۰ نفر

بیانیه فدراسیون فوتبال درباره تصمیم گیرى برای تیم ملى

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹
کد خبر: 653243
بیانیه فدراسیون فوتبال درباره تصمیم گیرى برای تیم ملى

فدراسیون فوتبال در خصوص شائبه‌های مطرح شده پیرامون تیم ملی فوتبال کشورمان بیانیه‌ای را مطرح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ فدراسیون فوتبال با توجه به برخی موضوعات مطرح شده در خصوص تصمیم گیرى پیرامون تیم ملى بیانیه اى صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«پیرو مطلب منتشر شده در یکى از روزنامه‌هاى غیر ورزشی و تفسیر نادرست از مواضع و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در حمایت و تمجید از مربیان داخلی لازم است موضوعاتى به منظور تبیین مواضع فدراسیون فوتبال و رفع ابهامات پیرامون تیم ملی اعلام شود.

رسالت فدراسیون فوتبال جمهورى اسلامی ایران تلاش در مسیر آماده‌سازى و حضور تیمی قدرتمند، منسجم و شایسته در رقابت‌هاى جام جهانى است که بتواند موجبات خشنودى، افتخار و شادى ملت بزرگ ایران، قشر جوان و علاقمندان به فوتبال را در میادین بین‌المللى فراهم سازد.

این در حالی است که برداشت غیر مرتبط یکی از روزنامه‌هاى سیاسی از بیانات معظم له با استفاده از تیتر غلط و شائبه‌دار موجب ایجاد فضاى نامناسبی در اطراف تیم ملی ایران و فدراسیون فوتبال شده است.

تأکیدات مقام معظم رهبرى در خصوص ضرورت استقلال سازمان‌ها، شایسته سالارى و انجام امور اجرایی توسط متخصصین هر حوزه که در این موضوع بدون شک فدراسیون فوتبال است نشانگر برداشت نادرست از بیانات و توصیه‌هاى مطرح شده است.

متأسفانه این مطلب همچنین مصداق وهن جایگاه دفتر مقام معظم رهبرى است، حال آنکه انتشار پستی در اینستاگرام معظم له هیچ ارتباطى با شرایط و موضوعات مرتبط با تیم ملى فوتبال ایران نداشته و برداشت غلط و حاشیه‌ساز منتشر شده در این روزنامه موجب انحراف افکار عمومى و واکنش‌هاى نادرستی شده است.

بر این مبنا فدراسیون فوتبال جمهورى اسلامى ایران بر مبناى وظایف و مسئولیت‌هاى خود در راستاى تحقق فرمایشات مقام معظم رهبرى در زمینه سربلندى و حضور قدرتمندانه نمایندگان ورزش ایران اسلامى در میادین بین‌المللی همچنین خوشحالى و رضایت مردم شریف ایران اسلامی تنها در راستاى مصالح و منافع ملی در خصوص شرایط تیم ملى به صورت کاملاً مستقل تصمیم گیرى و به تکلیف خود عمل خواهد کرد و هیچگونه دخالت سیاسی و غیر ورزشی در اینگونه موضوعات تخصصی که در حوزه وظایف تعریف شده مسئولان فدراسیون به شمار می‌رود صورت نگرفته همچنین سخنگوى محترم دولت و وزیر محترم ورزش بارها بر استقلال کامل فدراسیون در زمینه تصمیم‌گیرى پیرامون شرایط تیم ملى و نقش حمایتی دولت محترم در خصوص پشتیبانی از فدراسیون در مسیر آماده‌سازى تیم ملى تأکید کرده‌اند».