۰ نفر

بازیکن جنجالی گل گهر به لیگ برتر باز می گردد!

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۶
کد خبر: 626218
بازیکن جنجالی گل گهر به لیگ برتر باز می گردد!

بازیکن جنجالی گل‌گهر می‌تواند فصل آینده در لیگ برتر بازی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اریک باگناما بوکوم، بازیکن گابنی گل‌گهر که حضورش در لیگ بیست و یکم یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ لیگ برتر را رقم زد، با قراردادی قرضی به استقلال تاجیکستان پیوسته است. این انتقال جایی اهمیت پیدا می‌کند که بوکوم می‌تواند با بازی برای استقلال، فصل آینده به صورت قانونی در لیگ برتر ایران بازی کند. حالا چطور؟

طبق دستورالعمل بازیکن و مربی خارجی، اگر بازیکنی در بالاترین سطح مسابقات لیگ‌های قاره‌ای فصل گذشته و جاری بازی کرده باشد، می‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند. حالا استقلال تاجیکستان در عربستان حضور دارد تا با هم‌گروهانش در گروه A لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. از طرفی اریک بوکوم یکی از بازیکنان این تیم تاجیکستانی در آسیا است، در نتیجه اگر این بازیکن گابنی در یکی از بازی‌های استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود، شرط لازم برای حضور در ایران را پیدا می‌کند و فصل آینده می‌تواند در لیگ برتر ایران به میدان برود.

اریک باگناما بوکوم در زمان پیوستنش به گل‌گهر، قراردادی سه ساله با این تیم امضا کرده بود و هم‌اکنون با قراردادی ۶ ماهه در استقلال تاجیکستان حضور دارد. با این اوصاف این بازیکن با این ترفند می‌تواند در دو سال باقی‌ مانده‌ی قراردادش به صورت قانونی در لیگ برتر ایران بازی کند.