۰ نفر

سوال بزرگ از مجیدی؛ دربی با سه یا چهار مدافع؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبر: 620717
سوال بزرگ از مجیدی؛ دربی با سه یا چهار مدافع؟

بزرگترین ابهام درخصوص شهرآورد روز پنج شنبه، انتخاب سیستم مدنظر فرهاد مجیدی برای رویارویی با پرسپولیس است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، زمان زیادی تا برگزاری دربی پایتخت باقی نمانده و دو تیم خود را برای حضور در این مصاف حساس آماده می کنند. قرار است که امروز آخرین تست ها از محمد دانشگر به عمل آید تا فرهاد مجیدی و کادرفنی آبی ها درخصوص حضور این مدافع در دیدار برابر پرسپولیس تصمیم گیری کنند.

جدا از رسیدن یا غیبت دانشگر در دربی پیش رو، مهمترین بحث حول باشگاه استقلال، سیستم مدنظر فرهاد مجیدی برای حضور در این بازی مهم است. استقلال با حضور فرهاد مجیدی، همواره از سیستم 3 دفاعه در ترکیب تیمش استفاده کرده و با قرار گرفتن یزدانی، مرادمند و یکی از بین دانشگر یا عارف آقاسی، به مصاف حریفان می رفت.

از این جمع، اکنون تنها محمد دانشگر در دسترس آبی هاست و فرهاد مجیدی مجبور به جذب یک مدافع آزاد خارجی به نام رافائل سیلوا شد. بازیکنی که سابقه حضور در الفیصلی عربستان و بوآویشتا پرتغال را در کارنامه دارد و در همان بازی نخست مقابل صنعت نفت نیز خوب و امیدوارکننده ظاهر شد.

در حالیکه هنوز حضور دانشگر در دربی مشخص نیست، اما فرهاد مجیدی اکنون رافائل سیلوا، عارف غلامی و روزبه چشمی را برای تشکیل خط دفاعی تیمش در اختیار دارد. این مسئله سبب شده تا شک و تردیدها درباره اینکه فرهاد قصد دارد تیمش را با سیستم 3 دفاعه روانه میدان کند یا با 4 مدافع به دیدار حریف برود، افزایش یابد.

در دیدار برابر آبادانی ها، استقلال به ناچار از سیستم 4231 استفاده کرد. سیلوا و غلامی در مرکز خط دفاعی به کار گرفته شدند و سلمانی و حردانی نیز در چپ و راست انجام وظیفه کردند که اتفاقا خط دفاعی آبی ها نمره قبولی گرفت و این تیم هیچ موقعیت خطرناکی به مهاجمین حریف نداد.

هماهنگی سیلوا و غلامی در خط دفاعی قابل توجه بود و تحسین هواداران را نیز برانگیخت. حالا با حضور چشمی و بازگشت احتمالی دانشگر، دست مجیدی بازتر از دیدار قبلی است. بسیاری از هواداران استقلال اعتقاد دارند که آبی پوشان با اتخاذ سیستم 4 دفاعه، عملکرد بهتری را می توانند ارائه کنند اما سیستم 3 دفاعه، نیاز به هماهنگی بیشتری دارد و از آنجایی که سیلوا، دانشگر و غلامی هرگز تاکنون به صورت همزمان در کنار همدیگر به میدان نرفته اند، ریسک استفاده از این سیستم در دربی بالاست.

به هر شکل باید دید در روز شهرآورد بزرگ پایتخت، فرهاد مجیدی چه ارنجی را برای تیمش در نظر خواهد گرفت. اما به هر شکل حضور رافائل سیلوا و عارف غلامی در ترکیب اصلی قطعی است و باید دید کادرفنی استقلال با حضور چشمی یا دانشگر تیمش را مجددا به سیستم 3 دفاعه شیفت می کند یا با همان ترکیب بازی با صنعت نفت به میدان می رود.