۰ نفر

اسکوچیچ: شاید بتوانیم برای اولین بار صعود کنیم

۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۴۹
کد خبر: 624586
اسکوچیچ: شاید بتوانیم برای اولین بار صعود کنیم

سرمربی تیم ملی ایران گفت: در گروه ما تیم ملی انگلیس یکی از مدعیان کسب جام است ولی تیم ما هم به اندازه کافی خوب هست که با دیگران قادر به رقابت باشد. ما تلاشمان را برای صعود خواهیم کرد. من همیشه گفتم تیم خیلی خوبی داریم و شاید بتوانیم برای اولین بار صعود کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، دراگان اسکوچیچ پس از پایان قرعه کشی و در حالی‌که از میکسدزون محل قرعه کشی عبور می‌کرد، برای دقایقی با خبرنگاران صحبت کرد و در پاسخ به سوالی گفت که تیمش «برای صعود تلاش خواهد کرد».

او همچنین انگلیس را «سرسخت‌ترین و قوی‌ترین» حریف ایران خواند و گفت که «توجهی به مسائل و حساسیت‌های بازی ایران و آمریکا» نخواهد داشت.

سوال: نظرت را درباره قرعه‌کشی بگو.

اسکوچیچ: من فکر می‌کنم قرعه ما می‌توانست بدتر از این هم باشد. این جام جهانی است و همه تیم‌های شرکت‌کننده خوب هستند. در گروه ما تیم ملی انگلیس یکی از مدعیان کسب جام است ولی تیم ما هم به اندازه کافی خوب هست که با دیگران قادر به رقابت باشد.

سوال: برای هواداران دغدغه اصلی این است که آیا می‌توانیم به دور بعدی این رقابت‌ها صعود کنیم؟

اسکوچیچ: ما تلاشمان را خواهیم کرد. من همیشه گفتم تیم خیلی خوبی داریم و شاید بتوانیم برای اولین بار این کار را انجام دهیم.

سوال: آیا ترسی از جنجال‌های بازی با آمریکا نداری؟

اسکوچیچ: من به این چیزها توجه نمی‌کنم، ما این مسئله را قبلا در بازی‌ای مثل دیدار باعراق نشان دادیم و توجهی به این مسائل نداریم. چیزهایی ‌بین دو کشور هست اما ما فقط به فوتبال فکر می‌کنیم.

سوال: کدام یک از رقبا سرسخت‌ترین و قوی‌ترین است؟

اسکوچیچ: همان‌طور که گفتم انگلیس.

اسکوچیچ: شاید بتوانیم برای اولین بار صعود کنیم

سوال: درباره تیم چهارم گروه چه فکر می‌کنید؟

اسکوچیچ: من دقیق آنالیز نکردیم اما به نظرم می‌آید اسکاتلند و ولز هم فوتبالی شبیه به انگلیس و آمریکا داشته باشند. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه پیش خواهد آمد.

سوال بعدی یک سوال عجیب از اسکوچیچ بود که از او در مورد گل‌نزدن طارمی در بازی با پرتغال و ناراحتی مردم ایران از این اتفاق سوال شد.

اسکوچیچ: الان وقت صحبت درباره گذشته نیست و ما باید خودمان را به بهترین شکل آماده این مسابقات کنیم. تنها چیزی که من برایش دعا می‌کنم این است که در زمان برگزاری جام جهانی، تمام بازیکنانمان سلامت باشند.

سوال: آیا از قرعه‌ای که آوردید راضی بودید؟

اسکوچیچ: قرعه می‌توانست بدتر هم باشد. مثلا هم‌گروهی با اسپانیا و آلمان. اما همچنان کار ما دشوار خواهد بود و نمی‌شود در جام جهانی انتظار گروه ساده داشت. هر مسابقه در جام جهانی، ویژه خواهد بود.

سوال (دوباره): نظرتان درباره بازی با آمریکا...؟

اسکوچیچ: من قبلا هم گفتم که ما به چیزهای خارجی کاری نداریم و به‌عنوان سرمربی فقط باید به فوتبال فکر کنم.

خبرنگاری از اسکوچیچ درباره عکس یادگاری تاریخی ایران و آمریکا قبل از بازی جام جهانی ۱۹۹۸ پرسید.

اسکوچیچ: برای من مهم نیست آنها قبل از بازی به هم گل بدهند. هدف من این است که وارد زمین شویم و گل بزنیم. جام جهانی یک انگیزه خیلی بزرگ است و ما تیم خیلی خوبی داریم و مردم این را در ادامه خواهند دید.

اسکوچیچ: شاید بتوانیم برای اولین بار صعود کنیم

سوال: به نظر می‌رسد شما در قطر تماشاگران زیادی داشته باشید؟

اسکوچیچ: بله من هم این انتظار را دارم. انگار در خانه بازی می‌کنیم.

سوال: آیا جو اینجا شبیه ورزشگاه آزادی خواهد بود؟

اسکوچیچ: من فکر می‌کنم به اندازه یک استادیوم آزادی از ایران تماشاچی به قطر بیاید. این چیزی است که بازی انگلیس را سخت می‌کند.

سوال: کدام بازی برای شما سخت‌ترین است؟

اسکوچیچ: اینجا جام جهانی است و همه بازی‌ها دشوار خواهد بود.

سوال: شما در دوران حضورتان در ایران نتایج بسیار خوبی گرفتید و بازی‌های قدرتمندانه‌ای داشتید.

اسکوچیچ: وقتی از جام جهانی صحبت می‌کنیم با سطح متفاوتی روبه‌رو خواهیم شد. آنچه تا به حال انجام داده بودیم، در سطح آسیا انجام دادیم. بازیکنان با درک این مسئله با سایر تیم‌ها رقابت خوبی خواهند داشت.

سوال: آیا گرت ساوت گیت را می‌شناسید؟

اسکوچیچ: البته ولی من وقتم را صرف صحبت درباره بازیکنان و مربیان تیم‌های دیگر نخواهم کرد. ایشان سرمربی تیم ملی انگلیس است و همه می‌دانند که این تیم را به خوبی هدایت کرده و نتایج بهتری نسبت به سایرین گرفته است. انگلیس مدعی اصلی این گروه است اما آنها باید این را در زمین هم نشان بدهند.

سوال: ظاهراً شناخت شما از آنها بیشتر از شناخت آنها از شماست؟

اسکوچیچ: ظرف چند روز می‌توانیم به شناخت کافی از هم برسیم.