۰ نفر

کی‌روش تیم ۲۰۱۸ را دوباره جمع کرد / لیست بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی قطر

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبر: 672651
کی‌روش تیم ۲۰۱۸ را دوباره جمع کرد / لیست بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی قطر

با دعوت از روزبه چشمی، اکنون ۱۷ نفر از بازیکنان فعلی تیم ملی، سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در کارنامه دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرورزشی، شب گذشته بود که سایت رسمی فدراسیون فوتبال با انتشار لیست شانزده نفره‌ای از بازیکنان شاغل در لیگ برتر، از تشکیل یک مینی کمپ خبر داد و اعلام کرد که این بازیکنان به برنامه «ارزیابی فنی» تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده‌اند و از امروز به مدت سه روز، در پک (Performance Elite Center) مشغول تمرین خواهند بود.

بازیکنان دعوت شده، نفراتی هستند که هم در زمان اسکوچیچ و هم در اردوی قبل و برای بازی برابر اروگوئه و سنگال نیز با دعوت کارلوس کی‌روش به اردو فراخوانده شده و تعدادی از آنها به همراه تیم ملی راهی اتریش شدند اما در این میان یک نام جدید دیده می‌شود که در نوع خود جالب توجه است؛ روزبه چشمی که پس از سالها یک بار دیگر فرصت حضور در تیم ملی را به دست آورده است.

روزبه که طی ۲ فصل اخیر به همراه استقلال موفق ظاهر شده و توانسته است استحکام خاصی به خط دفاعی آبی‌پوشان بدهد، یک بار دیگر نظر مثبت کارلوس کی‌روش را به خود جلب کرد و با دعوت سرمربی پرتغالی، به اردو فراخوانده شد. حالا او سه روز مهم و بزرگ را در پیش دارد تا بتواند با درخشش در تمرینات و همچنین عملکرد خوب و مثبت در بازی‌های باقیمانده آبی‌پوشان، یکی از مسافرین جام جهانی باشد.

با دعوت از چشمی، اکنون یک مورد دیگر به لیست نهایی تیم ملی زمان حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ اضافه شد تا ملی پوشانی که چهار سال پیش نیز زیر نظر کی‌روش در بزرگترین تورنمنت فوتبالی حضور پیدا کرده بودند، تعدادشان افزایش پیدا کند و به عدد ۱۹ برسد.

روزبه که سابقه ۱۸ بازی ملی را در کارنامه دارد، تمامی بازی‌های خود را در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی انجام داده است. آخرین بازی ملی او به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بازمیگردد. جایی که او در دیدار مرحله یک چهارم نهایی برابر چین به میدان رفت. البته چشمی در زمان مارک ویلموتس نیز به تیم ملی دعوت شد ولی به میدان نرفت و در ۲ دیدار تدارکاتی برابر سوریه و کره جنوبی، نیمکت نشین بود.

پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸، کارلوس کی‌روش فهرست ۳۵ نفره ای از بازیکنان مورد نظرش را اعلام کرد تا برای سه دیدار تدارکاتی برابر ازبکستان، ترکیه و لیتوانی در اردو حاضر شوند. این آخرین فهرست تیم ملی پیش از حضور در روسیه بود که در نهایت، به ۲۴ بازیکن کاهش یافت و ۴ نفر نیز در فهرست زاپاس قرار گرفتند.

در فهرست ۲۴ نفره تیم ملی و در آخرین لحظات، روی نام علی قلی زاده خط قرمز کشیده شد ضمن اینکه سیدجلال حسینی، وریا غفوری، کاوه رضایی و سیدحسین حسینی که در لیست زاپاس قرار داشتند، نتوانستند در فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی قرار بگیرند.

با مقایسه فهرست ۲۸ نفره تیم ملی پیش از شروع جام جهانی قبل، مشخص می شود که ۱۹ نفر از بازیکنان فعلی، پیش از جام جهانی نیز و در آخرین فهرست کی‌روش حضور داشته اند که ۱۷ نفر آنها مسافر مسکو شدند و باید دید در نهایت چه تعداد از این بازیکنان، می توانند در لیست نهایی و ۲۶ نفره سفر به قطر قرار بگیرند.

در زیر و از میان بازیکنان فعلی تیم ملی، نفراتی که در فهرست ۲۴ + ۴ نفره تیم ملی، پیش از شرکت در جام جهانی حضور داشتند را مرور می کنیم:

(توضیح: تیم‌های داخل پرانتز، نام تیم بازیکنان، پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است)

دروازه‌بان:

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، حسین حسینی (استقلال) و امیر عابدزاده (ماریتیمو)

مدافعین:

مجید حسینی (استقلال)، میلاد محمدی (احمد گروژنی) مرتضی پورعلی گنجی (السد)، رامین رضاییان (اوستنده)، روزبه چشمی (استقلال)

هافبک‌ها:

احسان حاج صفی (المپیاکوس)، کریم انصاری فرد (المپیاکوس) مهدی ترابی (سایپا)، امید ابراهیمی (استقلال)، سعید عزت اللهی (آمکار پروم روسیه)، علی قلی زاده (سایپا)

مهاجمین:

علیرضا جهانبخش (آلکمار)، مهدی طارمی (الغرافه)، سامان قدوس (اوسترشوند) سردار آزمون (روبین کازان)، وحید امیری (پرسپولیس)

توضیح: از این فهرست، تنها سیدحسین حسینی و علی قلی‌زاده در لحظات آخر خط خوردند و در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور نداشتند.