۰ نفر

آغاز دادگاه روسای سابق فیفا و یوفا

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبر: 642221
آغاز دادگاه روسای سابق فیفا و یوفا

دادگاه روسای سابق فیفا و یوفا از فردا به مدت دو هفته شروع می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، دادگاه دو هفته‌ای سپ بلاتر و میشل پلاتینی روسای سابق فیفا و یوفا از فردا شروع می‌شوند. دادگاهی که احتمالا ممکن است در آن محکومیت‌های سنگینی برای این دو نفر لحاظ شود. 

بلاتر رئیس سابق فیفا که ۸۶ سال سن دارد و پلاتینی ۶۶ ساله، پس از تحقیقات گسترده‌ای که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و شش سال به طول انجامید، محکوم شدند. با این حال دادگاه فدرال سوئیس در شهر بلینزونا قرار است میزان محکومیت و جریمه این دو نفر را بعد از ۶ سال تحقیق و تفحص اعلام کند. 

بلاتر به دلیل پرداخت دو میلیون فرانک سوئیس (۲.۰۸ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۱ به پلاتینی محاکمه می‌شود. آن‌ها متهم هستند که به ضرر فیفا عمل کردند و باعث ضرر مالی این نهاد شدند. به گفته دادگاه، پلاتینی در سال ۲۰۱۱ فاکتوری ساختگی را برای بدهی (ادعایی) به فیفا ارائه کرد.

 هر دو به کلاهبرداری و جعل سند متهم هستند. بلاتر متهم به سوء استفاده و سوءمدیریت است، در حالی که پلاتینی به مشارکت در این جرایم متهم است.  بلاتر در نامه‌ای نوشت که پلاتینی این پول را برای کارهای مشاوره‌ای برای فیفا بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ دریافت کرد. 

این کیفرخواست توسط دفتر دادستان کل سوئیس (OAG) تنظیم شده است. دادگاه در  ۱ تیر به پایان می‌رسد و سه قاضی حکم خود را در ۱۷ تیر اعلام می‌کنند. متهمان ممکن است به پنج سال زندان یا جریمه نقدی محکوم شوند.