۰ نفر

گل بنزما سوخت؛

آفساید جنجالی، وی ای آر ترمز رئال را کشید + عکس

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۱۹
کد خبر: 639416
آفساید جنجالی، وی ای آر ترمز رئال را کشید + عکس

نیمه نخست فینال لیگ قهرمانان در حالی بدون گل مساوی شد که گل دقیقه ۴۳ کریم بنزما پس از بررسی وی ای آر به دلیل آفساید مشکوک، مردود اعلام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، نیمه اول فینال لیگ قهرمانان بین رئال و لیورپول با تساوی بدون گل به اتمام رسید. ۴۵ دقیقه‌ای که در آن لیورپول تیم بهتر میدان بود ولی با درخشش تیبو کورتوا درون دروازه رئال موفق به گلزنی نشد. سادیو مانه و محمد صلاح بهترین بخت‌های نیمه نخست را داشتند که هر دو با مهارهای عالی کورتوا از دست رفت اما بدون شک مهم‌ترین لحظه نیمه اول را رئال مادرید خلق کرد.

رئال لیورپول

رئال لیورپول2

بازی به دقیقه ۴۳ رسیده بود که رئال مادرید به گل رسید. توپ بلندی برای کریم بنزما ارسال شد و او با ورود به محوطه جریمه لیورپول با آلیسون تک به تک شد. توپ کریم برگشت داده شد و در ریباند، فده والورده و فابینیو برای تصاحب توپ تلاش داشتند که بار دیگر توپ به بنزما رسید. این بار ستاره فرانسوی توانست با ضربه‌ای دقیق گلزنی کند اما کمک داور پرچم زد.

رئال لیورپول3

صحنه توسط وی ای آر مورد بازبینی قرار گرفت و پس از دو دقیقه تصمیم کمک تایید شد. در ابتدا به نظر می‌رسید کریم بنزما در موقعیت درست قرار داشته اما طبق قوانین داوری چون آلیسون به‌عنوان دروازه‌بان، جلوتر از بنزما قرار داشت، اندی رابرتسون به‌عنوان آخرین مدافع لیورپول نقش گلر را در آن صحنه ایفا می‌کرد. در چنین شرایطی پای کریم جلوتر از ویرژیل فن دایک بود و در نتیجه وی ای آر تصمیم کمک داور مبنی بر آفساید بودن گل را تایید کرد تا رئال مادرید در واپسین دقایق نیمه اول از رسیدن به گل محروم شود.

رئال لیورپول4

نکته دیگر مورد بحث رسانه‌های اسپانیایی این است که پاس توسط والورده ارسال شده یا فابینیو. در صحنه آهسته به‌درستی نمی‌توان این قضیه را تشخیص داد و تصمیم وی ای آر نیز این بود که والورده روی توپ دخالت موثر داشت.