۰ نفر

طلسم ۵۳ ساله استقلال در دربی شکسته می شود؟

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 620678
طلسم ۵۳ ساله استقلال در دربی شکسته می شود؟

تاکنون و در تاریخ برگزاری دربی پایتخت، هیچ بازیکن خارجی استقلال موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ورزش سه، بسیاری از رکوردهای شهرآورد پایتخت به ثبت رسیده و طلسم های زیادی نیز شکسته شده است اما از زمان برگزاری نخستین دربی میان استقلال و پرسپولیس تاکنون، همچنان یک عنوان شخصی به نام هیچ بازیکنی به ثبت نرسیده و آن، نخستین گلزن خارجی در دربی پایتخت با لباس آبی پوشان است.

در طول ۵۳ سالی که شهرآورد پایتخت برگزار می شود، تاکنون بازیکنان خارجی زیادی با لباس استقلال برابر پرسپولیس به میدان رفته اند اما هیچ کدام از آنها موفق به باز کردن دروازه رقیب سنتی نشده اند تا رکورد اولین گلزن خارجی دربی با لباس این تیم همچنان به نام کسی سند نخورده باشد.

این در حالی است که در سمت مقابل عیسی ترائوره، ایمون زاید، جری بنگستون و بشار رسن بازیکنان خارجی هستند که با لباس پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه استقلال شده اند اما تاکنون هیچ بازیکن غیر ایرانی با لباس استقلال در دربی پایتخت پایش به گلزنی باز نشده است.

در سالهای گذشته بازیکنان خارجی نظیر مامه تیام، سرور جپاروف، اسماعیل گونکالوس، گادوین منشا، آیاندا پاتوسی، طارق همام، شیخ دیاباته، هرویه میلیچ، الحاجی گرو، مارکوس نیومایر، پرو پئیچ، کرار جاسم، جی لوید ساموئل و... با لباس استقلال در شهرآورد پایتخت به میدان رفته اند و اما در امر گلزنی ناکام بوده اند.

در شهرآورد پیش رو، استقلال به احتمال فراوان با هر ۴ بازیکن خارجی خود پای به زمین مسابقه خواهد گذاشت. رودی ژستد، کوین یامگا و عزیزبک آمانوف بازیکنان تهاجمی آبی پوشان هستند که از بخت زیادی برای گلزنی برخوردارند. پس از درخشش رافائل سیلوا در دیدار برابر صنعت نفت، این بازیکن نیز در ترکیب استقلال برابر پرسپولیس به میدان می رود تا او نیز شانس گلزنی برابر رقیب دیرینه را داشته باشد.

در حالیکه کوین یامگا بهترین گلزنی استقلال در لیگ بیست و یکم به شمار می رود، بخت او برای باز کردن دروازه پرسپولیس بیش از سایرین است. آمانوف نیز به دنبال ثبت نخستین گل خود برای استقلال است و دیدار برابر رقیب مستقیم آبی ها برای قهرمانی در لیگ امسال نیز بهترین فرصت برای رودی ژستد است تا با گلزنی، از زیر فشار انتقادات خارج شده و محبوبیت خود را نیز نزد هواداران افزایش دهد.