۰ نفر

وقتی بهترین همبازیان ستاره ایرانی پورتو فروخته می‌شوند؛

سود از کنار طارمی؛ بیش از ۴ هزار میلیارد تومان!

۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 649656
سود از کنار طارمی؛ بیش از ۴ هزار میلیارد تومان!

​در یک سال اخیر،‌چند بازیکن از همبازیان مهدی طارمی به قیممت گزافی به باشگاه‌های اروپایی فروخته شده اند اما خود او هنوز در این تیم ماندگار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بعد از انتقال لوئیز دیاز به لیور۱ول در ژانویه گذشته بود که نگاه ها به عناصر تهاجمی تیم پورتو معطوف شد. ویتینیا، مهدی طارمی، فابیو ویرا و اوانیلسون بازیکنانی بودند که باید در غیاب لوییز دیاز بار گلزنی و گلسازی پورتو را بر دوش می کشیدند که از پس این کار هم برآمدند. نکته جالب در خصوص پورتو اما درآمد بالای این تیم از فروش ستارگان خط جلوی خودش است. آنها در ابتدای فصل گذشته تکاتیتو را به سویا فروختند و ۳ میلیون یورو از این انتقال سود بردند. در نیم فصل این لوییز دیاز کلمبیایی بود که در انتقالی فوق‌العاده و دو سر برد، از پورتو به لیورپول پیوست تا به عنوان بازیکن فیکس در فینال لیگ قهرمانان قرمزهای آنفیلد را همراهی کند. سفیدآبی‌پوشان از این انتقال مبلغ ۴۷ میلیون یورو عایدی داشتند تا بزرگترین ترانسفر تاریخ باشگاه را بعد از فروش ادر میلیتائو به رئال مادرید تجربه کنند.

این پایان کار تیم کونسیسائو در فروش ستارگان تهاجمی اش نبود. ده روز پیش بود که فابیو ویرا، هافبک هجومی پورتو در فصل گذشته با انتقالی ۳۵ میلیون یورویی به آرسنال پیوست تا بعد از لوییز دیاز، دومین ستاره مطرحی باشد که در یک سال گذشته از پورتو به تیمی بزرگ در لیگ جزیره می پیوندد.

اما احتمالا ویتینیا را باید بزرگ‌ترین خروجی پورتو برای سال آینده نامید. بازیکن ۲۲ ساله‌ای که با قراردادی پنج ساله به ارزش ۴۱.۵ میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن پیوست تا بعد از ویرا، دومین ستاره جداشده پورتو باشد.

از زمان پیوستن مهدی طارمی به پورتو، ویتینیا چهارمین عنصر تهاجمی این باشگاه به شمار می‌رود که توسط باشگاه‌های دیگر خریداری شده‌اند. حضور طارمی در تیم پورتو و ترکیب درخشانش با اوانیلسون باعث شده سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم و البته و مدیران این باشگاه با جدایی ستارگان گران قیمت تیمشان به راحتی موافقت کرده و از این نظر درآمد کلانی نصیب باشگاه پرتغالی شود. 

با نگاهی گذرا به ستارگان جداشده در فاز تهاجمی پورتو از زمان پیوستن طارمی به این تیم، مشخص می شود این باشگاه در دو سال گذشته عددی نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از فروش بازیکنان خط حمله خودش درآمد داشته است! قطعا نقش طارمی در به چشم آمدن این بازیکنان پررنگ بوده است. هرچند که خود طارمی احتمالا در رده‌ای نیست که فروخته شود. علت آنهم در مسائل محتلفی است که حضور وی در مارکت را دشوار می‌کند. یکی از مهمترین آنها، سن و سال طارمی است. تمامی هم تیمی‌های وی که اخیرا فروخته شده‌اند، زیر ۲۵ سال سن داشته اند اما طارمی در آستانه سی سالگی است و هیچ باشگاه بزرگی در این سن و سال به دنبال جذب مهاجم نیست؛‌ مگر آنکه پای سوپراستارهایی مانند کریس رونالدو یا روبرت لوندوفسکی در میان باشد. در این بین باشگاه پورتو هم برای مهاجم ایرانی اش حدودا ۲۰ میلیون یورو طلب می‌کند که این عدد باعث عقب نشینی باشگاه های علاقه مند به طارمی می‌شود.