۰ نفر

ورزشکاران المپیکی چقدر پاداش می گیرند؟

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبر: 676321
ورزشکاران المپیکی چقدر پاداش می گیرند؟

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ورزشکارانی که سهمیه المپیک پاریس را می‌گیرند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد. مناف هاشمی سخنگو و دبیرکل کمیته ملی المپیک بیان کرد: ششمین جلسه هیات اجرایی بود و تصمیمات خوبی گرفته شد.‌ اولین موضوع بحث حضور آقای خسروی وفا در اجلاس انوک بود و گزارشی از جلسه به هیات اجرایی ارائه شد. موضوع اجلاس انوک محیط زیست و پایداری و جامعه بدون کربن بود و در مورد المپیک پاریس صحبت شد. توصیه اعضای هیات اجرایی بر این بود حضورمان در عرصه بین المللی بیشتر شود و هم کرسی بین المللی بگیریم و جایگاه خود را در  شورای المپیک آسیا حفظ کنیم.

او ادامه داد: موضوع بعدی جلسه هیات اجرایی در مورد گزارش مالی  بود و هیات اجرایی از ما اطلاعات دقیقی از پرداخت به فدراسیون ها و پر اختهای خارج از سهمیه و امکاناتی که از IOC برای فدراسیون ها گرفتیم را خواسته بود که ارائه کردیم. در مورد شاخص‌های تعیین بودجه سال آینده بحث شد. دو مصوبه در دستور مار قرار دادیم و اعتباراتی برای فدراسیون ها مشخص می کنیم. اختیاراتی رییس و دبیر کل از هیات اجرایی گرفتند تا در مورد نیازهای برخی فدراسیونهای خاص تصمیم گیری کنند مانند نیاز به مربی. نگاه ما به بازی های آسیایی و المپیک است.

او در مورد پرداخت بودجه باقی مانده به فدراسیون ها گفت: رییس و دبیرکل اختیاراتی از هیات اجرایی گرفتند که تا پایان سال، باقی مانده بودجه فدراسیونها را با توجه اعتباراتی کمی که دستمان است، پرداخت کنم. پرداخت بودجه، سفر ها و اعزام ها هم باید هدفمند باشند و هیات اجرایی این اختیار را برای پنج ماه آینده داد اما برای سال آینده باید دوباره این اختیار را از هیات اجرایی بگیریم.

هاشمی در مورد تسویه حساب پاداش بازی های کشورهای اسلامی گفت: تا پایان این هفته پرداخت پاداش ها انجام می شود و در دستور مالی ما قرار گرفت.

او در مورد تعیین رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی گفت: ما جلسه قبل بحث کردیم و  مرکز نظارت بر تیم های ملی جای حساسی است. این فرد باید در بازی های آسیایی و المپیک  در جلسات باشد. هنوز به جمع بندی نرسیدیم و ظرف هفته آینده رییس کمیته ملی المپیک از بین گزینه ها یک فرد را معرفی می ‌کند. اول سرپرستی قطعی می شود و بعد برای ریاست باید در هیات اجرایی به جمع بندی برسیم.

هاشمی در مورد افزایش بودجه کمیته ملی المپیک گفت: پرداختی کمیته ملی المپیک ۸۰ میلیارد تومان بوده و اگر بودجه های خارج سهمیه را اضافه کنیم که ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این عددی نیست که بتوانیم برای بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک آماده شویم. پیشنهاد خود ما عدد ۵۰۰ میلیارد تومان را داشته باشد. اینکه مقدورات دولت و سازمان برنامه ریزی چقدر است، ما داریم رایزنی ها انجام می دهیم و امیدوارم به این عدد مد نظر نزدیک شویم. این رقم برای دولت عددی نیست و برای کسب افتخار بیشتر باید به این تفاهم برسیم.

هاشمی در  مورد رفع مشکل تیم های ورزشی در دریافت ویزا گفت: رایزنی هایی را ما  و وزارت امور خارجه  انجام می دهیم. به چالش های جدیدی برخورد کردیم باید ببینیم در جلسه ای که داریم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم. اگر حضور وزارت خارجه قوی‌تر باشد، گره بازتر می‌شود و در چند مورد این مسئله رفع شد. این ارتباطات باید تنگاتنگ شود چون اعزام ها و کسب سهمیه ها مهم است.

او در مورد پرداخت پاداش به کسانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، تاکید کرد:  کسانی که کسب سهمیه کردند که اولین نفر هم هانیه رستمیان بود رقم ۳۰ میلیون تومان برای پاداش کسب سهمیه برای آنها در نظر گرفتیم و از همان تاریخ هم حقوق تعریف می کنیم. از ۲۰ ماه مانده به بازی‌های المپیک حقوق را در نظر می گیریم تا دغدغه آنها کمتر شود و این خارج از حقوقی است که فدراسیون‌ها پرداخت می‌کنند. در جلسه بعدی هیات اجرایی از هانیه رستمیان و مرتضی قربانی، رییس فدراسیون دعوت می‌کنیم تا در جلسه هیات اجرایی حاضر شوند و پاداش رستمیان را پرداخت می کنیم‌. در مورد میزان حقوق دو سه پیشنهاد وجود دارد که در حال بررسی هستیم که عدد بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و در جلسه ستاد عالی بازی‌ها تصمیم گرفته می‌شود و جدای از حقوق فدراسیون از دو منبع حقوق دریافت می کنند.

او در مورد فوتبال گفت: در این نشست در خصوص فوتبال هم صحبت شد. انتظار رئیس کمیته، من و اعضای هیات اجرایی این است که از تیم امید برای کسب سهمیه و بازی‌های آسیایی حمایت کنیم و با رئیس فوتبال جلسه خواهیم داشت و بعد از آن در هیات اجرایی تصمیم می‌گیریم. فوتبال طرفدار دارد و یک رشته تیمی است و اهمیت دارد. اگر تا دو هفته آینده جلسه برگزار شد خروجی آن را اعلام می کنیم. قرار شد در مورد تیم امید روی موضوعات مربوط به سرمربی و سایر موارد بحث شود. انتظار ما این است که فوتبال خود را برای بازی های آسیایی و المپیک آماده کند.

هاشمی در مورد تعیین تکلیف کمیسیون ها گفت: در مورد کمیسیون ها بحث شد و قرار شد پیشنهادات در مورد رییس، انتظارات و شرح وظایف را مطرح کنیم و امروز هم علی سرلک به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک انتخاب شد و وضعیت ۱۶ کمیسیون دیگر در سایر جلسات مشخص و اعلام می شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد بر طرف کردن نیازهای تجهیزات ورزشکاران مانند هانیه رستمیان که سلاح احتیاج دارد، گفت: نه تنها در مورد رستمیان بلکه برای همه فدراسیون ها و ورزشکاران این موارد را در نظر می گیریم. بلیت و مربی از ملزومات است. ان‌شاءالله گره‌ها باز می‌شود. تک تک عزیزانی که کسب سهمیه می‌کنند به صورت میدانی نیازهای آنها را بررسی و دغدغه آنها را بر طرف می‌کنیم‌.