۰ نفر

رقابت ۱+۵ کاندیدا برای ریاست فدراسیون فوتبال

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 652432
رقابت ۱+۵ کاندیدا برای ریاست فدراسیون فوتبال

ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی به پایان رسید که شش گزینه اصلی برای حضور در پست ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال برای چهار پست ریاست فدراسیون فوتبال، نایب رییس اول، نایب رییس دوم و عضو هیئت رییسه به نمایندگی از باشگاه‌ها، امروز (دوشنبه - ۲۰ تیر ماه) به پایان رسید.

مهمترین اتفاق برای انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال، انتخاب جانشینی برای شهاب‌الدین عزیزی خادم است که ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ به‌عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ با تصمیم هیئت رییسه و عزل موقت از سمتش کنار رفت. عزیزی خادم پیش از مجمع ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ هم با محرومیت دو ساله از سوی کمیته اخلاق، حق حضور در مجمع را پیدا نکرد تا در نهایت تاریخ ۸ شهریور ماه برای انتخابات فدراسیون فوتبال مشخص شود.

از آنجایی که نواب رییس اول و دوم شهاب‌الدین عزیزی خادم غیرقانونی بودند و مهرداد سراجی هم به‌عنوان عضو هیئت رییسه فدراسیون و نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها در مجمع عزل شد، علاوه بر رییس فدراسیون فوتبال، رأی‌گیری برای این سه پست هیئت رییسه نیز صورت می‌گیرد. با این حال چهره‌های نام آشنایی برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند که مروری بر آنها خواهیم کرد.

در حالی که تلاش‌هایی مبنی بر حضور تک کاندیدا یعنی مهدی تاج در انتخابات صورت گرفته بود اما ۵ نفر دیگر از چهره‌های شناخته شده فوتبال وارد گود شدند تا ۱+۵ نفر رقابت تنگاتنگی برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون داشته باشند.

میرشاد ماجدی

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال که پس از عزل عزیزی خادم به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد، پس از جمع‌بندی نهایی خود برای ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کرده است. میرشاد ماجدی تا زمان برگزاری انتخابات ۸ شهریور ماه ۶ ماه و ۱۳ روز سرپرستی را تجربه خواهد کرد و در صورتی که بتواند رأی مجمع را کسب کند، طبق اساسنامه تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۳ ریاست فدراسیون را به عهده خواهد گرفت.

نواب رییس پیشنهادی

نایب رییس اول: عباس صوفی

نایب رییس دوم: صادق درودگر

مهدی تاج

تاج سه دوره عضویت در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال را تجربه کرده است که در دوره نخست ریاست علی کفاشیان نایب رییس اول او بود و در دومین دوره ریاست کفاشیان، نایب رییس دوم او و رییس سازمان لیگ شد. سومین دوره حضور تاج در فدراسیون مهمترین پست او در فوتبال بود که به ریاست فدراسیون رسید، اما پیش از پایان دوره چهار ساله‌اش از سمت خود استعفا کرد. تاج زمانی از ریاست فدراسیون استعفا داد که فاجعه قرارداد مارک ویلموتس رقم خورد. او به یکباره رییس فدراسیون ناراحتی قلبی پیدا کرد و از فوتبال رفت. حالا می‌گویند طبق ماده ۳۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال، او سه دوره حضور در هیئت رییسه را تجربه کرده و بر همین اساس نمی‌تواند وارد انتخابات شود، اما باید دید فرآیند احراز شرایط نامزدها چگونه پیش خواهد رفت.

نواب رییس پیشنهادی

نایب رییس اول: مهدی محمدنبی

نایب رییس دوم: منصور قنبرزاده

علیرضا اسدی

یکی از جنجالی‌ترین افرادی که دبیرکل فدراسیون فوتبال بوده، بی‌شک علیرضا اسدی است. او در اواخر دومین دوره ریاست علی کفاشیان و اوایل دوره ریاست مهدی تاج دبیرکل فدراسیون بود که درگیری‌های او با کارلوس کی‌روش، دورانی پر از حاشیه را برای وی رقم زد. اسدی حالا برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده است و می‌خواهد با ترکیبی جدید، وارد فدراسیون فوتبال شود.

نواب رییس پیشنهادی

نایب رییس اول: صادق رییسی‌کیا

نایب رییس دوم: امیررضا واعظ‌آشتیانی

عزیزالله محمدی

عزیزالله محمدی در دوره نخست ریاست علی کفاشیان در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال حضور داشت و علاوه بر نایب رییس دوم، رییس سازمان لیگ هم بود. به همین دلیل بسیاری او را که اکنون رییس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور است، به‌عنوان رییس سابق سازمان لیگ می‌شناسند. عزیزالله محمدی که دو دوره ناکامی را در انتخابات فدراسیون فوتبال تجربه کرده، حالا برای سومین دوره نامزد شده است تا شانس خود را امتحان کند.

نواب رییس پیشنهادی

نایب رییس اول: علی فتح‌الله‌زاده

نایب رییس دوم: محمدرضا کافی

امیررضا واعظ‌آشتیانی

معاون سابق وزیر اقتصاد، رییس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری و البته مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که بسیاری او را به‌عنوان کارشناس مدیریت ورزش کشور می‌شناسند، برای اولین بار خود را نامزد ریاست فدراسیون فوتبال کرده است.

نواب رییس پیشنهادی

نایب رییس اول: علیرضا اسدی

نایب رییس دوم: صادق رییسی‌کیا

محمد آخوندی

محمد آخوندی که در ورزش او را به‌عنوان مدیر روابط عمومی سازمان تربیت بدنی در زمان ریاست محمد علی‌آبادی می‌شناسند، عضو فعلی شورای شهر تهران است. حضور او در فوتبال بیشتر به زمان جنجال‌های کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال با سازمان تربیت بدنی باز می‌گردد. آخوندی عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و سایپا را هم تجربه و حالا خود را نامزد ریاست فدراسیون فوتبال کرده است.

نواب رییس پیشنهادی

نایب رییس اول: مهدی محمدنبی

نایب رییس دوم: میرشاد ماجدی

این نفرات چهره‌های مطرحی بودند که برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند. جدا از این نفرات، همانند تمام دوره‌های قبلی چهره‌هایی هم برای اینکه نامی از آنها در میان باشد، خود را نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال کرده‌اند که پس از احراز شرایط نامزدها مشخص خواهد شد که این نفرات شانسی برای حضور در انتخابات خواهند داشت یا خیر. محمد امامی، آیدین رستمی و مسعود حیدرزاده جزو نفراتی هستند که برای پست ریاست، نامزد شده‌اند.

همچنین برای پست هیئت رییسه فدراسیون فوتبال به‌عنوان نماینده مدیران باشگاه‌ها، محمدرضا ساکت، حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا کافی، علیرضا جنتی، اسماعیل حیدرپور، محمد رجائیان و کیوان بابادی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

انتخابات فدراسیون فوتبال روز ۸ شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.