۰ نفر

فرانسه رقیب ایران در راه جام جهانی + عکس

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبر: 636515
فرانسه رقیب ایران در راه جام جهانی + عکس

۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۷ ایران در یک بازی تحسین‌برانگیز برابر فرانسه با اختلاف یک گل شکست خورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  خبرآنلاین؛ این متن نوستالژی به مسابقه‌ای اختصاص دارد که به نظر آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از معرفی بازیکنان نهایی جام جهانی آرژانتین در سال ۱۹۷۸ بوده است؛ رقابتی که اولین دوره حضور ایران در این تورنمنت معظم جهانی محسوب می‌شود.

ایران در تولوز میهمان فرانسه بوده و با حداقل اختلاف بازی را به حریف خود واگذار کرده است، آن‌هم تیمی که ستارگانی مثل باکسیم بوسیس، دومینیک روشتو، برنارد لاکومب و ... در اختیار داشته است.

ترکیب ایران در بازی فرانسه شامل ناصر حجازی، حسن نظری، نصرالله عبداللهی، حسین کازرانی، آندرانیک اسکندریان، علی پروین، حسن نایب‌آقا، ابراهیم قاسمپور، محمد صادقی، حسین فرکی و غفور جهانی بوده که البته فرکی در دقیقه ۵ جای خود را به حسن روشن داده که تک ایران را در این بازی به ثمر رسانده است.

گل‌های تیم فرانسه در این مسابقه توسط آلبرت گسمریش و دیدیه سیس به ثمر رسیده و دو بازیکن ایران (حجازی و کازرانی) نیز اخطاری به دلیل اعتراض به گل دوم فرانسه که با آوانتاژ داور وارد دروازه ایران شده است، گرفته‌اند.

در حالی‌که ایران خود را آماده رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ می‌کند، نگاهی به گذشته و بازی با تیمی مثل فرانسه برای ما حسرت‌برانگیز است؛ فرانسه‌ای که البته در آن زمان هنوز تبدیل به آن تیم بزرگ و تاریخ‌ساز فوتبال جهان نشده بود.

در پایان این گزارش باید یادی از پرویز زاهدی کرد، خبرنگار دنیای ورزش در این مسابقه که چند سال پیش و پس از یک دوره بیماری، چهره در نقاب خاک کشید.

فرانسه رقیب ایران در راه جام جهانی + عکس