۰ نفر

برزیل ۳ - ایران صفر:

زور‌ شاگردان عطایی به برزیل نرسید

۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵
کد خبر: 647447
زور‌ شاگردان عطایی به برزیل نرسید

تیم ملی والیبال ایران کمتر از یک‌ روز پس از برتری برابر آمریکا، مقابل یکی از قدرت‌های جهان شکست خورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ از ساعت ۱۸ امروز جمعه ۳ تیر در شهر صوفیه به مصاف تیم ملی برزیل رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) ترکیب شروع کننده ایران برای بازی مقابل برزیل بودند.

پیروزی ارزشمند شب گذشته تیم ملی مقابل آمریکا به بازیکنان ایران، روحیه و توان مضاعفی داده بود به طوری که وقتی ایران ۱۷ بر ۱۵ از حریف نامدار خود پیش افتاد، رنان دال‌زوتو، ستاره‌های تیم ملی برزیل را برای ایجاد در وقفه در بازی، بیرون کشید. تیم برزیل با تغییر پاسور به جریان بازی برگشت و در حالی ۲۰ بر ۱۶ عقب بود، بازی در امتیاز ۲۰ مساوی شد. مصدومیت آلن در هنگام زدن سرویس برای تیم ملی برزیل، وقفه‌ای نسبتا طولانی در بازی ایجاد کرد و اختلاف نظر بین بازیکنان دو تیم، باعث مشاجره لفظی کوتاهی بین برونو رزنده و بازیکنان ایران شد. دریافت ناقص حضرت‌پور روی سرویس رزنده، امتیاز برتری را به برزیل داد و نتیجه این ست ۳۰ بر ۲۸ به ثبت رسید.

تیم ایران در این ست، بسیار کم اشتباه‌تر (۵ به ۱۲) و تیم ملی برزیل در حمله بسیار قوی‌تر (۲۰ به ۱۲) بودند.

وادی، پاسور و بازیساز تیم ایران در ست دوم، تلاش کرد بیشترین استفاده را از بازیکنان سرعتی خود ببرد و بار حملات را بین مدافعان وسط و دریافت‌کننده‌ها تقسیم کند. بازی در این ست هم کاملا پایاپای پیش رفت ولی مثل همیشه اختلاف تیم‌های باتجربه و تیم‌های جوان در امتیازات پایانی مشخص شد. ایران در این ست هم ۲۵ بر ۲۳ و با حداقل اختلاف امتیاز ممکن شکست خورد.

تیم ایران که در ۲ ست ابتدایی همه توان خود را به کار گرفته بود در ست سوم، انرژی و انگیزه‌ زیادی برای مبارزه نداشت. بهروز عطایی نیز در وقت استراحت به شاگردان توصیه کرد که به امتیاز توجه نکنند و کار خودشان را انجام دهند. نتیجه این ست نیز ۲۵ بر ۱۹ به سود برزیل به ثبت رسید.

تا به اینجای رقابت‌های لیگ ملت‌ها، ایران از ۳ پیروزی و ۴ شکست خود، ۹ امتیاز دارد.

نتایج سایر دیدارهای امروز به‌ شرح زیر است:

آلمان یک - هلند ۳

آرژانتین ۳ - چین یک

صربستان ۳ - کانادا ۲

ژاپن ۳ - ایتالیا