۰ نفر

۲ اشتباه بزرگ یحیی گل محمدی در پرسپولیس

۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 653649
۲ اشتباه بزرگ یحیی گل محمدی در پرسپولیس

می‌گویند امیری به جام‌جهانی می‌رسد، اما ما هنوز نگرانیم، گل‌محمدی هم باید نگران باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر ورزشی، در پایان هفته گذشته شایعه نرسیدن وحید امیری به مسابقات جام‌جهانی باعث نگرانی بسیاری از هواداران فوتبال در ایران شد. امیری یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی است که بی‌گمان غیبت او می‌تواند تیم کشورمان را دچار مشکل کند. اثرگذاری فنی وحید در حدی است که کارلوس کی‌روش با وجود همه اصرارش مبنی بر اولویت لژیونرها، نمی‌توانست از این بازیکن چشم‌پوشی کند. وحید حتی در جام‌جهانی روسیه هم بازیکن فیکس تیم ملی ایران بود. او که در مرحله انتخابی جام‌جهانی قطر نمایش درخشانی داشت، همان زمان دچار مصدومیت شد و حالا بعد از عمل جراحی، دوران نقاهتش را پشت‌سر می‌گذارد. در چنین شرایطی شایعه شد دوران مداوای وحید طول کشیده و او در جام‌جهانی حاضر نخواهد بود. با این حال خود امیری و پزشک معالجش این موضوع را تکذیب کردند.

اسم وحید می‌رسد یا خودش؟

هیچ تردیدی نیست که حضور وحید امیری در تیم ملی، یک امتیاز بزرگ برای تیم کشورمان در جام‌جهانی محسوب می‌شود. وحید قدرت بازی در چند پست را دارد؛ از دفاع و وینگر چپ تا مهاجم و پشت مهاجم و حتی هافبک راست. به شکل عجیبی هیچ پستی برایش در اولویت نیست و این مسئله دست کادرفنی را باز می‌گذارد. دوندگی بی‌امان و تعهد او به تیم هم زبانزد خاص و عام است و نیازی به بازگویی ندارد. با این همه، صرف رسیدن «اسمی» امیری به جام‌جهانی کافی نیست. در حقیقت ما به یک وحید قبراق و آماده نیاز داریم. گفته می‌شود این بازیکن از یک ماه دیگر کار با توپ را آغاز خواهد کرد. در آن زمان ۳ ماه تا شروع مسابقات جام‌جهانی زمان خواهیم داشت. بدیهی است که آغاز تمرین به معنی آغاز بازی نیست و همین مسئله هم چند هفته طول می‌کشد. بنابراین نگرانیم بهترین نسخه امیری به جام‌جهانی نرسد؛ آنچه خسران بزرگی خواهد بود.

۲ اشتباه یحیی

اگرچه امیدواری‌های زیادی برای رسیدن وحید امیری به جام‌جهانی وجود دارد، اما او به‌طور قطع حضور در هفته‌های نخست لیگ بیست‌ودوم را از دست خواهد داد. فصل جدید از اواسط مرداد آغاز می‌شود؛ یعنی همان زمانی که امیری تازه مجوز کار با توپ را پیدا می‌کند. به این ترتیب پرسپولیس چندین بازی از حضور ستاره مؤثرش محروم خواهد بود و شاید یحیی گل‌محمدی بیش از قبل به‌خاطر اشتباه عجیبش احساس ناراحتی کند. سرمربی پرسپولیس در هفته‌های پایانی فصل گذشته امیری را بدون اینکه سلامتی کاملش را باز یافته باشد در دیدار با ذوب‌آهن به میدان فرستاد و باعث تشدید مصدومیت او شد. کار وحید پس از آن اتفاق به جراحی کشید. این اما تنها اشتباه گل‌محمدی نبود. سرمربی سرخ‌ها در فصل نقل‌وانتقالات هم اجازه جدایی ۲ مدافع چپ تخصصی‌اش یعنی سعید آقایی و علی شجاعی را داد که مخصوصا کوچ شجاعی جوان انتقادات زیادی را به‌دنبال آورد. کادرفنی دلگرم به این بود که امیری می‌تواند در پست دفاع چپ بازی کند، اما حالا او بخش مهمی از نیم‌فصل اول را از دست می‌دهد. پرسپولیس در این پست محمدمهدی احمدی را از نفت مسجدسلیمان گرفته و البته علی نعمتی هم سابقه بازی در این منطقه را دارد. باید دید سرخ‌ها در شروع فصل خلأ یک دفاع چپ تخصصی را حس خواهند کرد یا نه؟

امتیاز ویژه امیری

غیر از همه این مسائل فنی و جسمی اما، آمادگی و حضور وحید امیری در تیم ملی یا پرسپولیس ارزش‌های معنوی زیادی هم دارد؛ بازیکنی که همیشه به حدود اختیاراتش مقید بوده و می‌تواند یک الگو در زمینه تعهد و وفاداری به چارت سازمانی باشد. کاش خیلی‌ها وحید را ببینند و از او یاد بگیرند.