۰ نفر

 کی روش: غیرممکن ها را به معجزه تبدیل می کنیم

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 682865
 کی روش: غیرممکن ها را به معجزه تبدیل می کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است در این دوره از جام جهانی غیرممکن‌ها را به اتفاقی امکان پذیر تبدیل کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرورزشی، تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با تیم ملی فوتبال انگلیس آماده می‌شود. کارلوس کی‌روش در گفت و گو با رسانه انگلیسی درباره انگیزه و تلاش بازیکنانش صحبت کرده است.

کارلوس کی‌روش به بی‌بی‌سی اسپورت گفت:مهم‌ترین چیز این است که تیم‌های دیگر را بزرگ‌تر از آنچه هستند، نکنیم و نمی‌توانیم کوچک‌تر از آنچه هستیم، باشیم. من در بسیاری از کشورها کار کرده‌ام، با بازیکنان بزرگ زیادی کار کرده‌ام، هرگز در زندگی‌ام بازیکنانی را ندیده‌ام که با این مقدار کم، این همه چیز را ارائه دهند.

وی افزود: من سعی می‌کنم همیشه در برابر شما (انگلیسی‌ها) نقاط قوت خود را بازگو کنم و سعی می‌کنم همیشه از ضعف‌هایم برابر انگلیس محافظت کنم. ما هیچ مشکلی برای درک اینکه انگلیس مدعی است، نداریم. اما این فقط تئوری و از دیدگاه تحلیلگران است.

کی روش ادامه داد: طرفداران فوتبال می‌گویند "تو خیلی محکم، بسیار دفاعی بازی می‌کنی" - نه، ما به تمرکز کامل، عزم کامل و سازماندهی در زمانی که توپ نداریم، نیاز داریم. نکته مهم این است که بدانیم دیر یا زود آنها(رقبا) توپ را در اختیار نخواهند داشت. زمانی که توپ را در اختیار نداریم باید با ذهنیت برنده بازی کنیم. انتظارات هواداران بالاتر از انتظارات ما نیست. ما انتظارات قدرتمندی داریم. نیازی نداریم که هواداران و مطبوعات به ما بگویند. هر روز صبح چیزی که به بازیکنانم می‌گویم این است که باید خودت را شکست بدهی، باید بهتر از دیروز باشی.

سرمربی تیم ملی ایران با به یاد آوردن مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: مجید (مجید حسینی، ترابزون اسپور) یکی از بازیکنانی بود که بدون بازی به جام جهانی مقابل مراکش، پرتغال و اسپانیا پرید. شما با مربیان اروپایی در این مورد صحبت می‌کنید، آنها می‌گویند اگر حسینی بازی نمی‌کند نمی‌توانم با او تماس بگیرم، او آماده نیست. اما وقتی مربی ایران هستید، اگر سگ ندارید با گربه‌ها پیش می‌روید، هیچ گزینه دیگری ندارید. این چالش، آوردن بازیکنان و تربیت آنهاست. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ این موضوع در مورد امکان‌پذیر کردن، غیرممکن‌ها بود، این بار غیرممکن‌ها را به معجزه تبدیل می‌کنیم. این چالش من است.