۰ نفر

زاکانی: اینترنشنال الان بلندگوی همه آشوب ها در داخل ایران است

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبر: 686616
زاکانی: اینترنشنال الان بلندگوی همه آشوب ها در داخل ایران است

شهردار تهران گفت: من سی و سه سال است در فضای دانشجویی هستم، زمانی که اعتراض داشتیم با رؤسای‌جمهور، رئیس مجمع تشخیص و دیگر مسئولان جلسه می‌گذاشتیم. شما از مسئولان پاسخ بخواهید.

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا زاکانی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شریف به مناسب« شانزده آذر؛ روز دانشجو» گفت: ۱۶ آذر یکی از قله‌های افتخار ملت ماست. جریان دانشجویی مخالفت خودش رو با نظام مستبد آن روز و نظام استکباری آن روز و امروز نشان داد. بعد از انقلاب اسلامی بار دیگر این تجلی را در ۱۳ آبان می‌بینید.جوهرهٔ ۱۳ آبان و ۱۶ آدر بر علیه استکبار جهانی بودن است. افتخار میکنم که به عنوان نماینده حاکمیت با شما صحبت می‌کنم.

وی یادآور شد: طبق سند امنیت ملی آمریکا، ۱۰ سال آینده ۱۰ سال مخاطره آمیز است و تقسیم قدرت در جهان شکل می‌گیرد. ۳ ضلع آینده آمریکا را به مخاطره می ندازند و ضلع سوم را ایران معرفی کرده است. امریکا و شوروی هنگام انقلاب همزمان با ان مخالفت کردند و تفاهم داشتند آن را از بین ببرند. کودتا کردند و شکست خوردند.امروز ما را تهدید می کنند که چرا شما به ابرقدرت سابق سلاح می فرستید؟ این ادعای آن‌ها است. تنها کشوری که علیه ابرقدرتی امریکا در زمان بوش پدر موضع گرفت ما بودیم. در حمله به افغانستان در زمان بوش پسر همه با امریکا همراهی کردند بجز ایران. در حمله به جنوب لبنان گفتند ما بد سوریه و عراق و ایران کار داریم. ۳۳ روز جنگیدند و سپس شکست خوردند. راس مقابله با امریکا در این جریانات ایران بود.

شهردار خاطر نشان کرد: دشمن ما که تمام توجهش به تجزیه ایران است. تلاش می کند که بر علیه ایران قیام کند. عناصر خارج کشور یا داخل کشور بر اثر غفلت یا مرعوب شدن ادامه حرف‌های او را تکرار می‌کنند.نظام ما نظام منطقی‌ای است. بن سلمان اعلام کرد که ما درگیری را داخل ایران ببریم و در حال حاضر ایران اینترنشنال بلندگوی اغتشاشات در کشور ما است. صحبت از مبارزه با فساد شد. بنده بار‌ها برای مبارزه با فساد به دادسرا رفتم. اگر اسم کسانی که با آن‌ها برای فساد مبارزه کردم بگویم تعجب می‌کنید.

وی با بیان این که  نظامی که سرتا پایش فاسد است عربستان و آمریکا و اسرائیل است، عنوان کرد: خائن و فاسد کسی است که چاقو در جیبش می گذارد و می‌آید دانشجوی ما را سلاخی کند؛ اگر مردید بیایید و یقه مفسدین را بگیرید و پایین بکشیدشان. کشور نیاز به قیام علیه فقر و فساد و تبعیض دارد و شما بهترین افراد برای اینکار هستید. اگر شما فریاد نزنید من مسئول دچار غفلت می شوم. بخاطر این غفلت شرایط به سمتی رفته که مشکلات بر مردم فشار بیاورد و دشمن سوء استفاده کند از این ماجرا. مفسده ها معلوم بود و رهبر انقلاب دستور پیگیری دادند چرا کسی دنبال نکرد؟ سطح جنبش دانشجویی را بالا ببرید. جنبش دانشجویی باید به گذشته خود برگردد و افتخار افرین باشد. ما در حال عبور از مشکلات هستیم. دولت قبل به دشمن چشم می گفت و دشمن کاری با آن نداشت. ما آمدیم کار کنیم. نباید چوب لای چرخ گذاشت. تمامی دشمنی ها بخاطر موضوع پیشرفت ایران است.

زاکانی درباره این‌که مردم امروز از تبعیض ناراحت هستند و امروز هرکسی تبعیض را به مردم تحمیل می‌کند. چرا شورای عالی فرهنگی می‌گوید پنجاه درصد دانشجویان شریف جزو دهک دهم جامعه هستند؟ عدالت آموزشی کجاست، گفت: بله، فقر قابل تحمل است، روزی که به مشیریه رفتم پیرمردی به من گفت «من فقیرم ناراحت نیستم اما از تبعیض ناراحتم» تبعیض یکی از مفسده‌هایی است که به آن نقد دارم. در شهرداری هم سعی کردیم تبعیض شمال تا جنوب را برداریم.

شهردار تهران بیان کرد: این که شورای عالی فرهنگی چه موضعی را در خصوص عدالت آموزشی دارد در تخصص خودش است و ان‌شاالله خود وزیر بیاید پاسخ دهد. 

وی درباره «جمهور معترض» و «گوش شنوا» عنوان کرد: در زمان انتخابات گفتم به دنبال این هستم که اعتراض را به رسمیت بشناسیم چراکه اگر اصل اعتراض را به رسمیت نشناسیم، از جای دیگری سر در می‌آورد. امروز برخی اصول از قانون اساسی بر روی زمین مانده است. اصل‌هایی مانند اصل هشتم درباره نهی از منکر بر روی زمین مانده است. یا اصل بیست و هفتم بر زمین مانده است. 

شهردار تهران با طرح این پرسش که به چه طریق می‌شود اعتراض کرد، گفت: من  سی و سه سال است در فضای دانشجویی هستم، زمانی که اعتراض داشتیم با رؤسای‌جمهور، رئیس مجمع تشخیص و دیگر مسئولان جلسه می‌گذاشتیم. شما از مسئولان پاسخ بخواهید.

زاکانی گفت: از من پرسیدند شما چه کاره هستید که شهردار شدید؟ من عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم. سیزده سال نماینده مردم تهران در مجلس بودم. من فعال سیاسی هستم. من پزشک هستم. گفتند برای شما قانون را تغییر دادند، خیر عین قانون اجرا شده است. شهرداری هفت اصل دارد که دو اصل آن به بهداشت و درمان ارتباط دارد. اما درباره شهرهای بزرگ قانون استثناء دارد در مورد تهران بخصوص‌تر است. شهردار تهران عضو هیات دولت است. بله این را هم داشتیم که در دولتی فردی با فوق دیپلم وزیر شد و امروز جریانی معترض هستند. من و شما باید حواسمان باشد که اگر نباشد و خواب باشیم مملکت را آب می‌برد. چرا عده‌ای می‌خواهند من شهردار نباشم؟ چون سال گذشته نُه هزار میلیارد پول مردم تهران را بازگرداندم. شورای نگهبان من را نامزدی تشخیص داد که در سطح ملی باشم. من گفتم که ما نیاز به انقلاب سوم داریم. من به عنوان نماینده دانشجویی در شهرداری هستم. شهرداری دو سال و نیم در تنش مالی بود در سال نود و نُه قرض کرده بودند که حقوق دهند. 

وی ادامه داد:‌ ما تمام پروژه‌های شهری را آغاز کردیم. چیزی که در دوره قبل خوابش را که می‌دیدند، سکته می‌کردند. ما چاقوکشی و چیزهای دیدیم که حتی من که بچه میدان شوش هستم چنین چیزی ندیدم!

شهردار تهران تاکید کرد: ما تاکنون یک میلیمتر تراکم نفروخته‌ایم. تراکم فروشی به معنی این نیست اگر کسی مجوز ساخت چهارطبقه گرفت برای طبقه پنجم هم مجوز تراکم بگیرد. تراکم فروشی آن است که طرف بیست هزار متر زمین دارد و به دنبال تراکم سیار است. روزی که من رفتم شورا گفتند تهران هفتاد هزار میلیارد بدهی دارد؛ گفتم این عدد، برای کلان شهر تهران عددی نیست. بله، برای من مسئول که یک آپارتمان نود و سه متری دارم بسیار است اما برای تهران عددی نیست و این افتخار من است. من عضو هیات علمی دانشگاه هستم مسئولم اما به داشتن این دارایی‌ام افتخار می‌کنم.

وی افزود: ما در حال پیگیری هستیم که صد و هشتاد هزار واحد مسکن بسازیم تا مردم دغدغه مسکن نداشته باشند تا شما جوانان دنبال مسکن نباشید. من دنبال دنیا نیستم اما دنیا دنبال من است برای همین است که هرجایی می‌روم سر مسئول داد می‌کشم. بدانید پرونده‌های قطوری برای داد کشیدن دارم اما باید دنبال اقدام بروم.