۰ نفر

مایلی کهن: کی روش بیشترین گل خورده تاریخ کلمبیا را ثبت کرد

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 644400
مایلی کهن: کی روش بیشترین گل خورده تاریخ کلمبیا را ثبت کرد

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از عملکرد اسکوچیچ روی نیمکت این تیم دفاع کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین؛ محمد مایلی کهن، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه جلسه پیشکسوتان این باشگاه با مدیرعامل سرخ‌ها اظهار کرد: این جلسه محبتی بود که درویش انجام داد و با توجه به این که حاج‌ رحیم‌پور هم به ایران آمد، جلسه‌ای با پیشکسوتان باشگاه گذاشتند. ما همدیگر را ملاقات کردیم و خوشحال شدیم و جلسه‌ای دوستانه بود.

او در خصوص شرایط تیم ملی عنوان کرد: یکسری موافق هستند و یکسری مخالف. اگر تیم ملی در بازی‌های دوستانه نبازد، کجا ببازد؟ فرانسه مگر قهرمان جام جهانی نشد، دیشب چه کار کرد. این تیم الآن در رده آخر گروهش در لیگ ملت‌های اروپا قرار دارد. تیم ملی همیشه نباید ببرد. در دوره‌های قبلی مگر با برزیل بازی می‌کردیم؟ قبلا هم با اکوادور و سیرالئون بازی می‌کردیم.

وی ادامه داد: می‌توانم بپرسم کی‌روش بعد از اینکه از ایران رفت، کجا مربیگری کرد؟ او از کلمبیا اخراج شد و بیشترین گل خورده تاریخ کلمبیا را ثبت کرد. با مصر هم نتوانست به جام جهانی صعود کند و نتوانست قهرمان شود. حتی در دوره اولی هم که با کی‌روش رفتیم، در دیدار با ازبکستان در تاشکند به لطف داوری بردیم. من هم ابتدا مخالف اسکوچیچ بودم زیرا کارنامه‌ای نداشت اما وقتی ویلموتس آن شرایط را رقم زد و نزدیک بود از مقدماتی جام جهانی حذف شویم، اسکوچیچ ما را به عنوان اولین تیم آسیایی راهی این مسابقات کرد. در جام جهانی با هر مربی‌ای شانس ما کم است. در جام جهانی کار گروهی مهم است و ما در این زمینه ضعف داریم و یک مربی نمی‌تواند با چهار بازی دوستانه تیم را در جام جهانی موفق کند.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد مهدوی‌کیا در مسابقات زیر ۲۳ سال و انتقادات این مربی از شرایط فراهم شده توسط فدراسیون عنوان کرد: مهدی یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ماست. من نتایج تیم ملی را دنبال می‌کردم. با وجود همه زحماتی که کشیده شد، تیم مهدوی‌کیا از نظر فردی نسبت به ادوار گذشته ضعیف‌تر بود. او در ادامه راه باید در انتخاب بازیکنان باید تجدید نظر کند. امکانات در اختیار او گذاشته شده، متفاوت از زمان ماست زیرا ما آن زمان نمی‌توانستیم یک بار در زمین شماره یک آزادی تمرین کنیم.

مایلی‌کهن درباره شرایط فدراسیون فوتبال تصریح کرد: زمانی که عزیزی خادم می‌خواست رییس فدراسیون شود، گفتم که او محلی از اعراب ندارد اما گروه عزیزی خادم موفق‌ترین دوره فدراسیون فوتبال بودند زیرا تیم ملی دو هفته زودتر به جام جهانی رفت و این از نظر فنی برای آن‌ها موفقیت به حساب می‌آید. در سایر مسائل بنده خبری ندارم و فکر می کنم شما بهتر بدانید.