۰ نفر

این شما و این دستیاران ساپینتو

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 650825
این شما و این دستیاران ساپینتو

با حضور خسرو حیدری در کادرفنی استقلال، میانگین سنی دستیاران ریکاردو ساپینتو به شکل قابل توجهی پایین خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، صبح امروز و با اعلام رسمی باشگاه استقلال، سه دستیار خارجی و جوان قرار است ریکاردو ساپینتو پرتغالی را در امر هدایت آبی های پایتخت همراهی کنند. این سه دستیار امروز وارد تهران شدند تا مدافع عنوان قهرمانی به صورت جدی خود را برای حضور در لیگ بیست و دوم آماده کند.

دستیارانی که رسانه رسمی باشگاه استقلال آنها را معرفی کرده، سن و سال چندانی ندارند. یک دستیار اول که همواره در کنار ساپینتو پرتغالی حضور داشته، یک مربی بدنساز جوان و آنالیزوری که تنها 25 سال سن دارد و به نظر می رسد که حضور در استقلال نخستین تجربه حرفه ای او باشد.

کادرفنی خارجی استقلال بیش از آنچه که تصور می شد، افراد جوان و کم نام و نشانی هستند به نحوی که جستجو در اینترنت برای یافتن رزومه آنها دشوار بود و روی موتا که به عنوان دستیار در کنار ساپینتو حضور خواهد داشت، تنها فرد دارای رزومه بالا در میان این دستیاران خارجی است.

موتا که 43 سال دارد، کارش را به عنوان سرمربی تیم زیر 19 ساله های آلگوچتنس پرتغال آغاز کرد. او 13 سال پیش و در شرایطی که تنها 30 سال سن داشت، وارد عرصه مربیگری شد. آلورکا و ریومایور دیگر تیم های رده جوانان هستند که او کار هدایتشان را برعهده داشت تا اینکه او به عنوان آنالیزور وارد کادرفنی اسپورتینگ لیسبون پرتغال شد.

موتا از سال 2016 همواره در کنار ریکاردو ساپینتو در تیم های مختلفی از جمله الفاتح عربستان، آترومیتوس یونان، استاندارد لیژ بلژیک، لژیا ورشو لهستان، براگا پرتغال، واسکوداگاما برزیل، غازی انتپ ترکیه و موریرنسه پرتغال حضور داشته است. او در قهرمانی جام حذفی بلژیک در فصل 2017 – 2018 در کنار ساپینتو حضور داشته است.

پائولو میگوئل دوس سانتوس مربی بدنساز جدید باشگاه استقلال خواهد بود. او که از فیزیک بدنی و قد کوتاهی برخوردار است، پیش از این به همراه ژوزه گومز سرمربی پرتغالی در التعاون مشغول فعالیت بود. او یکی از اعضای کادرفنی این مربی بود که البته پس از 26 بازی از این تیم جدا شدند. حضور در بواویشتا پرتغال نیز دیگر تیم مهم در کارنامه مربیگری پائولو میگوئل است.

نکته قابل توجه، حضور یک آنالیزور بسیار جوان و 25 ساله در کادرفنی ساپینتو است. شخصی که ژائو آبرئو معرفی شده و اطلاعات خاصی از او در اینترنت وجود ندارد و به نظر می رسد که این آنالیزور جوان با حضور در استقلال به صورت حرفه ای وارد این عرصه خواهد شد.

با این حال و پس از معرفی دستیاران خارجی، مدت هاست که مدیران باشگاه استقلال از حضور یک مربی ایرانی در کادرفنی آبی های پایتخت خبر می دهند. اکنون به نظر می رسد که خسرو حیدری نزدیک ترین نام به نیمکت آبی هاست و قرار است در کنار ساپینتو کارش را آغاز کند.

حیدری سه فصلی است که فوتبال را کنار گذاشته و قصد دارد تا به صورت حرفه ای کار مربیگری را آغاز کند. مدیران باشگاه استقلال در نظر دارند تا خسرو را به عنوان دستیار ایرانی به ساپینتو معرفی کنند تا اینگونه یک مربی ایرانی با سابقه کاپیتانی استقلال در این کادرفنی پرتغالی حضور پیدا کند.

حیدری نیز که تنها 38 سال سن دارد، قرار است به عنوان دستیار در کنار دیگر اعضای کادرفنی استقلال حضور داشته باشد. به نظر می رسد بهزاد غلامپور هم همچنان به عنوان مربی گلرهای آبی پوشان به کارش ادامه می دهد تا اینگونه کادرفنی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تکمیل شود. یک کادرفنی جوان که سن و سال بسیار پایینی دارد.