۰ نفر

چالش سخت فدارسیون برای برگزاری بازی های لیگ برتر / تاریخ دربی مشخص شد؟

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبر: 674786
چالش سخت فدارسیون برای برگزاری بازی های لیگ برتر / تاریخ دربی مشخص شد؟

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی درباره برگزاری هفته‌های آتی لیگ برتر ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سهیل مهدی درباره اینکه آیا از تمام نشدن نیم فصل اول لیگ برتر پیش از شروع جام جهانی حسرت نمی‌خورد، اظهار داشت: واقعیت این است وقتی ساعت‌ها برای برنامه‌ریزی وقت می‌گذاریم تا برنامه مناسب حال همه ذی نفعان به خصوص باشگاه‌ها باشد اما این برنامه محقق نمی‌شود و ناچار می‌شویم آن را به شکلی تغییر بدهیم که برخی از منافع مخدوش شود یا تصورات‌ و انتظارات‌مان محقق نشود، خوشایند نیست اما تیم ملی جایگاه و ارج و قرب دیگری برای ما و مردم دارد. هدف غایی کلیه لیگ‌ها در تمام سطوح، تیم ملی است.

وی درباره اینکه بعد از سوت فینال جام جهانی، چهار هفته باقی‌مانده لیگ برگزار می شود و پس از آن آیا نیم فصل دوم با یک هفته تاخیر شروع خواهد شد، گفت: اگر فرصت‌ها را نادیده بگیریم و زمان‌های از دست رفته را محاسبه نکنیم، در نهایت لیگ زمانی به اتمام می‌رسد که با جام ملت‌ها برخورد می‌کند. این رقابت‌ها ۲۶ خرداد شروع می‌شود و باید در زمان و فضای مناسب لیگ را به اتمام برسانیم. اردوی جام ملت‌ها و پس از آن هم لیگ قهرمانان آسیا را پیش رو خواهیم داشت که امیدواریم نمایندگان‌مان با تمام قدرت در آن شرکت کنند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: احتمال دارد تعطیلی بین فصل را به صورت دیگری با جام حذفی یا سایر مسابقات جایگزین کنیم. از اول هفته تاکنون دوستان من روی این قضیه کار می‌کنند زیرا تغییر پنجره و تغییر زمان مسابقات پنجره نقل و انتقالاتی ما را هم عوض کرد. باید به فیفا ایمیل بزنیم و نمی‌دانیم آیا این تغییرات را می‌پذیرد یا خیر؟ همکارانم در این ۳-۲ روز چالش‌هایی را تحمل می‌کنند که امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاییم.

مهدی درمورد اینکه لیگ برتر باید قبل از خرداد سال آینده تمام شود، توضیح داد: باید دست ‌‌کم لیگ را تا اوایل خرداد تمام کنیم زیرا بار دیگر باید کمپ تیم ملی و حضور بازیکنان در اردو را داشته باشیم. امیدوارم در نهایت لیگ امسال منجر به قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها شود.

وی درباره زمان نقل و انتقالات نیم فصل، پاسخ داد:‌ بلافاصله بعد از سوت پایان هفته پانزدهم موظف هستیم نقل و انتقالات را شروع کنیم. طبق آیین‌نامه آخرین روز نیم فصل هر لیگ، آغاز پنجره نیم فصل خواهد بود و از آن زمان تا ۲۸ روز می‌توانیم در خدمت تیم‌ها باشیم. البته این زمان می‌تواند در خلال مسابقات و شاید هم کمتر باشد. قانون نهایی ۲۸ روز است اما می‌تواند بیست روز هم باشد. منظور من این است در زمان برگزاری مسابقات هفته شانزدهم یا هفدهم، تیم‌ها می‌توانند واجد شرایط نقل و انتقالات باشند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص اینکه آیا انجام نقل و انتقالات در جریان بازی‌ها کار را برای باشگاه‌ها و بازیکنان سخت نمی‌کند، گفت: سعی داریم یک تا دو هفته استراحتی که تیم‌ها برای هماهنگی بازیکنان‌شان، مذاکرات و عقد قرارداد می‌خواهند را با برگزاری جام حذفی جبران کنیم.

مهدی  در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، درمورد زمان برگزاری مرحله جدید جام حذفی، اظهار داشت: این موضوع را باید امیرحسین روشنک بگوید اما فکر می‌کنم تا قبل از جام جهانی یا در نهایت یک هفته پس از آن، به مرحله سوم و چهارم جام حذفی برسیم که تیم‌های لیگ دسته اول و لیگ برتر در آن شرکت می‌کنند.

وی درخصوص کار سخت سازمان لیگ برای برنامه‌ریزی‌های بلند مدت، پاسخ داد: برخی باشگاه‌ها و دوستان ایراد می‌گیرند چرا برنامه‌ریزی سازمان لیگ تا این اندازه نوسان دارد اما دلیل این موضوع به دلیل بی‌توجهی به موارد پیش رو نیست. بلکه برخی شرایط ناگهانی به ما تحمیل می‌شود. ضمن اینکه مدتی است ساعت پروازها تغییر کرده یا تعدادشان کمتر شده است. در ۳-۲ هفته اخیر تیم‌ها مشکل جدیدی به نام پرواز دارند که تاکنون وجود نداشت. شاید به دلیل تغییر فصل برنامه شرکت‌های هواپیمایی هم عوض شده است اما یکی از مشکلات جدید ما همین موضوع است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه پس از اعتراض یحیی گل‌محمدی به مینی کمپ اخیر تیم ملی، کی‌روش ضمن قدردانی از تعامل باشگا‌ه‌ها یک روز زودتر اردو را تعطیل کرد و آیا امکان دارد با توجه به این موضوع دیدار پرسپولیس مقابل مس کرمان با یک روز تاخیر برگزار یا جا به جایی دیگری صورت بگیرد، عنوان کرد: این نکته‌ای بود که در خلال برنامه‌ریزی لحاظ کرده بودیم اما شاید انتقادی که از طرف کمیته تیم‌های ملی شده بود، مربوط به یک سوء تفاهم بود. خوشبختانه کی روش نیز با تعامل موضوع را پذیرفت.

مهدی افزود: باشگاه‌ها باید به شکلی وارد مینی کمپ شوند که ملی‌پوشان آنها بیشترین بهره‌وری را از این مینی کمپ داشته باشند. برگزاری مسابقات پرسپولیس در دو پنجشنبه پشت سر هم برنامه مینی‌کمپ را تا حدی دستخوش تغییر کرد که با تعامل حل شد. البته مشکل خاصی نبود و از کی‌روش هم تشکر می‌کنیم که با سعه صدر برنامه را تغییر داد.

وی درباره برگزاری دربی در تاریخ دو دی، گفت: این تاریخ را ما هنوز اعلام نکرده‌ایم بلکه گفتیم دربی بلافاصله بعد از جام جهانی برگزار شود. ۲۸ آذر فینال این رقابت‌ها است و اولین هفته‌ لیگ ما می تواند با برگزاری شهر آورد باشد.هنوز برنامه دقیق را اعلام نکردیم. یک یا دو روز برای ما خیلی مهم است و اگر تقویم برای همین مدت هم جا به جا شود، ممکن است برنامه ما به تدریج با شب‌های قدر و فیفادی‌های بعدی تداخل پیدا کند. برخی مواقع یک روز جا به جایی برنامه، ممکن است برنامه یک هفته را به تاخیر اندازد. اجازه بدهید برنامه را تا هفته پانزدهم بچینیم و سپس ببینیم چه می‌توان کرد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: امیدواریم تعطیلات جام جهانی با بازی‌های خوب، بدنسازی و آمادگی بالای بازیکنان لیگ همراه شود تا ان‌شاءالله پس از جام جهانی رقابت‌های خوبی شاهد باشیم. امیدواریم در این دو هفته نیز بازیکنان به سلامت بازی‌ها را تمام کرده و سپس به تعطیلات بروند و استراحت کنند.