۰ نفر

ادعای عجیب تاج در نخستین سخنرانی رسمی پس از بازگشت به راس فدراسیون

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبر: 664865
ادعای عجیب تاج در نخستین سخنرانی رسمی پس از بازگشت به راس فدراسیون

رییس فدراسیون فوتبال در اظهاراتی عجیب مدعی شد که تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بهترین نتیجه را میان تیم‌های آسیایی گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا؛  مهدی تاج در مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شد، اظهار کرد: فوتبال ایران افتخار فوتبال آسیا است زیرا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین نتیجه را در میان تیم‌های آسیایی کسب کردیم.

در جام جهانی روسیه ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه بود و با کسب چهار امتیاز در رده سوم ایستاد و نتوانست راهی مرحله بعدی شود. تیم ملی ایران در این مسابقات بهتر از عربستان، کره جنوبی و استرالیا که دیگر نمایندگان قاره کهن بودند نتیجه گرفت ولی خلاف ادعای رئیس جدید فدراسیون، بهترین تیم آسیایی نبود.

در این دوره از جام جهانی، ژاپن در گروه H به مصاف کلمبیا، سنگال و لهستان رفت و در نهایت چهار امتیاز گرفت اما با ایستادن در رده دوم جدول گروه، راهی دور بعد شد. این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی هم مقابل تیم پرستاره و مدعی بلژیک ایستاد و ابتدا با ۲ گل پیش افتاد. ژاپنی‌ها درحالی که درحال خلق یک شگفتی تاریخی و بزرگ بودند بی‌محابا به‌سوی دروازه حریف حمله می‌کردند و همین موضوع باعث شد بلژیک سه گل بزند و به ماجراجویی ژاپن خاتمه بدهد.

حتی اگر فقط نتایج مرحله مقدماتی را هم در نظر بگیریم، ایران و ژاپن در امتیاز و تفاضل گل عملکرد برابری داشتند اما ژاپن با توجه به تعداد گل زده بیشتر، بالاتر از ایران قرار می‌گیرد.

ولی تاج که سه سال پیش به خاطر بیماری قلبی از ریاست فدراسیون فوتبال کنار رفت، ۲ روز پیش یک بار دیگر به این سمت انتخاب شد. او در نخستین سخنرانی رسمی پس از آغاز دوره جدید ریاستش، نتایج ایران را در جام جهانی ۲۰۱۸ به نوعی تحریف‌شده بازخوانی کرد؛ البته شاید هم تاج، ژاپن را جزیره‌ای کوچک در شرق آفریقا می‌داند نه یک کشور آسیایی.