۰ نفر

چرا اعزام گزارشگر به جام جهانی منتفی شد؟

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 682283
چرا اعزام گزارشگر به جام جهانی منتفی شد؟

گزارشگران دیدارهای تیم ملی کشورمان در جام جهانی قطر ۲۰۲۲، از داخل کشور این بازی‌ها را گزارش می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها از منتفی شدن اعزام گزارشگران جام جهانی به قطر خبر داده‌اند که در ادامه این خبر با ابراز تعجب مسوولان ورزش صداوسیما همراه بوده است؛ آنها می‌گویند از ابتدا خبری رسمی مبنی بر اعزام گزارشگران دیدارهای تیم ملی از سوی تلویزیون اعلام نشده بود که حالا این تصمیم منتفی شود.

از محمدرضا احمدی به عنوان گزارشگر بازی ایران مقابل انگلیس، پیمان یوسفی گزارشگر دیدار تیم ملی کشورمان مقابل ولز و جواد خیابانی برای دیدار مقابل آمریکا در برخی رسانه‌ها نام برده شده است؛ خبری که باز هم به تایید مدیران تلویزیون نرسیده است.

بر این اساس با توجه به اینکه سه گزارشگر نام برده شده، در حال حاضر اجرا و تهیه‌کنندگی ویژه‌برنامه‌های جام جهانی را عهده‌دار هستند، از همان ابتدا هم فرضیه احتمالی اعزام گزارشگرها به جام جهانی دشوار یا حتی نشدنی به نظر می‌رسید.

محمدرضا احمدی که همراه با محمدحسین میثاقی اجرای «جام ۲۰۲۲» را برعهده دارد. جام و جزیره» با اجرای جواد خیابانی از بخش‌های ویژه‌برنامه جام جهانی شبکه ورزش است که در قشم تولید می‌شود. پیمان یوسفی هم تهیه‌کننده «ورزشیا» در شبکه نسیم است. بر این اساس اگر سه فردی که نامشان به عنوان گزارشگران دیدارهای ابتدایی ایران در جام جهانی یاد شده، درست باشد، از همان ابتدا احتمال اعزام به قطر منتفی به نظر می‌رسید.

میثم فضلعلی ـ مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما ـ در گفت‌وگویی در توضیح مطالب بالا، تاکید کرد: تاکنون خبری رسمی مبنی بر اعزام سه گزارشگر به قطر از سوی ما و شبکه اعلام نشده و اساسا در ادوار جام جهانی روالی برای اعزام گزارشگر در هر دوره وجود نداشته است. بنا به دلایلی گاهی اوقات اعزام شدند و بنا به دلایلی هم نشدند.

وی با ابراز تعجب از انتشار اخباری مربوط اعزام گزارشگران به قطر توضیح داد: ما تاکنون خبری اعلام نکردیم که حالا خبر منتفی شدن آن منتشر شود.

با توجه به خرید حق پخش کامل بازی‌های جام جهانی توسط صداوسیمای ایران، این امکان وجود داشت که گزارشگران اعزامی در استادیوم محل برگزاری بازی‌های تیم ملی، دیدارها را گزارش کنند.

دیدار اول تیم ملی در جام جهانی دوشنبه مقابل انگلیس برگزار خواهد شد و محمدرضا احمدی این دیدار را گزارش خواهد کرد.