۰ نفر

رییسی: اگر تولید رونق پیدا کند رشد اقتصادی حتمی است

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸
کد خبر: 694748
رییسی: اگر تولید رونق پیدا کند رشد اقتصادی حتمی است

رییس جمهور گفت: اگر نقدینگی به طرف تولید سرازیر شود ما نگرانی نداریم، اما اگر به سمت دلالی و فعالیت‌های غیر مولد رود باید نگران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور پیش نیاز و لازمه دستیابی به افق ایران قوی را برخورداری از صنعت قوی دانست و افزود: کشور باید در همه زمینه های علم و فناوری توانمند شود تا بتوانیم در بخش تولید، صنعت و کشاورزی به جایگاه ممتازی دست یابیم.

سرازیر شدن نقدینگی به بخش تولید باعث رونق اشتغال می شود

 رییسی اظهار امیدواری کرد با عنایت خدا در عرصه تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اتفاقات خوبی رقم زده شود و گفت: تولید بسیار مهم است و اگر نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود، نگرانی نداریم؛ اما اگر به سمت بازار دلالی و فعالیت های غیرمولد برود باید نگران باشیم، اگر تولید رونق پیدا کند، افزایش اشتغال حتمی است و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: اگر تولید رونق پیدا کند، رشد اقتصادی نیز به دنبال آن محقق می شود و در این زمینه تولید دانش بنیان می تواند کالای برتر و تجاری سازی آن را در بازار منطقه و جهانی تسهیل کند و سهم ما را از اقتصاد منطقه افزایش دهد.

رییسی عنوان کرد: با تولید می توان سهم واقعی صادرات را از آن خود کنیم و در کنار آن رفع دغدغه معیشت خانواده ها، ارتباط صنعت و دانشگاه  و همه اینها را برطرف سازیم.