۰ نفر

فابرگاس:فوتبال نگاه کنم همسرم مرا می کشد

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 623561
فابرگاس:فوتبال نگاه کنم همسرم مرا می کشد

سسک فابرگاس، ستاره سابق بارسلونا، در مصاحبه‌ای مفصل با مارکا درباره مسائل بسیاری صحبت کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، فابرگاس پس از سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال اروپا و تیم‌های درجه یک حالا مدتی است که به دور از هیاهو در ترکیب موناکو به میدان می‌رود. 

این بازیکن گفتگوی مفصلی با روزنامه اسپانیایی مارکا انجام داده و مسائل بسیاری را در این مصاحبه مطرح کرده است. 

آیا دیدن شرایط بارسلونا در چند ماه گذشته برای تو ناراحت کننده بوده است؟

فابرگاس:« تمام باشگاه‌ها شرایط سخت را تجربه می‌کنند. چیزی که طبیعی نبود اتفاقی بود که در ده یا ۱۲ سال گذشته رخ داد. والورده با این که در لیگ قهرمانان موفق نبود اما قهرمانی در لیگ را به دست می‌آورد. رئال مادرید نیز در پنج سال چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان شد و کار را برای او سخت کرد.»

آیا به این که هر تیمی دی ان ای خودش را دارد باور داری؟

فابرگاس:« این موضوع چیز بدی نیست. به عنوان مثال بارسلونا نمی‌تواند کاری که رئال مادرید انجام می‌دهد را تکرار کند و معنای این موضوع این نیست که آنها سبک بدی دارند اما چنین چیزی در بارسلونا پذیرفته نیست. برعکس این موضوع نیز در رئال مادرید صادق است. آنها هم دی ان ای خودشان را دارند. گواردیولا و تیتو به ما می‌گفتند که هروقت ما بهترین هستیم و بیشتر توپ را در اختیار داریم، آنها خطرناک‌تر می‌شوند. آنها مانند پلنگ حمله می‌کنند و چون کیفیت بالایی دارند  در یک لحظه شما را از میان برمی‌دارد. رئال همیشه از وقتی که من بچه بودم بزرگترین رقیب من بوده است.»

نظرت درباره حضور ژاوی در بارسلونا چیست؟

فابرگاس:« من این بارسلونا را بسیار دوست دارم. از این تیم لذت می‌برم چون ویژگی‌های بسیاری از دست رفته بود. آنها با تکیه بر بازیکنان خوب بازی می‌کردند اما هیچ احساس یا خطری ایجاد نمی‌کردند. کاری که ژاوی کرده این است که این حس را بار دیگر به بارسا برگردانده است. با حضور بوسکتس، پدری، گاوی، اوبامیانگ، دمبله، فران تورس و آداما ترائوره که بسیار متفاوت هستند توانسته‌اند  ترکیب خوبی ایجاد کنند. ژاوی کل دنیا را در کنار هم قرار داده است. او باید به کسب تجربه ادامه دهد و بازیکنان را متقاعد کند که می‌توانند موفقیت بسیاری در کنار هم داشته باشند.»

تو هر هفته بازی امباپه را از نزدیک می‌بینی، چه نظری درباره این بازیکن داری؟

فابرگاس:« آینده در دستان این بازیکن است. کارهایی که می‌کند و قدرتی که دارد را در افراد زیادی ندیده‌ام. او قدرت و ضربات پایانی رونالدو آنری و غرور خوبی را دارد که می‌گوید من بهترین هستم. من ارتباطی با رئال ندارم اما به نظر می‌رسد که او به این تیم خواهد رفت. من فکر می‌کنم سبک بازی رئال برای او عالی است و می‌تواند تمامی رکوردهای لیگ اسپانیا را بشکند.»

آیا هنوز از فوتبال لذت می‌بری؟

فابرگاس:« مطمئنا. فوتبال خانواده و زندگی من است و همیشه بوده است. من دیگر فوتبال نگاه نمی‌کنم چون همسرم من را می‌کشد. این کاری است که در تمام طول زندگی انجام داده‌ام. این چیزی است که ما می‌دانیم و من به هیچ چیز بیشتر از فوتبال اشتیاق ندارم.»

آیا شرایط فعلی فوتبال با شرایطی که باعث شد تو قهرمان جام جهانی بشوی یکسان است؟

فابرگاس:« فوتبال بسیار بسیار بسیار تغییر کرده است. این تغییرات چهار یا پنج سال قبل آغاز شد و در حال حاضر قابل توجه است. روش و سبک‌های فعلی بر اساس ریاضیات طراحی شده‌اند و روندهای مشخص بسیاری دارند و مربیان بر این اساس به شما می‌گویند که پاسی که ارسال می‌کند تا کجا باید برسد. یک بازی روباتی طراحی شده است. حالا حتی از جی پی اس هم استفاده می‌شود. بسیاری از مربیان علاقه زیادی به آمار دارند. اگر بر اساس آمار درست عمل نکنید پس آماده بازی هم نخواهید بود. من گاهی در این زمینه سنتی هستم چون به یاد دارم که در بعضی از بهترین فصل‌ها و دوران فوتبالم صرفا بر اساس کار فیزیکی و احساسی بدون تمرین زیاد پیش رفتم اما حالا به نظر می‌رسد که اگر درست تمرین نکنی نمی‌توانی خوب بازی کنی و همه چیز به علم، آمار و جی پی اس بستگی دارد.»