۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صنایع نساجی هلال ایران در سال97 فروش صادراتی نداشت!

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبر: 377725
صنایع نساجی هلال ایران در سال97 فروش صادراتی نداشت!

در حال حاضر۹ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی صنعت نساجی در کشور فعال است که زمینه اشتغال بیش از ۲۸۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، صنعت نساجی بسیار اشتغالزا بوده به طوری که ۱۲ درصد از سهم اشتغال کل کشور مربوط به صنعت نساجی است وباتوجه به ارزش افزوده بالا و سرمایه بری اندک، نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور خواهد داشت.

با  توجه به پروانه های بهره برداری صادره، پارسال تعداد ۴۶۶ واحد با سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی و با اشتغال ۹ هزار و ۲۶۸ نفر طرح های خود را بهره برداری رسانده اند.

درحال حاضر بالغ بر ۹۹ درصد از صنعت نساجی تحت پوشش بخش خصوصی بوده است.

آمارها نشان می دهند که قاچاق پوشاک به کشور ۲.۶ تا ۲.۸ میلیارد دلار در سال است و درمقابل تنها ۶۰ میلیون دلار به صورت رسمی وارد می شود.

یکی از مهم ترین دستاوردهای صنعت نساجی درسال گذشته، اجرای دستورالعمل چگونگی صدورگواهی فعالیت نمایندگان، توزیع کنندگان، دفاتر و شعب شرکت های خارجی عرضه کننده کالای پوشاک دارای نشان تجاری (برند) بود.

اجرایی شدن ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد شناسه دار کردن کالاهای وارداتی، اعمال محدودیت برای واردات پوشاک به مناطق آزاد و بهبود روش های ارزیابی و ترخیص کالاهای نساجی و پوشاک در گمرکات کشور از جمله فعالیت های صورت گرفته است.

علیرغم رکود حاکم بر فعالیت واحدهای نساجی درکشور، شرکت صنایع نساجی هلال ایران باتوجه به اهداف ماموریتی خود برای تولید و عرضه انواع محصولات امدادی اعم از چادراسکان گروهی، پتو، ست خواب، کوله پشتی، کیف کمک های اولیه، کوله پشتی، اقلام امداد کوهستان و واکنش سریع، انواع البسه فرم امدادگران توانست حدود ۹۷۷ میلیارد ریال از تولیدات و محصولات بازرگانی خود را در سال مالی ۹۷  به جمعیت هلال احمر و سایر نهادها در کیفیت و قیمت مناسب عرضه کند.

جدول صنایع نساجی هلال ایران

شرکت  صنایع نساجی هلال ایران  درزکیمه صنعت نساجی فعالیت می کند.

رشد فروش این شرکت درسال  97 نسبت به سال قبل ۶۲ درصد بوده که دلایل آن عبارتند از افزایش تولید محصولات استراتژیک شرکت نظیر چادر امدادی و پتو است.