۰ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

پاسخ ایران و سرنوشت برجام

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۳۶
کد خبر: 665300
پاسخ ایران و سرنوشت برجام

در آخرین ساعات روز ۵ شنبه ۱۰ شهریورماه، تهران نظر خود درباره پاسخ آمریکا را تحویل انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات داد. طبق شنیده‌ها در پاسخ تهران به صراحت اعلام شده که ایران تا هفته آینده برای اعلام توافق نهایی و برگزاری نشست وزرا آماده است. البته اگر معدود نظرات مطرح شده از سوی ایران، تامین شود. در واقع اکنون توپ در زمین کاخ سفید است و باید منتظر پاسخ واشنگتن بود.

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی راد؛ در آخرین ساعات روز ۵ شنبه ۱۰ شهریورماه، تهران نظر خود درباره پاسخ آمریکا را تحویل انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات داد. طبق شنیده‌ها در پاسخ تهران به صراحت اعلام شده که ایران تا هفته آینده برای اعلام توافق نهایی و برگزاری نشست وزرا آماده است. البته اگر معدود نظرات مطرح شده از سوی ایران، تامین شود. در واقع اکنون توپ در زمین کاخ سفید است و باید منتظر پاسخ واشنگتن بود.

ساعاتی بعد از پاسخ ایران جنگ روایت‌ها بار دیگر  آغاز شد و به نظر می‌رسد واکنش عجولانه آمریکا نشان از این داشته باشد که واشنگتن منتظر پاسخ یک کلمه «بله» بوده، اما با پاسخ ایران شاهد اعلام موضعی به جز این‌ از سوی تهران بوده است.

میز مذاکره شرایط خاصی دارد و هر چه این میز به توافق نزدیک‌تر شود، جنگ روایت‌ها و بازی‌های رسانه‌ای قدرت بیشتری می‌گیرد. هر طرف هم در این جنگ موفق‌تر عمل کند، امتیاز بیشتری کسب می‌کند.

با این شرایط باید دید که در هفته‌های آینده این پرونده قطور چه سرنوشتی خواهد داشت؟

تدوین: محسن احمدیان