۰ نفر

۱۰ پرسش بزرگ نقل و انتقالات لیگ برتر

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 642750
 ۱۰ پرسش بزرگ نقل و انتقالات لیگ برتر

با پایان اردوی جدید تیم ملی و روشن شدن تکلیف نیمکت دو تیم مدعی استقلال و سپاهان احتمالا شاهد موج جدید جابه‌جایی‌ها باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، نقل و انتقالات فوتبال ایران فعلاً با یکه‌تازی پرسپولیس همراه بوده است. با مشخص نبودن تکلیف سرمربی استقلال و سپاهان در ظاهر به نظر می‌رسد این دو تیم کمی دیرتر از پرسپولیس بسته شوند اما با حضور چهره‌های شاخصی که هنوز در این پنجره تابستانی تیم جدیدشان مشخص نشده، احتمالا خیلی زود شاهد تصاویر بازیکنان جدید با پیراهن این دو تیم هم باشیم.

در ادامه ۱۰ پرسش اصلی بازار نقل‌و‌انتقالات لیگ بیست و دوم را بررسی می‌کنیم؛

سرمربی استقلال؛ داخلی یا خارجی؟

با منتفی شدن حضور جواد نکونام در استقلال حالا چالش تعیین جایگزین فرهاد مجیدی برای مدیران استقلال جدی‌تر شده است. با توجه به چشمگیر نبودن رزومه مربیان داخلی آزاد در فوتبال ایران به نظر می‌رسد انتخاب یک سرمربی خارجی برای هدایت آبی‌ها در اولویت مدیران این باشگاه قرار گرفته است. با وجود مطرح شدن اسامی مختلف در فضای مجازی تا این لحظه مدیران استقلال از مذاکره با هیچ سرمربی خاصی نام نبرده‌اند و اسم‌های مطرح‌شده صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

رضاییان، بمبی که در اصفهان منفجر می‌شود؟

پس از صحبت‌های رامین رضاییان در برنامه فوتبال برتر جدایی این بازیکن از جمع سرخ‌پوشان قطعی به نظر می‌رسید تا اینکه با جذب دانیال اسماعیلی‌فر توسط پرسپولیس خروج رامین رسمی شد. از گوشه و کنار خبر می‌رسد رامین رضاییان گزینه اصلی باشگاه سپاهان برای پست مدافع راست لیگ بیست و دوم است. با توجه به اینکه رضاییان به مانند قبل به دنبال حضور در فوتبال قطر نیست و از طرف دیگر سپاهان از هر جهت می‌تواند خواسته ‌های او را برآورده کند محتمل است رامین رضاییان با حضور در تیم قبلیِ مدافع جدید پرسپولیس، به‌دنبال اثبات مسائل زیادی باشد!

لک می‌ماند و رقابت می‌کند!؟

با پیوستن علیرضا بیرانوند به پرسپولیس حالا حامد لک در موقعیت پیچیده‌ای قرار گرفته است. حامد که به اعتقاد خودش شایسته پوشیدن پیراهن شماره ۱ پرسپولیس است می‌داند که حضور علیرضا بیرانوند به‌عنوان دروازه‌بان اول تیم ملی در پرسپولیس برای نیمکت‌نشینی نخواهد بود. از طرفی این دروازه‌بان که با پیشنهاداتی از سوی چند تیم صنعتی لیگ مواجه است، باید از بین حضور در پرسپولیس و جنگیدن برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی یا حضور در تیم دیگر و بازی کردن در فصل منتهی به جام جهانی یکی را انتخاب کند. شرایط خاصی که با توجه به خصوصیات ویژه حامد گرفتن هر تصمیمی از سمت او در این مسیر، بعید نیست.

سیاوش یزدانی؛ دکتر یا ستوان؟

مدافع اصلی استقلال در دوران حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم، پس از پشت سر گذاشتن نیم فصل عجیب در ملوان و پادگان حالا در بلاتکلیفی عجیب به سر می‌برد. سیاوش که در آزمون دکترا قبول شده منتظر اعلام نتیجه مصاحبه‌اش برای حضور در دانشگاه است. اتفاقی که اگر با قبولی او همراه شود به حضورش در استقلال به‌عنوان دکتر یزدانی منجر شده و در غیر این‌صورت به‌عنوان ستوان دوم سیاوش یزدانی باید در ملوان مشغول بازی شود.

سپاهان چه زمان وارد بازار می‌شود؟!

طلایی‌پوشان اصفهان به‌عنوان یکی از دست به جیب‌ترین تیم‌های فوتبال ایران در بازار نقل و انتقالات در آخرین لحظات مربی‌اش را از دست داد تا ورودش به بازار به تعویق بیفتد. بدون‌شک با از دست دادن چند بازیکن اصلی که صحبت از حضور آنها در جمع پرسپولیسی‌هاست این تیم برای مدعی ماندن در لیگ بیست و دوم به خرید‌های قابل توجه احتیاج دارد. خریدهایی که احتمالاً به بعد از روشن شدن تکلیف سرمربی موکول شده تا اسکواد سپاهان در فصل آینده متناسب با سلیقه سرمربی جدید باشد.

سیدجلال؛ خداحافظی در قوی سپید انزلی؟

پس از 6 فصل پرافتخار در پرسپولیس با چندین و چند عنوان قهرمانی به نظر می‌رسد سید جلال حسینی به پایان کارش در این باشگاه نزدیک شده است. صخره دفاعی پرسپولیس که پیشتر هم از علاقه‌اش برای پایان فوتبال در ملوان صحبت کرده بود حالا با حضور قوی سپید انزلی در لیگ برتر بهترین فرصت را به‌دست آورده تا فوتبالش را در زمین و نه از روی سکو و نیمکت به پایان برساند. شخصیت بسیار قابل احترام فوتبال ایران که با دست آورد بی نظیری چون 9 عنوان قهرمانی در لیگ برتر احتمالاً آخرین فصل دوران حضورش را در فوتبال ایران پشت سر خواهد گذاشت.

شاه‌ماهی در تور کدام نهنگ می‌افتد!؟

سعید صادقی که با ۱۴ پاس گل عنوان بهترین پاسور ادوار لیگ در یک فصل را به خودش اختصاص داده، دیگر قصد ماندن در گل‌گهر را ندارد و پیوستنش به یکی از سه تیم بالای جدول فصل گذشته قطعی به نظر می‌رسد.

ستاره‌ای که بدون‌شک مهم‌ترین چهره داخلی نقل و انتقالات فوتبال ایران است، امیدوار است سال آینده با قرار گرفتن در تیم قهرمان در لیست نهایی اسکوچیچ برای جام جهانی هم حاضر باشد. با وجود مشخص نبودن تکلیف سرمربی در استقلال و سپاهان، به نظر می‌رسد این دو تیم هم شانس برابر برای جذب صادقی با پرسپولیس داشته باشند چرا که بازی این بازیکن ساروی با سلیقه هر مربی‌ای متناسب خواهد بود و حضور احتمالی‌اش در این تیم‌ها در گرو انتخاب سرمربی جدید نخواهد بود.

 کدام لژیونرها برمی‌گردند؟

در سال منتهی به جام جهانی لژیونر‌هایی که فروغ کمتری در فوتبال خارج از ایران داشتند تلاش می‌کنند با حضور در تیم‌های مدعی ایرانی بیشتر مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار بگیرند.

کاوه رضایی و محمد نادری به‌عنوان دو لژیونر استقلالی گزینه‌های جذابی هستند که مدیران استقلال حتی بدون روشن بودن تکلیف سرمربی هم می‌توانند آنها را جذب کنند. محمد محبی و پیام نیازمند به‌عنوان ستاره‌های فصل بیستم سپاهان که این فصل کمتر در تیم‌های پرتغالی خودشان فرصت بازی به‌دست آوردند هم در کنار مهرداد محمدی تازه رها شده از بند مصدومیت، گزینه‌هایی هستند که بازگشت‌شان به لیگ ایران محتمل است.

لژیونر بعدی فوتبال ایران کیست!؟

امسال هم به مانند فصل گذشته لیگ برتر بازیکنانی از فوتبال ایران با پیشنهادات خارجی مواجه شدند. در این بین عدم تمدید قرارداد میلاد سرلک با باشگاه پرسپولیس تا این لحظه، نشان می‌دهد به احتمال زیاد او یکی از لژیونرهای جدید فوتبال ایران باشد. همچنین اخبار حاکی از وجود پیشنهاداتی برای مهدی مهدی‌پور و عارف غلامی است که باید دید استقلالی‌ها موفق به حفظ این ملی‌پوشان می‌شوند یا خیر. همچنین تا دیروز اخباری مبنی بر احتمال انتقال یاسین سلمانی به یک باشگاه خارجی هم وجود داشت اما اکنون به نظر می‌رسد او حداقل برای یک فصل دیگر در دیار زنده‌رود ماندنی است.

میلاد زکی‌پور؛ پرسپولیسی می‌شود یا نه؟

اصلی‌ترین گزینه یحیی برای پست دفاع چپ فصل آینده پرسپولیس میلاد زکی‌پور است. اگرچه در سال‌های اخیر انتقال بازیکنان با عقبه پرسپولیسی یا استقلالی به تیم رقیب معمول‌تر شده اما اظهار نظرها و استوری‌های مختلف میلاد زکی‌پور علیه پرسپولیس باعث ایجاد زاویه شدید بین هواداران این تیم با او شده است. در نهایت اما اصرار یحیی گل محمدی روی خرید این مدافع ممکن است منجر به جذب مدافع گل‌گهر شود.