر نشد/ تولید دو محصول مرجان کار 64 و 55درصد افت کرد!

۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 377916
امکان فروش تمام محصولات تولیدی مرجان کار میسر نشد/ تولید دو محصول مرجان کار 64 و 55درصد افت کرد!

درچندسال گذشته تولیدکنندگان محصولات سفالی از نظر افت و خیز بازار مسیر پرفراز و نشیبی را طی کردندوبا وجودافزایش تعداد کارخانجات تولید مصالح ساختمانی، ساخت و ساز مسکن کاهش قابل توجهی داشت و تعدادی از کارخانجات تولیدی ناچار به تعطیلی و یا کاهش شیفت کاری شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، باگذشت چندسال شرایط نامساعد دربخش مسکن، روندکاهش فروش محصولات ساختمانی کماکان ادامه داشته و با وجود افزایش هزینه ها به دلیل شرایط اقتصادی،شرکت های تولید کننده دراین مدت به ناچار برای ادامه فعالیت و تامین نقدینگی خود به طور مستمر نسبت به کاهش قیمت فروش و تولیدات خود اقدام کردند.

هر چند که شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار که درصنعت ساخت محصولات کانی غیرفلزی،بلوک تیغه دیواری و بلوک سقفی فعالیت می کند و به دلیل برتری خط تولید نسبت به رقبا و بالا بودن سرعت تولید نسبت به کارخانجات دیگراز ثبات بیشتری برخوردار بوده است.

این شرکت،همگام با سایر کارخانجات با تغییرات قیمت محصولات در بازار، قیمت های خود را تعدیل کرداما به دلیل حضور اثربخش در بازاروکنترل کیفیت به عنوان برترین شرکت درشمال کشور،محصولات تولیدی خود را با نرخ فروش بالاتر ازسایرکارخانجات عرضه می کند.!

WhatsApp Image 2019-09-02 at 11.51.18

بدین علت این شرکت مزیت نسبی نسبت به سایر کارخانجات از نظر قیمت تمام شده محصول داشته، با این حال شرایط رکود بازار درسال های گذشته و اکنون ادامه داشت و با وجود افزایش قیمت محصولات در چندین مرحله، امکان فروش تمام محصولات تولیدی میسر نشد و مقداری از محصولات تولیدی در محوطه کارخانه دپوشد.

درحال حاضراحداث مسکن با رکود شدیدی مواجه  بوده اما مطمئنا با تحول اقتصادی و شروع ساخت و ساز در بخش مسکن، تعداد کارخانجات موجود جوابگوی نیازهای قابل پیش بینی این صنعت نخواهد بود،درحالیکه درشرایط فعلی عمده کارخانجات تولید مصالح ساختمانی با کاهش تولید ویاتعطیلی مواجه هستند و مشکلات تامین نقدینگی برای پرداخت هزینه های جاری از مشکلات اصلی این واحدها است.

درحال حاضر، بازار هدف این شرکت، استان های مازندران،گلستان و خراسان شمالی بوده که حدود 60 درصد در استان گلستان و 36 درصد دراستان مازندران و حدود 4 درصد در استان خراسان شمالی محصولات این شرکت عرضه می شود.

براساس تحقیقات میدانی صورت گرفته،سهم بازارشرکت مرجان کار درتولید محصولات سفالی در استان گلستان 19درصداست.