۰ نفر

زمانی‌که قهرمانی استقلال را تبریک گفتم خواب بودید؟

گلایه تند منصوریان از استقلالی های منتقد

۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۵
کد خبر: 638720
گلایه تند منصوریان از استقلالی های منتقد

علیرضا منصوریان افرادی که علیه او و امیر قلعه نویی حاشیه سازی می‌کنند؛ به اصحاب جمل تشبیه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه؛ پس از تساوی دو بر دو مقابل نفت مسجدسلیمان، علیرضا منصوریان در ابتدای نشست خبری خود گفت: خوشحالم در مسجد سلیمان هستم و خدا لطف کرد یک بار دیگر بتوانیم به این شهر با مردم دوست داشتنی بیاییم. شب گذشته هم که همه خواب بودند ماشین گرفتیم و نقاط دیدنی مسجدسلیمان را نگاه کردیم. پیش از آغاز صحبت‌هایم باید بگویم نمی‌دانم عزادار چند نفر هستیم اما شاید سومین اتفاق عجیب در تاریخ زندگی آبادانی‌ها رخ داد.

* دوستان ما در حادثه متروپل آبادان فوت شدند

حداقل ۶، ۷ نفر از دوستانم که با آنها فوتبال بازی کردیم، تصاویرشان را بین فوتی‌ها می‌بینم. به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گویم. به آبادان و خوزستان تسلیت می‌گویم. از شما (مسجد سلیمانی ها) تشکر می‌کنم. هم سرپرست و هم مجموعه تیم شما لباس مشکی بر تن کرده بودید و یک پلاکارد برای تسلیت به آبادان آورده بودید. فارغ از نتیجه، ما انرژی لازم را برای بازی کردن نداشتیم. در این دو، سه روز رختکن ما رختکن عجیب و غریبی بود چون دوستان صمیمی بچه‌های ما فوت کرده‌اند.

* مردم زیادی در آبادان زیر آوار هستند

هر روز بچه‌ها می‌آیند گوشی خود را به هم نشان می‌دهند و می‌گویند این آدم هنوز زیر آوار مانده است. مردم زیادی زیر آوار هستند. از مجموعه امداد، آتش نشانی و اورژانس که آمدند، تشکر می‌کنم. از تمام کشور برای کمک به افرادی که زیر آوار هستند، بسیج شده‌اند. ان‌شاءالله در ۷۲ ساعت آینده تدابیری اندیشیده شود تا هرچه سریع‌تر مردم بتوانند سلامت از زیر آوار بیرون بیایند.

* اگر هم می‌بردیم، التیام لازم برای مردم آبادان نبود

هر نفری که از فاضلاب یا زیر آوار بیرون می‌آورند، که آتش نشان‌ها به آنجا راه پیدا کرده‌اند، یک جای امید است. خانواده‌ها خیلی آزرده هستند. امروز حتی اگر ما برنده می‌شدیم، التیام لازم برای مردم آبادان نبود. بهترین اتفاق این است که مردم از زیر آوار سلامت بیرون بیایند.

* از برخورد با مسجد سلیمان هم ناراحتم هم خوشحال

سه، چهار فصل است در مربیگری‌ام و در هفته‌های آخر به تیم مسجد سلیمان می‌خورم. وقتی قرعه را در ابتدای فصل می‌کشند، این موضوع من را هم ناراحت و هم خوشحال می‌کند. خوشحال از این جهت که می‌توانم به مسجد سلیمان بیایم و از این ناراحت می‌شوم که اتفاقات آخر فصل حواشی عجیب و غریبی دارد.

* با تمام وجود بازی کردیم

امروز با تمام وجود بازی کردیم. اکنون هم در مقابل رختکن مسجد سلیمان بودم زیرا سلامتی رضا مهاجری و کادرفنی‌اش برای من خیلی مهم است. هواداران مسجد سلیمانی برادر من هستند و هیچ چیزی بهتر از آرامش به نفت مسجدسلیمان کمک نمی‌کند. خان‌های بختیاری این شهر جزو هفت لنگ‌‌ها حساب می‌شوند و کامل‌ترین خان‌های بختیاری اینجا هستند.

* امیدوارم هر تیمی که لیاقت دارد در لیگ بماند

در سال‌هایی که این تیم آرامش داشته نتیجه بهتری گرفته است. این موضوع شامل حال ما هم می‌شود. شهر ما هم وقتی هوادار آرامش داشته باشد و پشت تیم بماند، اتفاقات خوب می‌افتد. ان‌شاءالله در هفته آخر هر اتفاقی می‌افتد تیمی که واقعاً لیاقت دارد در لیگ برتر بماند.

* برای حقانیت و اعتبار خودمان بازی کردیم

ما با تمام وجود و تلاش تا پایان بازی کار کردیم. سعی کردیم ابتدا برای حقانیت و سپس برای اعتبار خودمان بازی کردیم. شاید این با تمام وجود بازی کردن ما به مسجد سلیمان آسیب زد و سهمیه استان اینور آنور می‌شد. ولی در مجموع بازی باکیفیتی بود. به افرادی که این زمین باکیفیت را کنترل می‌کنند، هم تبریک می‌گویم. زمین بسیار خوب بود و هیچ فرقی با زمین اصلی ما نداشت.

* برای مهاجری قرص آوردیم

الان در مقابل رختکن نفت مسجد سلیمان بودم و با مهاجری صحبت می‌کردم. احساس کردم هر لحظه احتمال دارد اتفاق بدی برای او بیفتد. چندین بار پشت او زدم و برایش قرص آوردیم. گفتیم سرفه و آب غرغره کن. امیدوارم در سال جدید شرکت ملی نفت ایران و شرکت پخش و پالایش نفت کشور کاملاً و خیلی ویژه تدابیری برای این تیم بیندیشند زیرا این تیم، ۵-۴ سال است هوادارانش حرص می‌خورند.

* روی گنج خوابیده‌ایم ولی چیزی به خودمان نمی‌رسد

تیم ما همین است. شرایط ما و مسجد سلیمان نباید جوری باشد که روی گنج بخوابیم، اما هیچ چیز از این گنج به خودمان نرسد؛ ولی با جلساتی که در تهران داشتیم و الان به اعضای تیم نفت هم گفتم ان‌شاءالله سال آینده وضعیت هر دو تیم بهتر می‌شود. البته در مارکت خیلی وضع‌مان خوب نمی‌شود، ولی در همین اندازه که بازیکن به مسجدسلیمان یا آبادان می‌آید، بتواند پولش را بگیرد.

* تا سکوها یکپارچه نشود، نتیجه حاصل نمی‌شود

نصیحت بعدی من این است تا زمانی که شهر ما و شما از روی سکو و نیمکت یکپارچه و همدل نباشند، نتایج خوب حاصل نمی‌شود. اگر بازیکنی بترسد برای بازی کردن به آبادان و مسجد سلیمان بیاید، آسیب بلند مدت می‌خورند. من می‌توانم مثال بزنم که در شهرهای مختلف بازیکن را ترساندند و او دیگر نیامد تا برای آن تیم بازی کند. دو تیم امشب بهترین نمایش‌شان را گذاشتند و من از بچه‌ها خیلی راضی هستم.

* بازیکنان جوان رو سفیدمان کردند

سه بازیکن بزرگ ما در آخر بازی را تعویض کردم که دو نفرشان به نام‌های حکیم نصاری و طالب ریکانی نزدیک بود مصدوم شوند. خدا را شکر بازیکنان جوان روسفیدمان کردند.

* زمانی‌که قهرمانی استقلال را تبریک گفتم خواب بودید؟

نکته‌ای که برایم جالب بود و این موضوع نه برای ماست و نه شما. به دوستان‌مان در تهران می‌گویم و از آنها خواهش می‌کنم چیزهایی عجیب و غریب نگویند. نمی‌دانم شب‌هایی که برنامه فوتبال برتر پخش می‌شود دوستانمان خواب هستند؟ می‌گردند از توی قوطی عطار چیزی دربیاورند. مثلاً امروز شنیدم گفته‌اند منصوریان و قلعه‌نویی به تیم استقلال تبریک نگفته‌اند. شمایی که دارید این را می‌گویید، اولا که من همان شب با آقا رضا عنایتی، آرش برهانی و سیدمهدی رحمتی تبریک گفتیم اگر دنبال چیز دیگری هستید بگویید.

* منظور من روزنامه‌های زرد است

منصوریان در پاسخ به این سوال که منظور او چه کسانی است گفت: منظور من برخی روزنامه‌های زرد و معروف است که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

* وقتی قلعه نویی برای استقلال جام آورد، شما در این دنیا نبودید

من نه، من هنوز خیلی کوچک هستم اما زمانی که امیر خان برای استقلال بازی می‌کرد خیلی‌هایتان اصلا در این دنیا نبودید. خیلی‌هایتان هنوز در مخیله پدر و مادرتان برای به‌وجود آوردنتان نبودید. خواهش می‌کنم، نه من بلکه احترام بزرگتر من یعنی امیرقلعه‌نویی... امیرخان را نگه دارید و سلسله مراتبی آقا بهتاش فریبا، عمونصی عبداللهی، علی آقای جباری و ... حفظ شود.

* این افراد استقلال نیستند، اصحاب جمل هستند

بس است دیگر خودزنی توی صورت! دنبال چیزی نگردید. عزیزانی که این مسائل را مطرح می‌کنند از دید من استقلالی نیستند، اصحاب شتر جمل هستند و بلاتکلیفند. خیلی‌هایتان نبودید و من در استقلال بودم. خیلی‌هایتان هم بدانید کار خود را با استقلال از سال ۷۳ شروع کردم و استقلال آخرین تیم من در ایران بود.

* پرسپولیس خوب باشد، حرفم را سرجایش می‌زنم

اگر دنبال چیزی هستید که بخش روانیتان را تلافی کنید، نه، من آزاده‌ای هستم. اگر رقیبم، پرسپولیس خوب بازی کند، حرفم را سرجایش می‌زنم. بی‌احترامی نمی‌کنم، عزت من دست آن بالایی است. عزت من روی تمام سکوهای مملکت به دلیل بی‌احترامی نکردن به حریف است. هیچ‌وقت به حریفم بی‌احترامی نکرده‌ام.

* من آدم آزاده‌ای هستم

همین مسجدسلیمان امروز با ما رقیب بودند اما تماشاگرانش ما را تشویق کردند. خواهش می‌کنم حاشیه درست نکنید. البته برای من مهم نیست. نمی‌خواهم آن اسم بد را که خیلی‌ها می‌گویند به‌کار ببرم، اما فضای مجازی فضای تخیل است و وجود ندارد. فضای واقعی افرادی هستند که در کنار من هستند. برای آخرین بار می‌گویم که آدم‌ آزاده‌ای هستم و فقط و فقط زیر بیرق ائمه اطهار (ع)، پدرم، مادرم و قرآن سینه می‌زنم.

* وقتی پرسپولیس را بردم، گفتم برانکو از من بهتر است

هیچکس نمی‌تواند به من بگوید این را باید بگویی یا نگویی؛ در بهترین زمان که چند بار پرسپولیس را بردم گفتم آقای برانکو از من مربی خیلی بهتری است. وجودش را ندارید حرف بزنید. آدمی‌ هم هستم که اگر کسی حرفی بزند می‌روم تا دینش را دربیاورم. خواهش می‌کنم حواشی درست نکنید. برای من مهم نیست اما برای آدمی که هفت جام برایتان آورده، بت‌شکنی، سمبل‌شکنی و بزرگتر‌شکنی نکنید.

* بازیکنان را بابت تغییر نتیجه تشویق می‌کنم

هر آن احتمال داشت تیم‌ها به هم گل بزنند البته فرق ما با مسجدسلیمان این بود که بی‌استرس وارد بازی شدیم الان هم به رضا مهاجری گفتم اصول حرفه‌ای این است که اگر بازیکنم نتواند لب خط سه دقیقه در دقیقه ۹۵ -۹۶ نگه دارد او را تنبیه می‌کنم. آنجا دست مربی کوتاه است. اکنون بازیکن خود را به دلیل عوض کردن نتیجه در رختکن تشویق می‌کنم. اما بازیکن باید توپ لب خط را در آن لحظات حفظ می‌کرد. خدا را شاهد می‌گیریم تیم رضا مهاجری فوتبال بازی می‌کند و اصلاً‌ کثیف‌کاری نمی‌کند. در بدترین شرایط بچه‌های مسجدسلیمان خودشان را نمی‌انداختند. به این دو تیم تبریک می‌‌گویم هر دو تیم نفتی هستیم و امیدوارم در سال آینده تیم‌های نفتی با ارزش و با عزت در فوتبال‌مان ببینیم.