۰ نفر

استقلال با فرار از شکست به صدر رسید

۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳
کد خبر: 672462
استقلال با فرار از شکست به صدر رسید

دیدار تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان در هفته هشتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

به گزارش اقصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان از ساعت ۱۷ در هفته هشتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ورزشگاه آزادی روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

قضاوت این مسابقه را «حمید حاج‌ملک» با کمک‌های «محمدرضا منصوری» و «فرهاد فرهادپور» بر عهده داشتند.

استقلال که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است در شرایطی پا به میدان مسابقه با فولاد خوزستان گذاشته است که هفته گذشته در سیرجان گل گهر را از پیش رو برداشت و با انگیزه‌های زیادی به دنبال کسب سه امتیاز از رقیب اصلی خود در راه رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ برتر بود

فولاد خوزستان با جواد نکونام برای جدال با استقلال انگیزه‌های فراوانی داشت، سرمربی فولاد که در ابتدای فصل به آبی‌ها پاسخ منفی داد امروز در ورزشگاه آزادی به دنبال اثبات شایستگی‌های فنی خود بود. از سوی دیگر حضور وریا غفوری کاپیتان سابق استقلال با پیراهن قرمز از اتفاقات بزرگ این جدال هیجان انگیز بود.

دقیقه ۱:  محمد محبی از جناح راست با حرکت پایه توپ خود به محوطه هجده قدم فولاد خوزستان نفوذ کرد و بر اثر برخورد با عارف آقاسی سرنگون شد اما حمید حاج‌ملک هیچ اعتقادی به خطا نداشت تا اعتراض آبی‌ها بلند شود.

دقیقه ۱۶: ارسال کرنر مهدی شیری را حمید بوحمدان با ضربه سر زد که محمد محبی نتوانست آن را به درستی دفع کند تا توپ به محمد آبشک رسیده و او با سر به مجید علیاری که از تله آفساید فرار کرده بود با ضربه سر چرخشی دروزاه سید حسین حسینی را باز کند.

دقیقه ۲۵ : آرش رضاوند در پشت محوطه جریمه فولاد صاحب توپ شد اما ضربه فنی او با اختلاف کمی به خارج رفت.

دقیقه ۳۲: شوت محکم پیمان بابایی را کریستوفر نت ناقص دفع کرد تا ضربه محمد محبی در ریباند پس از برخورد با مدافع فولاد خوزستان به کرنر برود.

دقیقه ۳۴: اشتباه مدافعان فولاد باعث شد تا محمد محبی در موقعیت تک به تک با کریستوفر کنت موفق به گلزنی نشده و توپ با واکنش دروازه‌بان فولاد راهی کرنر شود.

دقیقه ۳۷: شوت زمینی پیمان بابایی که به زیبایی نواخته شد به تیرک عمودی دروازه فولاد برخورد کرد و به بیرون رفت تا بهترین بخت گلزنی آبی‌پوشان هدر رود.

دقیقبه ۶۱: ارسال کرنر مهدی قایدی با اشتباه فاحش و بزرگ شهاب گردان همراه شد تا محمد محبی پاس محمد حسین مرادمند را به راحتی درون دروازه فولاد باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود.

دقیقه ۶۸: پیمان بابایی در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد که داور در این صحنه مشکوک پنالتی نگرفت و بازی را دنبال کرد.

دقیقه ۷۲: شوت ابوالفضل جلالی به تور کنار دروازه فولاد اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۷۹: میرزایی برای دومین بار در محوطه جریمه استقلال و پس از تکل کوشکی، وینگر فولاد سرنگون شد که داور بازهم اعتقادی به پنالتی نداشت.

نقطه عطف این بازی، تعویض کریستوف کنت در بین دو نیمه با شهاب گردان بود. گردان که به جای کنت مصدوم وارد زمین شده بود، نتوانست روند درخشان کنت در نیمه نخست را حفظ کند و با اشتباه او، استقلال به گل تساوی رسید.

این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. با این نتیجه استقلال ۱۵ امتیازی شد و به طور موقت به صدر جدول رده‌بندی نقل مکان کرد. فولاد نیز با این تساوی ۱۱ امتیازی شد و در رده ششم قرار گرفت. 

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در حساس‌ترین دیدار هفته هشتم، از ساعت ۲۰ در اصفهان به مصاف یکدیگر خواهتد رفت.

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی(سید ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی(محمدزبیر نیک‌نفس) ، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند(سعید مهری)، محمد محبی، مهدی قایدی(رضا میرزایی) و پیمان بابایی(سجاد شهباززاده)

ترکیب فولاد خوزستان

کریستوفر کنت(شهاب گردان)، عارف آقاسی، موسی کولی‌بالی، مهدی شیری، سعید آقایی، حمید بوحمدان، محمد آبشک(حمد عبدالله‌زاده)، وریا غفوری(علیرضا کوشکی)، ساسان انصاری، احسان پهلوان( علی قربانی) و مجید علیاری