۰ نفر

تاج: ۳ پرونده قضایی دارم که همه فوتبالی هستند

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 666559
تاج: ۳ پرونده قضایی دارم که همه فوتبالی هستند

رییس فدراسیون فوتبال گفت: ۳ پرونده قضایی دارم که در طول مدیریتی قابل قبول است. هر سه پرونده فوتبالی است. هیچ چیز غیر از فوتبالی نیست. مالی و... نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  فارس، مهدی تاج در اولین نشست خبری پس از بازگشت به فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امروز فرصتی شد خدمت عزیزان باشیم. صحبت هایی دارم که فکر می‌کنم بعضی از سوالات در این صحبت ها هست. بعد از آن اگر سوالی بود پاسخگو هستم.

وی افزود: حدود ۴۰سال کار مدیریتی کردم. در بخش های مختلفی کار کردم. به جز مدتی که توفیق داشتم در جنگ به عنوان یک سرباز خدمت می کردم، بقیه بخش ها را در باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن سال ها مدیر بودم. رییس هیات مدیره بودم. در باشگاه پرسپولیس عضو هیات مدیره بودم. در فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رییس اول و دوم و رییس فدراسیون فعالیت داشتم.

تاج گفت:  از سال ۱۳۶۸ تاکنون در فدراسیون فوتبال با عناوین مختلفی فعالیت داشتم. کار مدیریتی کار امر و نهی کردن و تصمیم گیری است که باید تصمیمات لازم برای اداره سازمان ها انجام داد.در معرض تصمیم گیری جدی قرار گرفته بودیم. اخیرا در پرونده های قضایی که همه می‌گویند مایلم مفصل صحبت کنم. در این مدت ۳ پرونده دارم که در طول مدیریتی قابل قبول است. هر سه پرونده فوتبالی است. هیچ چیز غیر از فوتبالی نیست. مالی و... نیست.

وی افزود: بخشی از این پرونده‌ها بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال که به فیفا و AFC دادیم تصمیم بوده که تخلفات و گزارشات فوتبالی در ارکان قضایی فوتبال رسیدگی شود، منتها بعضی از دوستان این نوع پرونده‌ها را که بازرسی کل کشور که تعریفی که ما داریم، آنها چنین تعریفی از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ندارند. به همین دلیل پرونده‌ای که تشکیل دادند به دستگاه قضا بردند. یکی از سه پرونده مربوط به به‌کارگیری دو نفر بازنشسته است که ما متهمیم به اینکه عدم استفاده قوانین را انجام دادیم. یکی بهاروند و دیگری ساکت است.

*ما متهمیم به اعمال نفوذ و اینکه منافع کشور را ندیدیم

تاج گفت: این پرونده‌ها هیچ کدام بحث سوءاستفاده مالی و... ندارد. فقط طرح شده که چرا ما بازنشستگانی که به موجب قانون بازنشسته بودند را به کار گرفتیم. البته ما دلایل متقنی را برای قاضی داشتیم که قاضی بدوی منع تعقیب داده و پرونده را مختومه کرده، بازرسی اعتراض کرده و این پرونده در شعب تجدیدنظر در حال بررسی است. موضوع دوم در خصوص فعالیت‌های من و همکارانم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این پرونده ۱۴ نفر را متهم کرده؛ من، کفاشیان و بهاروند، عابدینی، حسن‌پور، جعفری که قبلا عضو هیات رییسه سازمان لیگ بود و فوت شده که خدا رحمتش کند و تعداد دیگری هستند. اینها به بازپرسی رفته، بازپرسی منع تعقیب داده و شرایط را کاملا عادی دانسته، ولی باز هم شکایت شده و برگشته. ما متهمیم به اعمال نفوذ و اینکه منافع کشور را ندیدیم، تخفیف غیرعادی دادیم، مثلا گفتند به کسی که تبلیغات محیطی را برعهده داشته تخفیف دادیم. استدلال ما برای بازپرسی که پذیرفته و منع تعقیب داده این بود که لیگ ما ۱۸ تیمی بوده و بعد آن را ۱۶ تیمی کردیم. ۳۶ بازی حذف شده، سه دور تبلیغات دور زمین در ورزشگاه آزادی بوده، با اختلافی که با خود ورزشگاه داشتیم به دو دور تبدیل شد. بعلاوه اینکه باید بازی‌ها را در زمانی برگزار می‌کردیم که نه خیلی تاریک باشد و نه خیلی پیدا باشد.شورای تامین تشخیص داده که جلسات و بازی‌ها در ساعتی باشد که بتواند ترافیک را کنترل کند و مواردی از این دست که جنبه مدیریتی و ترک فعل دارد.