۰ نفر

حقایقی که خیلی هامون درباره محمد صلاح نمیدونیم

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 639449

حقایقی که خیلی هامون درباره محمد صلاح نمیدونیم

محمد صلاح یکی از بهترین فوتبالیست های جهان است که در تیم ملی مصر و در باشگاه لیگ برتر لیورپول بازی می کند و دین و مذهب این بازیکن مصری شیعه است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد صلاح  یک  فوتبال یست مصری ،حرفه‌ای و با استعداد است.  محمد   صلاح  برای باشگاه‌لیگ برتر لیورپول و هم اکنون برای تیم ملی مصر  بازی  می‌کند تا به‌کشورش کمک کند تا جام جهانی فیفا  سال  1990 را به‌دست آورد.

او در ،15 ژوئن 1992 در مصر به‌دنیا آمد صحبت از جهان  فوتبال  بعد از مهارت برجسته‌او در لیگ برتر  فوتبال  برای کسب جوایز بسیاری است و به‌عنوان بهترین  بازی کن  سال  آفریقا برای  سال  2017 انتخاب شد.

حقایق و رازهای خواندنی از محمد صلاح

1. اشتیاق ، علاقه‌و پشت کار، کلید موفقیت  محمد   صلاح  است، او از زمانی که‌کودکی 8  سال ه‌بود تمایل به‌ فوتبال  داشت او لیگ قهرمانان را تماشا می‌کرد و همیشه‌می‌خواست مانند بهترین  بازی کنان تیم لیورپول در آن زمان باشد. وقتی با بچه‌های ، همسایه‌ بازی  می‌کرد در این فکر بود که‌او به‌خوبی زیدان و یا رونالدو برزیلی است. پس از چند  سال  به‌مدرسه‌ فوتبال  برای آموزش، کار پیوست و همچنان پیشرفت می‌کرد.

2.  صلاح  فهمید می‌تواند  فوتبال  را در سن شانزده‌ سال گی، زمانی که‌به‌پیمانکاران عرب در قاهره‌ملحق شد و پنج بار در هفته‌آموزش می‌دید انجام دهد. او نهایت تلاش خود را انجام داد که‌امیدوار باشد یک روز  فوتبال   بازی  و فرصتی برای پیوستن به‌تیم اول پیدا کند. خوشبختانه‌او شانس خود برای پیوستن به‌تیم اول را داشت، یعنی زمانی که‌او می‌دانست می‌تواند فردی خاص در دنیای  فوتبال  شود.

3. اگر چه‌او با فشارهای زیادی مواجه‌بود اما موفق شد در 19  سال گی وارد تیم ملی شود. در سپتامبر 2011 برای کشورش شروع به‌انجام کار کرد رویایی که‌به‌واقعیت تبدیل شد. اکثر  بازی کنان در تیم های ملی  فوتبال  حدود 20  سال  سن داشتند و  صلاح  جوان ترین  بازی کن تیم ملی بود و نمی توانست باور کند که‌در این گروه‌با وجود سن پایین است.

4. در نوامبر 2011، در سن 19  سال گی توانست به‌اولین هدف خود برای کشورش برسد با وجود سن کم او باور نکردنی بود. این مسابقه‌در برابر نیجر برگزار شد و از آن زمان  بازی کن مشهور  فوتبال  در کشور خود گشت .او بعدها در سی و هشت مسابقه‌قهرمان لیگ شرکت و در مجموع یازده‌گل به‌ثمر رساند که‌به‌او امکان اخذ قرارداد چهار  سال ه‌توسط بازل سوئیس در  سال  2012 داد.

5. او اولین  بازی کن مصری است که‌در 23 ژانویه‌2014 با هزینه‌تقریبی 11 میلیون پوند به‌چلسی ملحق و برای مدت طولانی قرارداد با سرخ ها را با پرداخت 42 میلیون دلار داشت.

6. او در جام جهانی زیر 20  سال  آفریقا شرکت و مدال برنز کسب کرد. در  سال  2012، کنفدراسیون  فوتبال  آفریقا (CAF)پس از شرکت در جام جهانی زیر 20  سال  فیفا و  بازی  های المپیک تابستانه‌ سال  2012 به‌عنوان استعداد آفریقایی برنده‌شد. CAF به‌ صلاح یت تیم خود کمک کرد تا  سال  2018 به‌جام جهانی فیفا صعود کنند.

7. در روز عروسی اش در آرژانتین  سال  2013، از کل روستا دعوت کرد. بسیاری از مردم در مراسم ازدواجش شرکت کردند؛ او حتی از خوانندگان مصری خواست تا مردم را سرگرم کنند. این استقبال نشان داد که‌چگونه‌او به‌مردم خود خوشامد می‌گوید و درها را برای طرفدارانش باز نگه‌می‌دارد به‌جای دعوت تعداد محدودی از میهمانان با محافظان امنیتی عام مردم را دعوت کرد.

8. او یک مرد بسیار مذهبی و وفادار به‌مذهب مسلمین است و این نشان می‌دهد که‌او همیشه‌در هر زمانی که‌هدفی داشته‌باشد، خدای متعال را در هر مسابقه‌شکر می‌کند، بخش جالب این است که‌او دختر خود را مکا  محمد  به‌نام مکه‌نامگذاری کرد اما بعدا نام مکا را به‌مکه‌تغییر داد تا آن را از نام مکا که‌بزرگ ترین قمارخانه‌است، متمایز نماید.

9. او در ارتش کشورش خدمت می‌کرد تا قانون موجود در کشورشان را عملی کند و پس از بازگشت به‌خانه‌برای پایان دادن به‌برنامه‌تحصیلی خود اقدام کرد.  محمد  مجبور شد خدمت سر بازی  را یک یا چند  سال  انجام دهد، سپس خوشبختانه‌نخست وزیر مصر ابراهیم ، وزیر آموزش عالی و غریب، مدیر ملی مصر دخالت کرد و تصمیم گرفتند او را از مسئولیت فدرال خود آزاد کنند تا بر  فوتبال  تمرکز کند.

10. در دسامبر 2017، خانواده‌او دزدیده‌شدند،  محمد   صلاح  از پدرش درخواست کرد تا مبالغی را به‌دزدی که‌دو روز بعد دستگیر شد بدهد او می‌خواست کمک کند تا حتی دزد هم بهتر زندگی کند، کاری که‌خیلی ها نمی توانند انجام دهند. او در برخی از مصاحبه‌های خود اظهار داشت تنها چیزی که‌او می‌خواهد این است که‌هر فرد فرصتی برای بهتر شدن خود داشته‌باشد.

11. او عضو فعال رسانه‌های اجتماعی، فیس بوک، اینستاگرام و همچنین تویتر است که‌در آنجا با طرفدارانش ارتباط دارد و عکس های خود و خانواده‌اش را منتشر می‌کند.

12. او مهارت های خود را از طریق تجربه‌، یادگیری در جاهای مختلف برای  صلاح یت در حرفه‌خود یاد گرفت. زمانی که‌او در سن 18 و 19  سال گی برای تیم لیورپول در ایستگاه‌ بازی  فیفا  فوتبال   بازی  می‌کرد،  صلاح  همچنین می‌گفت چیزهای زیادی از چلسی که‌در آن یک  سال  قبل از پیوستن به‌تیم های دیگر  بازی  کرده‌بود، آموخت. او علاوه‌بر تجربه‌ بازی ، یاد گرفت چگونه‌با دیگر اعضای گروه‌مقابله‌کند، شخصیت خود را بهبود بخشد و رابطه‌خوبی با آن ها داشته‌باشد.

13. به‌خاطر  بازی  های موثر اش،  محمد   صلاح  به‌عضویت باشگاه‌ فوتبال  سوئیس دعوت شد و سپس به‌چلسی رفت. آن ها از تکنیک های  بازی  او تقدیر کردند، و او را به‌باشگاه‌ فوتبال  ایتالیایی ، باشگاه‌فیورنتینا قرض دادند بعدها او به‌رم پیوست که‌در آنجا به‌برتری رسید، تاکتیک ها و مهارت بسیاری آموخت که‌او را قادر ساخت تا در  سال  2017 توسط لیورپول امضا شود، و در آنجا او دومین گلزن برتر باشگاه‌در یک فصل شد.

14. به‌غیر از تماشای  فوتبال ،  محمد   صلاح  دوست دارد برنامه‌های تلویزیون را با خانواده‌اش وقتی خانه‌است تماشا کند، فیلم های کمدی که‌او را به‌خنده‌می‌اندازد، ویدیوهای یوتیوب که‌الهام بخش او برای تبدیل شدن به‌یک فرد بهتر و خواندن کتاب برای آرام کردن ذهن او هستند .

15.  محمد   صلاح  برای بهتر شدن روستای زادگاهش نیل دلتا کمک های زیادی می‌کند. در اطراف خانه‌اش، تلاش می‌کند تا به‌فقرا کمک کند، به‌بنیاد خیریه‌ محمد   صلاح  کمک می‌کند تا روستاییانی که‌وضعیت مالی خوبی ندارند راحت تر زندگی کنند مواد غذایی آنها را تامین کرده‌و بعنوان اولین فردی که‌اولین واحد آمبولانس را در شهر خود فراهم کرد شناخته‌شده‌است.

او بودجه‌ساخت یک بیمارستان و مدرسه‌دخترانه‌در شهر خود را پرداخت تا فقر را کاهش دهد مردم مجبور بودند برای جستجوی این امکانات از شهر خارج شوند او برای خرید تجهیزات پزشکی هم به‌بیمارستان کمک مالی می‌کند.

16.  محمد   صلاح ، یکی از سریع ترین  بازی کنان  فوتبال  است در  سال  2014- 2013، با سرعت متوسط 20.7کیلومتر در هر ساعت  بازی  می‌کرد و می‌خواست سرعت را ارتقا دهد که‌در مارس 2018 با سرعت 99 برنده‌شد. علاوه‌بر سرعت، او به‌خاطر دریبل و مهارت های کنترل توپ معروف است و رقیب خود را در فرصت های جذاب شکست می‌دهد.

17. او زندگی ساده‌ای دارد و مودب است و وقتی نوبت به‌پاسخ دادن به‌سوالات در مورد مصاحبه‌می‌رسد بسیار صادقانه‌و راحت پاسخ می‌دهد . پست توییتر او، سادگی او را به‌تصویر می‌کشد، که‌خالکوبی ندارد، آرایش مو را تغییر نمی دهد ، تنها چیزی را که‌طلب می‌کند  بازی   فوتبال  است. مورینو او را در امضای خود برای چلسی به‌عنوان فردی با شخصیت متواضع در اوج و اشتیاق تایید کرد. رتبه‌بندی او به‌عنوان  بازی کن لیگ برتر منظم، فروتنی و شخصیت او را نشان می‌دهد .

18.حامیان  محمد   صلاح  به‌او لقب پادشاه‌مصر را به‌دلیل حمایت او از مردم کشورش داده‌اند که‌فرعون نامیده‌می‌شد .در طی  بازی  ها تاکتیک هایش به‌جادو شباهت دارد.

19.او به‌قربانیان حادثه‌بندر رسیدگی و در یک استادیوم  فوتبال  در مصر که‌منجر به‌کشته‌شدن 74 نفر و زخمی شدن افراد زیادی شد ادای احترام کرد. او با پوشیدن پیراهن شماره‌74 از چلسی در فیورنتینا مالیات گرفت تصمیمی که‌انجام آن او را به‌یاد طرفدارانش می‌انداخت، بدون اینکه‌به‌آن ها آموزش داده‌شود، ادای احترام کرد.

20. او یکی از طرفداران مرحوم  محمد  علی یکی از بوکسورهای حرفه‌ای در آمریکا بود که‌در سن 74  سال گی در ژوئن 2016 از دنیا رفت او حتی بعد از دوره‌ناموفق چلسی به‌سبک  محمد  علی هم دیده‌می‌شود.

21.  محمد  علی در بریتانیا نماینده‌دین اسلام است. در بازگشت به‌مصر، تصویر او در ماه‌رمضان گرفته‌شد. او به‌عنوان یک ورزشکار، حتی توسط مسلمانی که‌در حال تغییر عقیده‌مردم نسبت به‌مسلمانان و اعراب در بخش های مختلف جهان هستند، مورد توجه‌قرار گرفته‌است. او اکنون برجسته‌ترین مسلمان است، یک مثال برای بسیاری از آن ها ایجاد می‌کند، حتی زمانی که‌انگشت اشاره‌اش را در زمین بالا می‌برد خدای قادر متعال را شکر می‌کند.

22.  محمد   صلاح  در مبارزه‌با مواد مخدر مشارکت داشت. او در ویدیویی ظاهر شد که‌استفاده‌از انواع مواد مخدر را ممنوع کرده‌بود و این ویدیو پس از پست کردن در رسانه‌های اجتماعی، یک میلیون بازخورد دریافت کرد. این برنامه‌همچنین از خط تلفنی اضطراری استفاده‌کرده‌است که‌پیش گیری از مصرف مواد مخدر در طی سه‌روز به‌400 درصد افزایش پیدا کرده‌است.

23.بسیاری از  بازی کنان  فوتبال  بعد از عملکرد خوب در این زمینه، از هواداران خود آهنگ می‌سازند. بسیاری از این آهنگ ها برای " محمد   صلاح " را طرفدارانش ساخته‌اند. در فوریه‌ سال  2018، طرفدارانش برای او آواز خواندند که‌آهنگ  سال  1996 به‌اندازه‌کافی خوب بود و بسیاری از آن را" منادی صلح جهانی " خواندند.

24. موزه‌بریتانیا، تندیس  محمد   صلاح  را در کنار اشیا به‌دست آمده‌از مصنوعات باستانی به‌نمایش گذاشت تا برای او به‌عنوان بهترین گلزن لیگ برتر، با 32 امتیاز برای لیورپول، جشن بگیرند. این حرکت بعدا توسط رئیس باستان شناسان در وزارت باستان شناسی، مجدی شاکر رد شد و گفت که‌بی احترامی به‌تاریخ بزرگ مصر را نشان می‌دهد سپس موزه‌بریتانیا تصمیم گرفت آن ها را به‌نمایشگاه‌مدرن مصر ببرد.