۰ نفر

لطفا در زمین فوتبال تسویه‌حساب نکنید؛

سکوت عزیزی خادم با مصاحبه ای پخش نشده شکست!

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۱۵
کد خبر: 633014
سکوت عزیزی خادم با مصاحبه ای پخش نشده شکست!

رییس معزول فدراسیون فوتبال با انتشار ویدئویی از صحبت‌های خود نسبت به حواشی رخ داده پیرامون دوران مدیریت خود واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه؛  شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که کمتر از یک ماه دیگر باید در مجمع فدراسیون فوتبال برای دفاع از خود و عملکردش و فرار از عزل قطعی از ریاست فدراسیون فوتبال حاضر شود، امشب در صفحه اینستاگرامی خود ویدئویی مربوط به ۴ ماه قبل را منتشر کرد.

عزیزی‌خادم که پیشتر بیانیه‌ای نسبت به اظهارات اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال منتشر کرده بود، امشب مصاحبه‌ی منتشر نشده از خود را در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با مخاطبانش به اشتراک گذشت و در آن ویدئو توضیحاتی را پیرامون دوران مدیریت خود بر فدراسیون فوتبال ارائه کرد و نسبت به موضع‌گیری‌های انجام شده واکنش نشان داد.

مشروح صحبت‌های رییس معزول فدراسیون فوتبال را در ادامه می‌خوانید:

* این اتفاق برای فدراسیونی با دستاوردهای بزرگ نمونه‌ای بی‌بدیل است

شاید یک نمونه بی‌بدیل و بی‌مانند در تاریخ فوتبال ایران و جهان باشد که فدراسیونی که با یک دستاورد بزرگ و دستاوردهای بزرگ و ۱۰ روز بعد از جشن صعود ملی، مرتباً مورد تهدید واقع می‌شود؛ می‌دانید که در ۱۱ ماه گذشته که هدایت فدراسیون فوتبال را به دست گرفتم، تیم ملی ایران در آستانه حذف از مقدماتی جام جهانی بود. فوتسال و فوتبال ساحلی ما در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشتند، فوتبال زنان و فوتسال ما در یک شرایط تعطیل و نیمه تعطیل قرار گرفتند. حکم تخلیه ساختمان فدراسیون فوتبال را همانطور که مردم ایران مستحضرند گرفته بودند.

* سریع‌ترین صعود تاریخ آسیا را رقم زدیم

تیم ملی ایران علی‌رغم شرایط تحریم‌های ظالمانه و وضعیت کرونایی که بر فوتبال هم اثرگذار بود، سریع‌ترین صعود تاریخ آسیا را رقم زد؛ ما رنکینگ فیفا را از نزدیک به ۳۰ به نزدیک به ۲۰ تقریباً آوردیم و الان تیم بیست و یکم دنیا هستیم. تیم ملی فوتبال زنان برای اولین‌بار در تاریخ به جام ملت‌ها صعود کرد، تیم ملی فوتبال ساحلی نایب قهرمان جهان شد. تیم‌های نوجوانان، جوانان و هم‌چنین فوتسال زنان ایران در مسابقات کافا به مقام قهرمانی رسیدند. تیم ملی بزرگسالان ایران برای اولین‌بار در دهه گذشته و تیم ملی زنان برای اولین‌بار در تاریخ با پرواز اختصاصی و رایگان رفتند.

* قرار بود شعبه‌ای از اسپایر را در ایران بسازیم

کار بزرگی با قطری‌ها انجام دادیم، قراردادی ۴ ساله امضا کردیم که تیم ملی فوتبال ایران و تمامی رده‌ها به صورت رایگان حتی پس از جام جهانی بتوانیم از امکانات قطر استفاده کنیم و حتی بتوانیم شعبه‌ای از اسپایر را در ایران داشته باشیم که حتی مقدمات آن را با وزیر ورزش در مجموعه آزادی جلو بردیم.

* پروژه مهمی برای توسعه فوتبال در کیش طراحی کردیم

طراحی ساختمان فدراسیون فوتبال که در آکادمی می‌خواهیم کلنگ آن را در هفته‌های آتی بزنیم، کارش انجام شده است؛ حقوق معوقه تیم‌های ملی پرداخت شده، کارهای مهمی را با کیش جلو بردیم و سعی کرده‌ایم به عنوان یک پایگاه فوتبالی و به عنوان مرکز ملی فوتبال ایران، کیش را هم برای جام جهانی و هم پس از جام جهانی آماده کنیم و ۵ زمین تمرینی در کیش، ۲ سالن و یک زمین هیبرید و یک برنامه‌ریزی مفصل برای تیم‌های ملی داریم.

* هیچ کجا با سرمایه و منافع ملی این‌گونه برخورد نمی‌کنند

در حوزه استعدادیابی ده‌ها هزار نفر را در حوزه جوانان و زنان را استعدادشان را بررسی کردیم؛ این‌ها فکر می‌کنم گوشه‌ای از دستاوردهای بزرگ فدراسیون فوتبال بوده که در این ۱۱ ماه گذشته این دستاورد بزرگ با کمک و همت خانواده بزرگ فوتبال انجام شده است. واقعا هیچ کجای دنیا این‌گونه با سرمایه ملی و منافع ملی‌شان برخورد نمی‌کنند که تیشه به ریشه فوتبال‌شان بزنند.

* تاریخ به درستی پیرامون این روزها قضاوت می‌کند

احتمالاً مردم می‌پرسند که مگر در ۱۱ ماه چه کار می‌شد انجام داد که این دستاورد بزرگ را ضعیف قلمداد کردند؟ مردم ایران می‌فهمند، مردم ایران عملکردها و صداقت‌ها را می‌بینند و با قلب‌شان لمس می‌کنند. فدراسیون فوتبال هم خودش را عاری از نقصان نمی‌داند و هر سیستمی را که ببینید می‌تواند عیب داشته باشد اما آن‌چه که در این ۱۱ ماه انجام گرفته من فکر می‌کنم تاریخ به درستی راجع به آن قضاوت خواهد کرد.

 * از روز انتخاب من، به دنبال ضربه زدن بودند و کنار رقبا ایستادند!

به محض انتخاب بنده به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، کسانی تمام هم و غم خود را روی ضربه زدن گذاشتند، موضوع را به یک انتقام شخصی و غرض‌ورزی گذاشتند، در حساس‌ترین روزهای بازی‌های تیم ملی کنار رقیبان قرار گرفتند و حاشیه‌سازی کردند و چه داستان‌ها درست کردند و چه برچسب‌ها زدند. مثل هر خانواده‌ای قطعا اختلاف‌نظر وجود دارد که طبیعی است، مگر می‌شود که در جایی اختلاف نظر نباشد؟ اصلاً اگر جایی اختلاف‌نظر نباشد، باید شک کرد. اتفاقاً این مسئله نشانی آزادی بیان و پرهیز از رفتار خودسرانه است و حق طبیعی تمامی همکاران من در هیات‌رییسه است که صحبت کنند و براساس اساسنامه همگی باید پاسخگو باشیم و در یک فرآیند شفاف باید همه ما به نقدها پاسخ بدهیم. ما یک مجموعه هستیم و مقابل افکار عمومی پاسخگو هستیم.

* با من مشکل دارید، در زمین فوتبال تسویه‌حساب نکنید

ما از ابرچالش‌ها و ابربحران‌ها به لطف الهی عبور کردیم، فدراسیون فوتبال سرمایه ملی و شادی‌بخش است؛ در کنار مردم هستم و به مردم هم افتخار می‌کنم. این فوتبال برای همه است، فوتبال برای تک تک بچه‌هایی است که در اقصی‌نقاط ایران برای یک لباس ورزشی و حداقل امکانات مانده‌اند. اگر با عزیزی‌خادم مشکل دارید، در زمین فوتبال تسویه‌حساب کنید چون فوتبال برای همه است. به قطار این فوتبال سنگ نزنید و فوتبال را کوچک نکنید.

* سریع‌ترین صعود هر کجای دنیا رخ می‌داد، ماه‌ها جشن بود اما ....

وظیفه من صیانت از فوتبال است، این فوتبال تنها دلخوشی مردم در این شرایط معیشتی است؛ چرا این کار را با فوتبال انجام می‌دهید؟ ما وظیفه‌مان خوشحال کردن مردم است. موضوع این جنجال‌های بررسی عملکرد فدراسیون فوتبال نیست، اگر به عملکرد فدراسیون فوتبال است که کاملاً مشخص و مبرهن است. مردم کاملاً می‌دانند، سریع‌ترین صعود تاریخ، این اتفاق در هر کشوری رخ می‌داد، ماه‌ها جشن می‌گرفتند اما ۱۰ روز نگذشته که شروع کرده‌اند سنگ به دست و شیشه می‌شکنند.

* به خاطر منافع شخصی با فوتبال این کار را نکنید

از هر نقد و بازرسی و شفاف‌سازی استقبال می‌کنیم، اینجا تاریک‌خانه نیست و اینجا برای مردم است و متعلق به این کشور است و همه‌مان هم متعلق به این کشور هستیم؛ این کشور جایی است که همه‌مان به برکت شهدای آن و قطره قطره خون این شهدا سرمان بلند است. نکنید این کار را با فوتبال، به خاطر منافع و مسائل شخصی نکنید. ۴۰-۵۰ روز دیگر ما قرعه‌کشی جام جهانی را داریم، کجای دنیا با این فوتبال برخورد می‌کنند؟ آیا این رسمش است؟

* وفادار به منافع ملی هستیم

خوشحال مردم را به ملالت و تلخی تبدیل نکنیم، من تشکر می‌کنم از مجموعه دولت که واقعا به ما کمک کرد؛ وزیر ورزش، نمایندگان محترم مجلس و تمامی نهادهایی که هستند. پای عهدمان با مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان رکن اصلی و شاکله فوتبال ملی کشور در کنار آن‌ها هستیم، همه‌مان سربلند هستیم. وفادار به منافع ملی هستیم و از منافع مردم و منافع فوتبال ایران دفاع می‌کنیم، با امید موفقیت‌های بیشتر برای فوتبال ملی چون فوتبال ملی متعلق به شماست.