۰ نفر

شاهکار تازه از فدراسیون موقت؛ بازی با تستی های الجزایر!

۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبر: 641584
شاهکار تازه از فدراسیون موقت؛ بازی با تستی های الجزایر!

فدراسیون فوتبال با پول اضافه باری که برای سفر به قطر داد، می توانست دو هفته در کیش اردو بزند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از طرفداری، روزی که تیم ملی برای برپایی اردو به دوحه سفر کرد، شایعه شد به دلیل تجهیزاتی که در این سفر همراه کاروان تیم ملی بوده، بالغ بر 300 میلیون تومان فدراسیون فوتبال جریمه اضافه بار به شرکت هواپیمایی داده است. این مبلغ در بازگشت از اردوی دوحه، حداقل دو برابر می شود چرا که همین تجهیزات باید به تهران برگردانده شود و خریدهایی هم که دوستان در دوحه انجام می دهند به بارهای اضافه شان افزوده خواهد شد.

تیم ملی با همین 600 الی 900 میلیون تومانی که باید رفت و برگشت به عنوان جریمه و اضافه بار بدهد، می توانست دو هفته در کیش اردو بزند. حالا بماند که می شد اردوی کیش را حتی با رایزنی رایگان هم برگزار کرد. اگر قرار به این بود که ملی پوشان فقط دور هم جمع شوند و تمرین کنند، واقعا چه نیازی بود که تیم ملی به قطر برود و در جهنم دوحه تمرین کند. قطری ها در این فصل از سال برای برپایی اردو به اروپا می روند و به قول مسعود مرادی فیفا جام جهانی را از تابستان به پاییز برده که تیم های حاضر در جام جهانی 2022 از این گرمای کشنده در امان باشند، آن وقت ما رفته ایم دوحه!

صد البته اگر در همین اردوی دوحه 3 بازی تدارکاتی مفید انجام می دادیم مشکلی وجود نداشت اما فعلا خبری از بازی دوستانه نیست و الجزایر هم که راضی شده مقابل ما بازی کند، به گفته سرمربی اش می خواهد بازیکنان ذخیره اش را به زمین بفرستد و سرمربی این تیم به صراحت گفته؛ از فرصت بازی با ایران برای تست بازیکنان جدید استفاده خواهد کرد.

در فضای مجازی، کاربران اسکوچیچ را بابت بازی نکردن با اروگوئه و تلاش برای پیدا کردن حریفان از پیش بازنده سرزنش می کنند. یک خبرنگار ورزشی در این خصوص نوشت؛

 به نظر می رسد دراگان اسکوچیچ به جای آن که به فکر آماده سازی تیم ملی باشد، به فکر یافتن روشی است که خودش را تا جام جهانی روی نیمکت تیم ملی حفظ کند!

به هرحال این که اسکوچیچ از ترس باختن به اروگوئه و به خطر افتادن موقعیت خودش قید بازی با تیم هفدهم رنکینگ دنیا را زده یک بحث است و ناتوانی فدراسیون یک بحث دیگر... دراگان اسکوچیچ دنبال حریفی است که دست کم مساوی گرفتن از آن تضمین شده باشد تا کسی سراغ اخراجش نرود اما ضعف فدراسیون فوتبال در جور کردن بازی تدارکاتی را هم نباید فراموش کرد. از ضعف این فدراسیون موقت مهم تر، اتلاف وقت دوستان است که فرصت رایزنی و انتخاب حریف تدارکاتی را به پای رویای ویزای کانادا هدر دادند.

 روزی که گفتیم و نوشتیم اگر هدف تان برگزاری بازی تدارکاتی مفید است، به جای وقت تلف کردن برای ویزای کانادا (که در راه گرفتن ویزای شینگن، عجیب به درد می خورد!) به اسپایر بروید و از میان تیم هایی که قرار است در این فیفا دی طولانی در منطقه اردو بزنند، سه چهار حریف مناسب پیدا کنید، هنوز حداقل 25 تیم ملی برنامه فیفا دی خود را به طور قطعی نچیده بودند و فرصت رایزنی موجود بود اما متاسفانه عطش ویزای کانادا اجازه نمی داد دوستان عقلانی و منطقی تصمیم بگیرند و متقاضیان ویزای کانادا هم دوستان را تحریک می کردند که مبادا این فرصت را از دست بدهید!

آن روز به قطر فکر نکردیم و درست زمانی به فکر سفر به قطر افتادیم که دیگر حریفی برای برگزاری بازی تدارکاتی نمانده بود. کم کم به شاهکارهای فدراسیون موقت عادت می کنیم.