۰ نفر

باارزش‌ترین هت تریک تاریخ فوتبال ایران + عکس

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبر: 636770
باارزش‌ترین هت تریک تاریخ فوتبال ایران + عکس

علی جباری هافبک پیشین تیم‌های ملی و استقلال یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان فوتبال ایران بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین؛ تیم ملی ایران که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ بانکوک حضور داشت در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها به مصاف تایلند میزبان رفت. تایلند آن زمان یکی از بهترین تیم‌های فوتبال آسیا بود که مقابل ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

بازی در نیمه اول به تساوی بدون گل به پایان رسید اما تایلندی‌ها که از حمایت ۴۰ هزار تماشاگر بهره می‌بردند در عرض دو دقیقه ایران را غافلگیر کردند. آن‌ها در دقایق ۶۹ و ۷۰ دوباره پی در پی دروازه ایران را گشودند تا ملی پوشان فوتبال کشورمان باشوک عجیبی مواجه شوند.

اما ستاره این بازی به یادماندنی کسی نبود جز علی جباری ستاره استقلال که کاری کرد کارستان و یکی از به یادماندنی ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران را رقم زد.

درست ده دقیقه پس از گل دوم تایلند علی جباری تکنیک ناب خود را مقابل چشم بادامی‌ها نشان داد و در دقایق ۸۰ و ۸۶ و ۸۸ سه بار پی در پی دروازه تایلند را باز کرد. دو شوت زیبا و یک ضربه سر تماشایی یکی از با ارزش ترین هتریک‌های فوتبال ایران را رقم زد و تیم ملی با نتیجه ۳ بر ۲ با کولاک ۸ دقیقه ای جباری مقابل تایلند به برتری رسید و راهی فینال شد.

باارزش‌ترین هت تریک تاریخ فوتبال ایران + عکس

در بازی فینال اما باز هم نام علی جباری به عنوان گلزن اول ایران مقابل کره جنوبی به ثبت رسید اگرچه ایران در دقیقه ۶۵ گل مساوی را دریافت کرد اما در وقتهای اضافه نیمه اول این حسین کلانی بود که تیر خلاص را به سمت دروازه کره‌جنوبی شلیک کرد و توانستیم بازی فینال را ۲ بر یک ببریم و از عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا دفاع کنیم.

گل اول ایران به کره‌جنوبی را علی جباری از روی خط محوطه شش قدم با شوتی سنگین به ثمر رسانده بود.