۰ نفر

وضعیت هرروز بدتر می‌شود؛

انتخابات مجمع فدراسیون، روی هوا!

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 628673
انتخابات مجمع فدراسیون، روی هوا!

اگر اتفاقاتی که اخیرا رخ داده پابرجا بماند، فدراسیون فوتبال به این زودی رییس خود را نخواهد شناخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اتفاقات عجیب فدراسیون فوتبال روز گذشته با دستگیری یکی از اعضای هیئت رییسه این فدراسیون تکمیل شد. ۲۸ بهمن ماه سال گذشته بود که شهاب‌الدین عزیزی خادم با رای اکثریت اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال از ریاست این فدراسیون برکنار و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال شد و از همان زمان حواشی که گریبانگیر این فدراسیون شده بود بیشتر هم شد. 

در ادامه نایب رییس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص وجاهت قانونی دو نایب رییس اول و دوم فدراسیون از این کنفدراسیون استعلام کرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این استعلام اعلام کرد که حضور دو نایب رییس اول و دوم به دلیل اینکه منتخب مجمع نیستند و توسط رییس معزول فدراسیون فوتبال منصوب شدند غیرقانونی است.

با توجه به همین موضوع و غیرقانونی بودن حضور نایب رییس اول و دوم فدراسیون فوتبال و دستگیری نایب رییس سوم این فدراسیون و همچنین عزل عزیزی خادم که به عنوان رییس فدراسیون، عضو هیئت رییسه این فدراسیون هم بود و در حال حاضر این سمت را بر عهده ندارد عملا این ۴ نفر دیگر نمی‌توانند در جلسات هیئت رییسه شرکت کنند و با این اوصاف دیگر امکان برگزاری جلسات هیئت رییسه فدراسیون فوتبال نیست؛ چرا که این جلسات با دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند و در حال حاضر تنها ۷ عضو هیئت رییسه امکان حضور در جلسات هیئت رییسه را دارند؛ اما برای رسمیت پیدا کردن جلسات هیئت رییسه، باید حدقل ۸ عضو در این جلسات حاضر شوند.

در چنین شرایطی که امکان برگزاری جلسه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال وجود ندارد درخواست‌های اعضای مجمع باید توسط دبیرکل در مجمع دهم خرداد این فدراسیون طرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود؛ مگر اینکه مشکلی که برای نایب رییس بازداشت شده فدراسیون به وجود آمده تا آن زمان حل شود. هرچند که روز گذشته اعضای مجمع که در مراسم افطاری میرشاد ماجدی سرپرست فعلی فدراسیون‌ جمع شده بودند، اعلام‌ کردند که این مشکل مربوط به گذشته است و‌ مشخص نیست چه زمانی نایب رییس امور بانوان از بازداشت آزاد می‌شود.