۰ نفر

کنگره فیفا با محرومیت چند کشور تشکیل شد؛

خطر حذف از بیخ گوش تیم ملی گذشت؟

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 624381
خطر حذف از بیخ گوش تیم ملی گذشت؟

فیفا در کنگره خود در دوحه درباره مسائل اخیر فوتبال جهان تشکیل جلسه داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ درحالی که خبر برخورد با بانوانی که قصد تماشای بازی تیم ملی در ورزشگاه امام رضا را داشتند تبدیل به یک موج رسانه‌ای جهانی شد، فیفا هم برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شد. به دنبال انتشار خبر ورود فیفا به این مسئله، فرضیه تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و کنار گذاشته شدن از جام جهانی مطرح شد که اگر قرار بود این مسئله توسط فیفا بررسی جدی شود، باید در کنگره اخیر این نهاد مورد بحث قرار می‌گرفت. 

با این وجود چنین اتفاقی رخ نداد ولی چند کشور محروم شدند. یکی از تصمیمات گرفته شده در این کنگره که تقریبا 24 ساعت تا قرعه کشی جام جهانی صورت گرفته است محرومیت 3 فدراسیون فوتبال  زیمبابوه، کنیا و پاکستان به دلیل دخالت های دولت در امور فوتبالی گرفته شده است.

اعضای شرکت کننده در کنگره فیفا با رای خود تعلیق این سه کشور را تائید کردند. این تعلیق‌ها تنها زمانی برطرف می شود که فیفا از کمیته های عادی سازی تأییدیه دریافت کند که محل، حساب ها، اداره و کانال های ارتباطی دوباره تحت کنترل فدراسیون باشند. 

حال به نظر می‌رسد خطر کنار گذاشته شدن تیم ملی از جام جهانی حداقل به صورت موقت لغو شده باشد و باید دید طی روزهای آتی چه اتفاقی در این زمینه رخ خواهد داد.