۰ نفر

افشاگری یک نشریه از مخفی‌شدن دوپینگ های لیگ برتر

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبر: 628831
افشاگری یک نشریه از مخفی‌شدن دوپینگ های لیگ برتر

افشاگری نشریه دیلی‌میل حاکی از دوپینگ مثبت تعدادی از بازیکنان لیگ برتری در سال های اخیر بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در سال های اخیر بارها اخباری در مورد عدم تمایل افشای نام ورزشکاران دوپینگی در سراسر جهان و به تعویق افتادن نتایج تست به دلایل مختلف در جهان مطرح شده است. حالا نشریه دیلی میل در گزارشی جنجالی مدعی شد تست دوپینگ ۱۵ بازیکن لیگ برتری در طول یک دوره پنج ساله از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ مثبت شده، اما نام هیچ یک از این بازیکنان اعلام نشده و در واقع محکومیتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

نشریه دیلی میل ضمن افشای این خبر جنجالی مدعی شد در مجموع ۸۸ بازیکنان از انگلیس، ولز و اسکاتلند در تست دوپینگ مردود شدند. این بازیکنان بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ مورد آزمایش قرار گرفته اند. تست ۱۲ نفر از این بازیکنان نشان از استفاده از آنها از مواد ممنوعه برای بهبود عملکرد بوده و تست یکی از آنها پنج ماه پس از آزمایش اولیه هنوز تحت بررسی است، اما هنوز هیچ حکم محرومیتی صادر نشده است.

همچنین چهار تست مثبت در مورد استفاده از ماده ممنوعه ریتالین و یک مورد برای استفاده از تقویت کننده مخصوص ورزشکاران دوچرخه سواری و هنرهای رزمی ترکیبی در بین این موارد دیده شده است. موارد مثبت باقیمانده نیز ماده های ممنوعه ای بوده که به کاهش وزن کمک کرده و البته به عنوان یک ماده پوشاننده برای سایر مواد ممنوعه عمل می کند.

البته سازمان مبارزه با دوپینگ در رابطه با تصمیم برای عدم محرومیت این بازیکن را احتمال تصادفی مصرف شدن این مواد ممنوعه توسط بازیکنان و برخورداری بازیکن از معافیت استفاده از برخی مواد درمانی عنوان کرده است. همچنین علت دیگر برای عدم ارائه جزئیات، حفاظت از افراد زیر سن قانونی بوده و البته انتشار اطلاعات جدید ممکن است عملکردهای تحقیقاتی سامان مبارزه با دوپینگ را به خطر بیندازد.

لیست