۰ نفر

دومین شوک بزرگ به کی روش پیش از جام جهانی

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبر: 673289
دومین شوک بزرگ به کی روش پیش از جام جهانی

اگر سردار آزمون به قطر نرسد، این دومین تلفات مهم در خط حمله تیم ملی پیش از جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری‌آنلاین، روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد میزان مصدومیت سردار آزمون و رسیدن یا نرسیدن او به جام‌جهانی وجود داشت. ابتدا خوش‌بینی‌هایی شکل گرفت که شاید موضوع آنقدرها هم جدی نباشد و آزمون زودتر از موعد شرایط بازی را پیدا کند، اما حالا مطالب دیگری به گوش می‌رسد. از آن جمله است اظهارنظر مدیربرنامه‌های روسی سردار که در گفت‌وگو با یک رسانه در کشور خودش گفته: «رسیدن آزمون به جام‌جهانی معجزه است.»

مطابق برآوردهای قبلی، مهاجم ایرانی لورکوزن چند روز پیش از بازی ایران و انگلستان می‌تواند شرایط بازی را پیدا کند، اما به‌طور کلی مصدومیت‌هایی که به چند هفته درمان نیاز دارند، چندان هم شفاف و دقیق نیستند. به علاوه، حتی اگر همان برآورد قبلی هم درست باشد و سردار به شکل میلی‌متری به جام‌جهانی برسد، طبیعتا آمادگی فنی و فیزیکی کافی را نخواهد داشت و این یک دردسر بزرگ برای تیم ملی کشورمان به شمار می‌آید.

اگر سردار به قطر نرسد، این دومین تلفات مهم در خط حمله تیم ملی خواهد بود. پیش از این هم مشخص شده بود ‌اللهیار صیادمنش غایب قطعی تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی خواهد بود. او یکی از مهم‌ترین استعدادهای سالیان اخیر فوتبال ایران است که در تیم باشگاهی‌اش یعنی هال‌سیتی هم به‌تدریج شرایط بهتری پیدا کرده بود.

صیادمنش چند بازی به عنوان وینگ‌بک چپ به میدان رفت که حتی می‌توانست دست کارلوس کی‌روش را برای استفاده از او در پست‌های دفاعی باز بگذارد، اما متأسفانه صیادمنش هم به جام‌جهانی نخواهد رسید. فقدان او از ۲جنبه دردناک است؛ هم تیم ملی می‌توانست از ‌اللهیار لااقل به‌عنوان یک بازیکن ذخیره استاندارد و مؤثر استفاده کند و هم خود این بازیکن می‌توانست از تجربه حضور در قطر در اوج جوانی، به‌عنوان یک سرمایه بزرگ در ادامه فوتبالش بهره ببرد. شرایطی که در غیاب احتمالی این دو بازیکن برای خط حمله تیم ملی ایران پیش خواهد آمد کمی بغرنج است. ما حالا فقط مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد را به‌عنوان مهاجم نوک مورد اعتماد کارلوس کی‌روش در اختیار داریم که امیدواریم طی هفته‌های آینده حداقل برای آنها اتفاق بدی رخ ندهد.