۰ نفر

یادداشت مدیررسانه‌ای پورتو علیه هوگو میگل

افشای مکالمه هوگو میگل؛ کنایه داور به مهدی طارمی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 631632
افشای مکالمه هوگو میگل؛  کنایه داور به مهدی طارمی

باشگاه پورتو با صدور بیانیه ای، به حمایت از مهدی طارمی پرداخت و تصمیمات تیم داوری را محکوم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه؛ جنجال های پس از دیدار پورتو و براگا همچنان ادامه دارد. در این مسابقه که به نخستین شکست فصل پورتو انجامید، هوگو میگل داور مسابقه در سه صحنه مشکوک و جنجالی، هیچ اعتقادی به اعلام خطای پنالتی به سود یاران طارمی نداشت و همین مسئله باعث درگیری هایی در پایان بازی شد.

پپه کاپیتان آبی و سفیدها و سرجیو کونسیسائو سرمربی این تیم نیز به انتقاد شدید از نحوه قضاوت داور این دیدار پرداختند. اما اتفاقی که در پایان نیمه نخست رخ داد، سبب شد تا این داور مورد حمله و انتقاد هواداران پورتو قرار بگیرد.

یکی از صحنه های مشکوک این بازی، فرود آمدن یان کوتو مدافع براگا روی پای طارمی بود. اتفاقی که باز هم تیم داوری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در پایان نیمه نخست، مهاجم ایرانی پورتو در حال صحبت با داور بازی بود که او با دست راستش، علامت شیرجه زدن را به طارمی نشان داد و اعتقاد داشت که مهاجم ایرانی اصطلاحا داخل محوطه جریمه شیرجه زده و قصد تمارض داشته است.

افشای مکالمه هوگومیگل ؛ کنایه داور به مهدی طارمی

این حرکت هوگو میگل داور بازی به شدت از سوی هواداران پورتو مورد انتقاد قرار گرفت. مسئله ای که باعث شد باشگاه پورتو در بخش وبلاگ خبری خود به آن واکنش نشان داده و رفتار قاضی میدان را نگرشی تحریک آمیز قلمداد کند.

دیوگو فاریا مدیر بخش محتوای رسانه ای پورتو در این خصوص خطاب به هوگو میگل داور بازی نوشت: او به طارمی اشاره کرد که انگار می خواهد بگوید داخل استخر پریده است (اصطلاح شیرجه زدن یا داخل استخر پریدن در پرتغال به معنای تمارض برای گرفتن خطا از داور بازی است). هوگو میگل نقش مفسر را بر عهده می گیرد و به گروه همخوانی کسانی که طارمی را متهم به پریدن به داخل استخر می کنند، می پیوندد. خنده های او همه چیز را می گوید. ژستی برای دیدن همه و توهین به بازیکن اف سی پورتو (طارمی).

افشای مکالمه هوگومیگل ؛ کنایه داور به مهدی طارمی

او به اخراج دستیار کونسیسائو در پایان بازی نیز اشاره کرد و نوشت: لوئیس گونکالوز اخراج شد، اما آنها نمی گویند که وقتی هیجان زده بود به داور گفت که شش پنالتی باید برای پورتو می گرفتی و نگرفتی. او به بازی با براگا و همچنین بازی با موریرنزه در فصل گذشته اشاره می کرد. پاسخ داور اما اخراج او بود.

در نهایت، مدیر رسانه ای پورتو همچنین صحبت هایی را که هوگو میگل خطاب به فرانسیسکو کونسیسائو وینگر جوان اژدهایان به زبان آورد را افشا کرد. فاریا در این خصوص اضافه کرد: فرانسیسکو کونسیسائو در پایان با داور خوش و بش کرد و چیزی که شنید این بود که "امروز خودت را روی زمین نینداختی". هوگو میگل به یکی از حرکات یک سال پیش پسر سرمربی پورتو در دیدار با ویتوریا گیمارش اشاره کرده است.

این صحبت‌های مدیر باشگاه پورتو بازتاب زیادی در روزنامه‌ها و سایت‌های ورزشی پرتغال داشته است. از سوی دیگر، انجمن داوران فوتبال پرتغال از سرمربی و کاپیتان پورتو به خاطر اظهاراتشان درباره داوری بازی با براگا به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال شکایت کرده‌اند و باید دید آیا پپه و کونسیسائو شامل محرومیت می‌شوند یا نه.

افشای مکالمه هوگومیگل ؛ کنایه داور به مهدی طارمی

افشای مکالمه هوگومیگل ؛ کنایه داور به مهدی طارمی