۰ نفر

تماس آجورلو با رییس ایفمارک برای خرید بی دردسر آمانوف

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبر: 617277
تماس آجورلو با رییس ایفمارک برای خرید بی دردسر آمانوف

رییس ایفمارک گفت: برخلاف موضوعاتی که مطرح می‌شود «ساختمان پک» میراث کارلوس کی‌روش نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، زهره هراتیان درمورد موضوع معافیت پزشکی برخی از بازیکنان و ارتباط آن با مرکز پزشکی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ساز وکار آنها با ما هماهنگ نیست. ما طبق پروتکل‌های فیفا پیش می‌رویم و معافیت‌های سربازی در حیطه وظایف ما نیست مگر اینکه قانونی به ما ابلاغ شود و از ما بخواهند در این خصوص اظهارنظر کنیم. 

رییس ایفمارک خاطرنشان کرد: در فصل‌های اخیر چند بازیکن خارجی را داشتیم که تایید نشدند. نقل و انتقالات فیفا می‌گوید اعتبار یک قرارداد به بند پزشکی نیست. باشگاه‌ها می‌‌گویند به بازیکنان می‌گویند قرارداد را امضا کنید و سپس برای معاینه می‌آیند. بند معاینه اعتبار قرارداد را زیر سوال نمی‌برد یعنی اگر ما در معاینات خود نکته‌ای پیدا کنیم و اجازه حضور لیگ ایران را پیدا نکند بازهم باشگاه موظف است تا مبلغ قرارداد را پرداخت کند. 

هراتیان عنوان کرد: قبل از حضور آمانوف در تیم استقلال آجرلو با من تماس گرفت و گفت ما تصمیم داریم بازیکنی را جذب کنیم و می خواهیم خیال مان راحت باشد. آجرلو گفت ما می‌خواهیم شرایطی فراهم شود تا حتی پول بلیت وی را هم پرداخت نکنیم، با این شرایط آیا شما مرکزی در فلان‌جا دارید که شرایط وی بررسی قرار بگیرد. محلی که مدنظر استقلال بود یکی از مراکز مورد تایید فیفا بود و خیلی زود هماهنگی‌ها را انجام دادیم. این موضوع محرمانه بود و آمانوف بعد از پشت سر گذاشتن معاینات به ایران آمد و قرارداد امضا کرد. 

وی گفت: اگر ۱۳ بعلاوه یک بازیکن سالم باشند و حتماً یکی از آنها دروازه‌بان باشد بازی باید برگزار شود. دیدم در فضای مجازی خیلی‌ها گفتند که چرا اسامی کرونایی‌ها اعلام نمی‌شود. سال گذشته قانونی به ما ابلاغ شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ طبق قانون محرمانگی‌ نمی‌توانند اسامی‌بازیکنان کرونایی را اعلام کنند، اما خود باشگاه‌ها این اجازه را دارند. خیلی‌ها مثال‌های اروپایی را می زنند، اما طبق قانون ما اجازه اعلام اسامی را نداریم. 

رییس ایفمارک در مورد اینکه گفته می‌شود ساختمان پِک و ایفمارک، میراث کی روش است، تصریح کرد: من به شخصه خیلی اذیت شدم. هرکس دیگری جای من وسط راه شانه خالی می کرد، اما من رسانه ای نکردم. همین حالا هم همه می‌گویند که میراث کی‌روش پک است، اما اینطور نیست. ساختمان برای فدراسیون فوتبال بود. ساختمان پک هیچ ربطی به فیفا ندارد. در دلم مانده بود و افراد زیادی برای این اتفاق خوشایند رحمت کشیدند. کی‌روش هم به دنبال منافع خود بود و نگران حمله هواداران او به خودم نیستم. 

هراتیان ادامه داد: برانکو از زمان تیم ملی با ما ارتباط خانوادگی داشت. اینکه ما چند عکس با برانکو گرفته‌ایم به این معنی نیست که طرفدار تیم خاصی هستیم. هومن افاضلی هم در پاس بازی کرد و خودم هم زیر نظر فریده شجاعی کار کرده بودم.