۰ نفر

کلهر: مسئول ورزشگاه آزادی در خصوص فرو ریختن سکوها هشدار داده

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۲
کد خبر: 642554
کلهر: مسئول ورزشگاه آزادی در خصوص فرو ریختن سکوها هشدار داده

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با تاکید بر این که اگر امروز اقدام نکنیم، خطر فروریختن سکوهای آزادی جدی خواهد بود، گفت: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری‌های صورت‌گرفته در سال‌های گذشته، آسیب‌های ورزشگاه آزادی انباشت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش نسبت به گزارش منتشره در  ایـرنا پیرامون وضعیت وخیم ورزشگاه آزادی، سکوهای فرسوده و احتمال فروریختن قریب‌الوقوع این سکوها واکنش نشان داد.

وی در این خصوص گفت: متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری‌های صورت‌گرفته در سال‌های گذشته، آسیب‌های ورزشگاه آزادی انباشت شده است. طی صحبتی که اخیرا با مسئول ورزشگاه داشتم از او سوال کردم آیا خطر جدی در خصوص فروریختن سکوها یا بخش‌هایی از آزادی وجود دارد و تا چه اندازه این خطر جدی است؟ وی در پاسخ عنوان کرد اگر امروز اقدام نکنیم، خطر جدی خواهد بود و این طور نیست که همین حالا ورزشگاه در آستانه فروریختن باشد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش عنوان کرد: در حال حاضر یک تیم کارشناسی فنی درحال ارزیابی دقیق‌تر از وضعیت ورزشگاه است تا مواردی که نیازمند به بهینه‌سازی و بازسازی دارد، مشخص شود.

وی افزود: واقعیت این است که ورزشگاه آزادی هم از منظر نمادین و هم از نظر کاربردی در زمره سرمایه‌های ملی ماست و نباید اتفاقات بدی که سال‌های گذشته برای این ورزشگاه رخ داده، تداوم پیدا کند. اگر این وضعیت ادامه یابد، خواه، ناخواه به وضعیت غیرقابل قبول از جمله هشدارهای امروز خواهیم رسید. هرچند ممکن است این اتفاق ۵ سال نه، ۷ سال دیگر رخ دهد.

کلهر با تاکید بر این که باید سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در ورزشگاه آزادی انجام شود، ادامه داد: مسئول ورزشگاه آزادی نزدیک به ۸ الی ۹ مورد نیازمند اصلاح را مطرح کرده‌ است. مسئله ورزشگاه آزادی در حال حاضر فقط استقامت ستون‌ها و سکوها و فروریختن نیست. تامین انرژی و برق مورد نیاز، سیستم صوتی و مجموعه مواردی دیگر هم در آزادی نیازمند اصلاح است و امیدواریم با تاکید مقام عالی ورزش که از جنس ورزش است این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد و خلاهای موجود رفع شود.

وی در پاسخ به این‌که آیا برای بازسازی آزادی برآورد هزینه‌ای صورت گرفته و رقم هزینه‌ها چقدر است، گفت: دقیقا مسئله این‌جاست که حداقل هزینه‌های پیش‌بینی شده برای بازسازی آزادی بسیار هنگفت است. البته باید تاکید کنم طبق قانون باید بخشی از درآمدهای حاصل از مسابقات برگزار شده در ورزشگاه آزادی به خود ورزشگاه اختصاص می‌یافت تا صرف بازسازی آن شود. ولی متاسفانه این اتفاق در سال‌های گذشته رخ نداده است. اگر خاطرتان باشد، سال گذشته بر سر این اختصاص، اختلافی بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با شرکت توسعه رخ داد و حتی یکی از بازی‌های پرسپولیس با نیم ساعت تاخیر برگزار شد و در مجموع مبالغی که باید از سوی سرخابی و تیم ملی به ورزشگاه آزادی اختصاص می‌یافت(برای بهینه سازی و بازسازی) پرداخت نشد. اگر این توافق اجرایی می‌شد، بخش زیادی از مسائل و مشکلات آزادی حل می‌شد. طبق آخرین پی‌گیری‌هایی که داشتم آن توافق در اجرا دچار مشکل شد و درنتیجه امروز برای بازی‌سازی آزادی با کمبود منابع مواجه هستیم.