۰ نفر

درخواست عجیب سازمان لیگ از لیگ برتری ها

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 642215
درخواست عجیب سازمان لیگ از لیگ برتری ها

سازمان لیگ در اقدامی غیر منتظره و بی‌سابقه یک درخواست ناممکن در یک فرجه زمانی خاص از باشگاه‌ها داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، با توجه به مشکلات فصل‌ گذشته در رابطه‌ با مجوز حرفه‌ای دو‌ باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس که حواشی زیادی به همراه داشت و منجر به کنار گذاشته شدن هر دو تیم از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شد، اکنون در اقدامی عجیب سازمان لیگ اقدام به پیش‌دستی برای اعطای مجوز به باشگاه‌ها‌ نموده است.

با توجه‌ به مکاتبات‌ پیوست و‌ در حالی که فقط پنج روز از اتمام مسابقات فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران سپری‌ شده، سازمان لیگ به‌ باشگاه‌ها اعلام نموده تا مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ لیست تمام بازیکنان ثبت شده در سازمان لیگ‌ در فصل ۰۲-۱۴۰۱ را به همراه قراردادهای بازیکنان که‌ برای فصل آینده به خدمت می‌گیرند را به‌صورت فارسی و انگلیسی برای اعطای مدرک ارسال نمایند!

همچنین سازمان لیگ در نامه دیگری از باشگاه‌ها درخواست کرده تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ لیست کلاس‌های آموزشی که باشگاه در فصل آینده ۰۲-۱۴۰۱ برای تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان خود در خصوص «مسائل مربوط به صیانت از ورزش»، «قوانین بازی فیفا» یا «کنترل دوپینگ و ...» برگزار خواهند کرد را ارسال نمایند.

به نظر می‌رسد سازمان لیگ عزم خود را جزم نموده تا در این فصل باشگاه‌ها تغییرات اساسی نموده و قبل از آغاز فصل نقل و انتقالات قراردادهای بازیکنانی که هنوز باشگاه‌ها آنها را به‌ خدمت‌ نگرفته را با ترجمه‌ برای اعطای مجوز ارسال نمایند‌ که به نوع خود برای ا‌ولین بار در تاریخ فوتبال اتفاق افتاده است!

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ به شکلی آماتور و فقط برای از سر بازکردن انتقادات دست به تحریر دو نامه بالا زده و با کم‌ترین دقت به موضوع پایان لیگ برتر در چند روز گذشته از باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر مواردی را درخواست کرده که در آینده اتفاق خواهند افتاد! چراکه هنوز فصل نقل و انتقالات شروع نشده و بسیاری از باشگاه‌ها لیگ برتر در خوف و رجا خریدهای فصل آینده در تکاپو هستند.

همچنین در بخشی از نامه ارسالی به باشگاه‌ها از آنها درخواست شده تا نام بازیکنان فصل آینده(۰۲-۱۴۰۱) را برای ارسال به ای‌اف‌سی دو زبانه آماده کنند.

این اتفاق در حالی افتاده که برخی باشگاه‌ها هنوز احتمال تغییر مدیرعامل دارند و شاید نیمی از سرمربیان لیگ برتری یا بیشتر نیز تغییر کند که طبعا چنین شرایطی، امکان اینکه تیم‌ها نفرات خود را مشخص کرده باشند، وجود ندارد و می‌توان به طور قطعی گفت که هیچ تیمی تا تاریخ عجیب اعلام شده توسط سازمان لیگ، نمی‌تواند لیست مربیان و بازیکنان خود را ارسال کند.

سوال اینجاست که تحریر کننده نامه فوق الذکر(کمیته صدور مجوز حرفه‌ای) چگونه به این نتیجه رسیده برای لیگی که هنوز بسیاری از تیم‌ها نام بازیکنان ورودی و خروجی خود را نمی‌دانند، چنین نامه‌ای ارسال کند و به این فکر نکرده لیگ آینده که هنوز اتفاقاتش قابل پیش‌بینی نیست، نیاز به کمی صبر تا پایان فصل نقل و انتقالات دارد؟

سازمان لیگ

سازمان لیگ