۰ نفر

نفرین شده ترین پست در پرسپولیس

۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 643566
نفرین شده ترین پست در پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی داستان عجیبی با مدافعان راستش دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری‌آنلاین، شاید نفرین شده‌ترین پست پرسپولیس در زمان حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت سرخپوشان، پست دفاع راست بوده باشد. به شکلی عجیب تعامل او با بازیکنان این پست به مشکل خورده و حاشیه‌های عجیب و غریب داشته است. جالب اینجاست که هر دو دوره کار این مربی در پرسپولیس هم همین داستان را داشته است.

مهدی مهدوی‌کیا

این یکی از مشهورترین داستان‌های تاریخ فوتبال ایران است که اصلا نیازی به بازگویی ندارد. مشکلات یحیی گل‌محمدی با مهدوی‌کیا در نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم منجر به خداحافظی غریبانه و غم‌انگیز کیا شد. مهدی شاید بهترین دفاع راست تاریخ فوتبال ایران باشد. او حتی روز خداحافظی‌اش برابر سپاهان هم طی چند دقیقه حضور در زمین، دو سانتر خیلی خطرناک انجام داد تا ثابت کند حقش بوده بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

مهدی شیری

مدافع راستی که همیشه زیر تیغ انتقادات بود، ازجمله بازیکنان محبوب و مورد اعتماد یحیی به شمار می‌آمد. حتی با آنکه هند پنالتی مشهور شیری در بازی با اولسان هیوندای فرصت قهرمانی در آسیا را از پرسپولیس گرفت، او از چشم گل‌محمدی نیفتاد و قراردادش با نظر این سرمربی تمدید شد. با این همه اخراج در بازی سوپرجام، حوصله یحیی را سر برد و او به شکلی عجیب این بازیکن را اخراج کرد. خیلی‌ها از سرمربی پرسپولیس ایراد گرفتند که اگر شیری را نمی‌خواست، چرا ۳ ماه قبلش با او تمدید کرد؟

منوچهر صفروف

مدافع راست تاجیکستانی اواسط نیم‌فصل اول جذب شد. او و وحدت هنانوف با هم آمدند، اما تا نیم‌فصل پشت پنجره بسته سرخ‌ها ماندند. بعدتر وحدت هرازگاهی به بازی گرفته شد اما منوچهر کلا چیزی حدود ۱۵۰ دقیقه به میدان رفت. حالا درخشش منوچهر در بازی دوستانه تاجیکستان و میانمار بهانه‌ای شده تا رسانه‌های تاجیک به انتقاد از کادر فنی پرسپولیس بپردازند. آنها عقیده دارند یحیی گل‌محمدی نتوانسته به‌خوبی از ظرفیت‌های صفروف استفاده کند. از این طرف هم کسانی که به منوچهر ایمان ندارند می‌گویند اصلا چرا یحیی چنین مهره‌ای جذب کرد که بعدا بخواهد او را نیمکت‌نشین کند؟

رامین رضاییان

این هم دردسر آخر گل‌محمدی است. او یکی از بهترین مدافعان راست این سالیان فوتبال ایران را که بین هواداران هم محبوبیت دارد نپسندیده و دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب نسبت به حذف او مصمم است. یحیی حتی دانیال اسماعیلی‌فر را برای پست دفاع راست جذب کرده تا شاید نشان بدهد کار رامین تمام است. حذف رضاییان چالش ساده‌ای برای گل‌محمدی نخواهد بود. مسلما اگر اسماعیلی‌فر به اندازه کافی خوب نباشد یا رضاییان در تیمی دیگر بدرخشد، گل‌محمدی باید منتظر انتقادات زیادی باشد. حتی در صورت حفظ رامین هم انتخاب یک نفر از بین او و دانیال برای بازی یا تغییر پست هر کدام از آنها ساده نخواهد بود.