۰ نفر

تصمیم مهمی که ملوان را لیگ برتری کرد

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبر: 639136
تصمیم مهمی که ملوان را لیگ برتری کرد

ملوان بعد از ۷ سال به لیگ برتر بر می گردد و این یکی از بهترین اتفاقات فوتبالی در فصل آینده خواهد بود؛ چرا که مثل خیلی از تیم های شهرستانی محبوب و پرطرفدار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه؛ ملوان را می توان با نساجی در قائمشهر و صنعت نفت در آبادان مقایسه کرد که برای مردمان شهر چیزی فراتر از یک تیم فوتبال هستند. ملوان که در لیگ برتر باشد هر فصل می تواند معرف ستاره های زیادی به فوتبال کشور باشد در حالی که در لیگ استعدادهای این تیم خیلی به چشم نمی آِیند. از جمله ستاره هایی که ملوان قبلا معرف آن بوده می توان به مدیر عامل فعلی یعنی پژمان نوری و مازیار زارع سرمربی فعلی اشاره کرد. دو دوست که در کنار هم با تعریف جایگاه ها و از همه مهمتر احترام به هم زمینه صعود تیم ملوان به لیگ برتر را بعد از ۷ سال مهیا کردند.

اما نقطه صعود تیم ملوان به لیگ برتر بعد از ۷ سال کجا بود؟ بازی شب گذشته در برابر ماشین سازی که ملوان دو بر صفر برنده شد و با ۶۵ امتیازی شدن در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی های لیگ یک لیگ برتری شد؟ یا هفته آغازین در برابر آرمان گهر که دو بر صفر برنده شد؟ چرا که می گویند تیمی که می خواهد در لیگ یک اول یا دوم شود و به لیگ برتر صعود کند باید شروع خوبی داشته باشد. به نظر می رسد هیچ یک از این ها. زمانی زنگ صعود تیم ملوان به لیگ برتر به صدا در آمد که ملوان در فصل گذشته رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور یازدهم شد و برخی از تماشاگران تیم ملوان خواستار برکناری مازیار زارع شده بودند اما پژمان نوری تصمیم گرفت این قرارداد را تمدید کند.

در حالی که حتی مازیار زارع هم به خاطر نتایجی که با تیم گرفته بود راضی بود اردوی ملوان را ترک کند و در جاهایی هم فشار تماشاگر موجب شد او از سمت خود استعفاء کند؛ اما پژمان نوری پیجش مو را دید و با علم به توانمندی های مازیار زارع در هدایت تیم ملوان به او فرصت داد تیم را تقویت کند و به ماجراجویی اش در لیگ یک ادامه دهد و این فرصت در نهایت منجر به صعود تیم ملوان به لیگ برتر در فصل جاری شد. شاید اگر حمایت پژمان نوری به تمدید قرارداد مازیار زارع منجر نمی شد ملوان با تدارک خوب هم فصل جاری موفق به صعود به لیگ برتر نمی شد به این  خاطر که هر فصل در دسته اول تیم هایی هستند که با وجود تدارکات خوب به لیگ برتر صعود نمی کنند. ملوان بعد از ۷ سال به لیگ برتر صعود کرده و مس کرمان بعد از ۸ سال و این در حالی است که این تیم ها در فصول گذشته هم مدعی صعود به لیگ برتر بودند.

در این برهه از زمان باید به این نکته مهم هم اشاره کرد؛ کار پژمان نوری و مازیار زارع در آینده سخت تر است. به نظر می رسد سقوط فجر سپاسی به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ یک به خوبی به ملوان و مس ثابت کرد که لیگ برتر مثل لیگ یک نیست و برای حضور شایسته در لیگ برتر باید هزینه های بیشتری متحمل شد و بازیکنان بهتری را بخدمت گرفت.