۰ نفر

هدست های عجیب داوران؛ کدام سالم است؟ + عکس

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبر: 625929
هدست های عجیب داوران؛ کدام سالم است؟ + عکس

داور چهارم مسابقه استقلال و پیکان چالش دشواری را برای راه‌اندازی سیستم‌های رادیویی پشت سر گذاشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، هدست‌های داوری در فوتبال ایران یکی دو سالی است سوژه رسانه‌ها شده و انتقادهای زیادی به آن وارد است. در شرایطی که امکان آوردن تکنولوژی VAR‌به ایران وجود ندارد، سیستم های رادیویی بهترین وسیله برای بهبود وضعیت داوری فوتبال در کشور است اما متاسفانه ماه ها است که داوران فوتبال نسبتا به خراب بودن اکثر هدست‌ها گلایه دارند و فدراسیون هم اقدامی برای خرید هدست های جدید انجام نمی‌دهد.

بنا به گفته مسئولان فدراسیون و کمیته داوران در حال حاضر فقط دو یا سه دست هدست های رادیویی داوران سالم و قابل استفاده است و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از بازی های لیگ برتر بدون سیستم رادیویی برای داوران برگزار شود و ارتباط قاضی های مسابقات فوتبال قطع باشد.

از سوی دیگر شاهد هستیم که در برخی مسابقات داوران از هندزفری یا ایرپاد برای قضاوت مسابقات استفاده می‌کنند.

در بازی روز گذشته استقلال و پیکان اما داوران به سختی توانستند ارتباط رادیویی خود را برقرار کنند. قبل از این مسابقه مرتضی منصوریان داور چهارم با چالش سالم یا خراب بودن هدست ها مواجه بود. او در نهایت با سختی فراوان توانست ۴ هدست سالم را پیدا کند و در اختیار همکارانش قرار بدهد و یکی را نیز خود بردارد تا در طول بازی ۴ قاضی مسابقه بتوانند با هم در ارتباط باشند.

البته داوران بازی روز گذشته استقلال و پیکان از سیستم ویبره نیز بهره می‌بردند که این مساله به قضاوت آنها و ارتباط شان در طول بازی کمک کرد.

هدست داوران

هدست داوران2