۰ نفر

رد درخواست روس‌ها؛ وداع قطعی با جام جهانی قطر

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۵۰
کد خبر: 622435
رد درخواست روس‌ها؛ وداع قطعی با جام جهانی قطر

دادگاه عالی ورزش با درخواست روسیه برای حضور در رقابت‌های پلی‌آف جام جهانی قطر مخالفت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، چندی پیش بود که حمله نظامی روسیه به اوکراین کلید خورد؛ موضوعی که ورزش روسیه را هم تحت تاثیر قرار داد و این کشور در رشته های مختلف با محرومیت‌های متفاوت مواجه شده است.

اخیراً فیفا و یوفا طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روسیه از حضور در رقابت‌های پلی‌آف جام جهانی قطر کنار گذاشته شده تا این لهستان باشد که به شکل مستقیم راهی دیدار نهایی شود. با این حال روس‌ها اعتراض خود را به دادگاه عالی ورزش یا CAS ارائه دادند.

با این وجود این نهاد نیز با درخواست کشور روسیه مخالفت کرد و به این ترتیب آنها دیگر هیچ شانسی برای حضور در رقابت‌های جام جهانی قطر نخواهند داشت.

dbbvana4

روسیه باید در نیمه نهایی پلی‌آف به مصاف لهستان می رفت و بعد از آن با برنده بازی بین تیم‌های چک و سوئد دیدار می کرد؛ با این حال هر سه این کشورها با بازی برابر روسیه مخالفت کردند؛ موضعی که احتمالا در تصمیم اتخاذ شده توسط فیفا نیز تاثیر گذار بوده است.

گفتنی است سرمربی تیم ملی روسیه یعنی والری کارپین برای بازی های دوستانه ای که قرار است تیمش این هفته برگزار کند تنها از بازیکنان حاضر در لیگ این کشور دعوت کرده است.