۰ نفر

رویایی ترین فصل مهدی طارمی چگونه گذشت؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۸
کد خبر: 636705
رویایی ترین فصل مهدی طارمی چگونه گذشت؟

قاطعانه می‌شود گفت فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ رویایی‌ترین فصل مهدی طارمی در اروپا بود؛ فصلی که همه امیدوارند تابستانش به یک انتقال بزرگ منتهی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم، فصل رویایی مهدی طارمی با بوسه بر لوگوی باشگاه پورتو و نشان دادن علامت «هیس» به طرفداران اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا به پایان رسید. ستاره ایرانی، امسال چاشنی «کری‌خوانی» را هم به بازی چشم‌نوازش اضافه کرد. او فصل گذشته مقابل حمله‌ها و انتقاد‌ها فقط لبخند می‌زد، اما امسال در موقعیتی قرار گرفت که مقابله به مثل کند و از جایگاه یک ستاره، اینگونه جواب بعضی‌ها را بدهد. حالا او در تاریخ روابط پورتو با دو باشگاه اسپورتینگ و بنفیکا جایگاه ویژه‌ای دارد. از این حیث که علامت هیس مهدی، در لابه‌لای کری‌خوانی هواداری، نماد افتخار پورتویی‌ها شده است. مهدی در طول دو ماه گذشته چندین و چندبار آن را تکرار کرد. قاطعانه می‌شود گفت فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ رویایی‌ترین فصل طارمی در اروپا بود. فصل که همه امیدوارند تابستانش به یک انتقال بزرگ منتهی شود.

مهدی در ۳۲ بازی فصل به میدان رفت و علاوه بر ۲۰ گلی که در لیگ به ثمر رساند، ۱۳ پاس گل هم داد. او در طول فصل ۴ کارت زرد و یک کارت قرمز هم دریافت کرد. طارمی فقط دو بازی فصل مقابل ماریتیمو و بواویستا را به ترتیب به دلیل حضور در اردوی تیم‌ملی و ابتلا به بیماری کرونا از دست داد. او فقط یک بار همراه با پورتو شکست خورد. طارمی هر بازی گل زد، پورتو برنده شد و تنها مقابل اسپورتینگ لیسبون بود که گل زد، اما تیمش مساوی کرد. او در دو مسابقه برابر تیم‌های توندلا (هفته نهم) و پورتیموننزه (هفته سی‌ام) هت‌تریک کرد. در بین هفته‌های ۲۲ تا ۲۵ به طور متوالی پاس گل داد. در هفته ۲۵ علاوه بر ساختن دو گل، یک گل هم زد تا ستاره باشد. طارمی پیش از این در هفته دهم مقابل بواویشتا هم دو پاس گل در یک بازی داده بود. خیلی‌ها با این عملکرد طلایی به مهدی در لیگ از ۱۰نمره ۱۰ می‌دهند. طارمی در قیاس با دو فصل گذشته که در ۳۶ بازی ۱۶ گل زد و ۱۵ پاس گل داده بود، به مراتب عملکرد بهتری داشت.

در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا، مهدی دو گل فوق‌العاده مهم به ثمر رساند که یکی کاندیدای گل سال هم شد؛ همان گل قیچی برگردان معروف به چلسی. او برابر یووه هم در بازی رفت گل زد و در بازی برگشت پنالتی گرفت. در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ رقابت‌ها، طارمی یک گل کمتر زد. او فقط مقابل لیورپول دروازه حریف را گشود. در دیدار با میلان هم یک پاس گل داد. مهدی در مجموع مسابقات ۴۹۵ دقیقه بازی کرد و البته بدشانس هم بود. در دیدار رفت با اتلتیکو یک گل کاملا سالم زد که داور به اشتباه آن را مردود اعلام کرد. کارشناسان داوری بعد از مسابقه گفتند اگر داور گل را هم نمی‌گرفت، باید یک پنالتی به نفع پورتو اعلام می‌کرد.

طارمی

بعد از حذف از لیگ قهرمانان، مهدی و تیمش راهی مسابقات لیگ اروپا شدند. آن‌ها ابتدا مقابل لاتزیو قرار گرفتند. مهدی در بازی رفت روی نیمکت نشست. در دیدار برگشت، اما یک گل زد و یک پاس گل داد. مقابل لیون، اما مهدی و پورتو کم فروغ بودند. در بازی رفت مساوی کردند و بازی برگشت را باختند. مهدی در مجموع ۱۷۴ دقیقه در لیگ اروپا بازی کرد.

مهدی و پورتو در فصل تمام شده لیگ پرتغال دبل کردند. آن‌ها ابتدا جام‌حذفی را مال خود کردند و سپس لیگ پرتغال را. در حذفی، مهدی ۵ بازی برای تیمش انجام داد. یک گل زد و دو پاس گل داد. البته گل او در فینال مقابل اسپورتینگ حیاتی بود. در بازی رفت دو تیم، مهدی علاوه بر گلزنی، گلساز هم بود. در خانه حریف ۲ بر ۲ کردند و در خانه یک بر صفر بردند تا قهرمان شوند. مهدی در جام‌حذفی مجموعا ۳۸۶ دقیقه بازی کرد. در الیانز کاپ پرتغال هم دو بازی انجام داد که ماحصل آن یک گل بود. در دیدار با سانتاکلارا که ۳ بر یک باختند مهدی تک گل تیمش را در ۲۵ دقیقه‌ای که بازی کرد، به ثمر رساند.

مهدی طارمی کجا می‌رود؟

رسانه‌های پرتغالی اعلام کردند سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو با پیشنهاد باشگاه پاریسن ژرمن مواجه شده است. این یعنی کار پوچتینو با آن‌ها به پایان رسیده‌است. از آنجا که کونسیسائو علاقه عجیبی به طارمی دارد، هیچ بعید نیست در صورت این انتقال، مهدی را هم همراه خود ببرد. با توجه به این‌که کارامباپه و پاریسی‌ها به جدایی کشیده، مهاجم شش‌دانگی مثل طارمی به کارشان می‌آید. در این صورت مهدی با لیونل مسی همبازی خواهد شد! همچنین میلان هم مشتری پرو‌پا قرص مهدی است و دوست دارد از او در خط حمله تیمش استفاده کند. ظاهرا تابستان هیجان‌انگیزی پیش روی مهدی طارمی است.

طارمی روی جلد اوجوگو

کاملا مشخص بود درخشش طارمی در پورتو باعث می‌شود با پیشنهاد‌های تازه‌ای روبه‌رو شود. مهدی تا سال ۲۰۲۴ با این باشگاه پرتغالی قرارداد دارد. روزنامه اوجوگوی پرتغال، تصویری از طارمی با کاپ قهرمانی پورتو را روی جلد خود قرار داد و نوشت: «طارمی مورد علاقه چند باشگاه قرار گرفته، اما عجله‌ای برای جدایی ندارد و اجازه می‌دهد باشگاه (پورتو) در مورد آینده‌اش تصمیم بگیرد.»