۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بخش زیادی از بدهی سرخابی ها قابل بخشش است

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبر: 617518
بخش زیادی از بدهی سرخابی ها قابل بخشش است

نشست خبری آغاز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رییس سازمان خصوصی سازی در نشستی که امروز در این خصوص برگزار شد درباره بدهی مالیاتی سرخابی ها توضیح داد: از این به بعد با انضباط مالی که بر دو باشگاه حاکم می‌شود چنین اتفاقاتی را شاهد نخواهیم بود که اظهارنامه داده نشود و مشمول مالیات شوند. جلسه ای را خدمت آقای دکتر خاندوزی با حضور مدیران عامل دو باشگاه در حوزه بدهی های مالیاتی داشتیم و یک جلسه هم با کارشناسان در خدمت دکتر منظور رییس محترم سازمان امور مالیاتی داشتیم و تقریبا بدهی های این دو باشگاه تعیین تکلیف شد.

او ادامه داد: بخشی از بدهی های آنها غیرقابل بخشش تلقی می‌شود و بخشی از بدهی ها قابل بخشش تلقی می‌شود که باید از مرجع ذی ربط پیگیری کنند که این اتفاق افتاده و الان چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از هر باشگاه مشمول بخشش می‌شود؛ این نکته بسیاری مهمی برای کسانی که فردا سهامدار خواهند شد است که از وضعیت بدهی مالیاتی دو باشگاه مطلع خواهند شد. بدهی غیرقابل بخشش دو باشگاه بسیار پایین تر از مبلغ قابل بخشش است.

قربان‌زاده افزود: همچنین این اتفاق در ماه های آتی رخ می‌دهد که پیشنهادی در خصوص بخشش مالیاتی که دو باشگاه مشمول شدند داده شود. این امکان وجود دارد که درخواست بخشش این مبلغ را به نهادی که قابلیت صدور دستور بخشش را داشته باشد تقدیم شود اما چیزی که در حال حاضر مشخص است این است که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی هر باشگاه مشمول بخشش شده است.